Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 09:53   #1
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard Fiscus eist monsterbedrag van Karel De Gucht

Da's uiteraard een volledig foute krantenkop. Dat moet zijn : "Fiscus eist bedrag van monster Karel De Gucht".

Citaat:
De fiscus eist ruim 900.000 euro van Karel De Gucht, vernam De Tijd. Alle gesprekken tussen de belastinginspectie en de eurocommissaris zijn afgebroken. Het proces start op 25 november.
Het was even stil over de belastingzaak tegen Europees commissaris voor Handel Karel De Gucht (Open VLD). Maar op 25 november belandt de "fraudezaak" in een publieke zitting voor de Gentse rechtbank van eerste aanleg, vernam De Tijd. Het bezwaarschrift van het echtpaar De Gucht tegen de belastingaanslag van de Bijzondere Belastinginspectie (BBI) is afgewezen. Daarom trekken ze nu naar de rechtbank om de aanslag aan te vechten.

De belastinginspectie eist zo'n 900.000 euro van De Gucht en zijn echtgenote.

De aanleiding voor het belastingdossier is een verkoop van aandelen die het echtpaar zo'n 1,2 miljoen euro heeft opgebracht. De fiscus claimt op dat bedrag een belasting als beroepsinkomen, een bijbehorende boete van 50 procent op dat belastingbedrag plus nog eens de rente van de voorbije jaren. De Gucht heeft de belastingaanslag altijd betwist.

Terwijl op 25 november het proces in eerste aanleg begint over de grond van de zaak, zal de week voordien, op 19 november, nog worden gepleit voor het Gentse hof van beroep in een nog lopende procedurekwestie. De advocaten van de eurocommissaris zullen daar nog pleiten dat de BBI nooit de bankrekeningen van het koppel De Gucht had mogen inkijken. Dat is cruciaal. Want dankzij de inzage in de bankgegevens ontdekte de belastinginspectie de betwiste aandelenverkoop uit 2005, waar de zaak nu over gaat.
Dit berbertje mag wat mij betreft hangen. Als penitentie voor zijn grenzeloze arrogantie alleen al.

Maar ik vrees dat het net zoals die vorige belastingfraude op een sisser zal uitdraaien. Als ze al een belastingontduiking van 75 miljoen onder het tapijt kunnen schoffelen op basis van procedurebezwaren, dan zullen ze dat in dit geval ook wel kunnen, neem ik aan...

De moraal van het verhaal is : als je foefelt, foefel dan direct goed zodat je genoeg geld hebt om de beste advocaten te betalen. Dan ben je immers ongenaakbaar.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 8 november 2013 om 09:54.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:00   #2
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

kan zo iemand eigenlijk wel EU-commissaris blijven?
Oud 8 november 2013, 10:02   #3
Athelas
Minister

Standaard

Zo veel is dat nu toch ook niet. Dat is minder dan het karige pensioentje van onze ex-koning.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:02   #4
BonBon
Banneling

Standaard

Waarom mag de fiscus niet in zijn bankrekening kijken, er is toch geen bankgeheim meer?

Wie op korte termijn handelt in aandelen doet aan handel en daar moet je gewoon belasting op betalen zoals een trader, je moet het lange tijd laten staan om daar niet onder te vallen. Volgens mij is dit het geval hier.

Ik hoop dat het geen bank aandelen waren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:07   #5
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Zeer geachte mevrouw Levenddood.

ik laat uw vraag onbeantwoord, maar stel er een andere: zou een ander soort individu ooit ook maar enige kans krijgen om EU-commissaris te worden?

Deze mensen worden immers niet verkozen, en komen er dus uitsluitend door ellebogenwerk, trappen naar beneden en slijmen naar boven en vrolijk over lijken gaan. Of bestaat er voor verkozen worden soms een alternatief?

Mijn vragen zijn tot het hele forum gericht.

Laatst gewijzigd door Zondag : 8 november 2013 om 10:08.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:08   #6
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

KDG komt al zo lang in opspraak over gesjoemel en vuil geld.
Dat die mens überhaupt nog vrij rondloopt is mij een raadsel
Oud 8 november 2013, 10:09   #7
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waarom mag de fiscus niet in zijn bankrekening kijken, er is toch geen bankgeheim meer?

Wie op korte termijn handelt in aandelen doet aan handel en daar moet je gewoon belasting op betalen zoals een trader, je moet het lange tijd laten staan om daar niet onder te vallen. Volgens mij is dit het geval hier.

Goede vraag. Gaat het nog altijd over de verkoop van Fortis-aandelen die hij verkocht had met voorkennis?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:10   #8
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Da's uiteraard een volledig foute krantenkop. Dat moet zijn : "Fiscus eist bedrag van monster Karel De Gucht".

Dit berbertje mag wat mij betreft hangen. Als penitentie voor zijn grenzeloze arrogantie alleen al.

Maar ik vrees dat het net zoals die vorige belastingfraude op een sisser zal uitdraaien. Als ze al een belastingontduiking van 75 miljoen onder het tapijt kunnen schoffelen op basis van procedurebezwaren, dan zullen ze dat in dit geval ook wel kunnen, neem ik aan...

De moraal van het verhaal is : als je foefelt, foefel dan direct goed zodat je genoeg geld hebt om de beste advocaten te betalen. Dan ben je immers ongenaakbaar.
Daar komt toch niets van , daar durf ik een bak Chimay blauw op verwedden. Procedurefouten , verjaring enz...
Bovendien is 900.000 euro voor Degucht kleingeld. Hij heeft waarschijnlijk een veelvoud daarvan scheefgeslagen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 november 2013 om 10:12.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:11   #9
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Als EU-commissaris (dus niet als aandeelhouder of zo) geniet hij belastingvrijdom en onschendbaarheid. Dat laatste is één van de redenen waarom alle lidstaten hun grootste geboefte naar hoge EU-banen afschuiven. Een andere reden is dat ze ervan af willen, en nog een andere dat het geboefte dan de macht heeft om zich tegen vervolging in te dekken en het nodige in doofpotten te laten verdwijnen, bijvoorbeeld door het officieel te laten onderzoeken (en goedkeuren).
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:19   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bankgeheim werd door zijn eigen belastingspartij, de Ø-VLD afgeschaft. Waarna De Klucht vond dat die wet niet op hem van toepassing mocht zijn.
.
Citaat:
Waren dat geen Fortis-aandelen? Of nee, die stonden op naam van zijn straatarme grootmoedertje
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:22   #11
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het bankgeheim werd door zijn eigen belastingspartij, de Ø-VLD afgeschaft. Waarna De Klucht vond dat die wet niet op hem van toepassing mocht zijn.
.

Waren dat geen Fortis-aandelen? Of nee, die stonden op naam van zijn straatarme grootmoedertje
Juist ja, Fortis aandelen net op het juiste moment verkocht, erg toevallig.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:36   #12
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Naar mijn mening wint het orakel van Berlare en omstreken, de wel edelgestrenge Heer en Vleesgeworden Arroganticus, Karel De Gucht tegen de fiscus. Ofwel via de logebroeders(daar zitten ook rechters) ofwel via ons Mireille, die is ook rechter en ons kent ons nietwaar???
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 10:47   #13
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Dat is nu net het probleem "daarboven" zijn ze allemaal van hetzelfde kaliber.
Zij bedienen zich onbeschaamd rijkelijk en presenteren ons de factuur onder dwang van een deurwaarder desnoods.
Oud 8 november 2013, 10:57   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Naar mijn mening wint het orakel van Berlare en omstreken, de wel edelgestrenge Heer en Vleesgeworden Arroganticus, Karel De Gucht tegen de fiscus. Ofwel via de logebroeders(daar zitten ook rechters) ofwel via ons Mireille, die is ook rechter en ons kent ons nietwaar???
Kort samengevat , maar zo gaat het inderdaad. Ik ken persoonlijk een aantal praktijkvoorbeelden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 11:15   #15
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stem hem weg eh! Oh, just.... EU Commissarissen zijn niet verkozen....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 11:28   #16
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ne flauwe zever.
Dus op korte termijn handelen zijt ge belast als een trader?
Toch nog is uwen boek "belasting voor beginners" er op na slaan
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 11:30   #17
Anna List
Banneling

Standaard

ik wist niet dat KDG heel die dotatie voor Albert in zijn ééntje moest dragen.

zou het logischer vinden indien Herman Decroo die rekening zou krijgen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 11:33   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte mevrouw Levenddood.

ik laat uw vraag onbeantwoord, maar stel er een andere: zou een ander soort individu ooit ook maar enige kans krijgen om EU-commissaris te worden?

Deze mensen worden immers niet verkozen, en komen er dus uitsluitend door ellebogenwerk, trappen naar beneden en slijmen naar boven en vrolijk over lijken gaan. Of bestaat er voor verkozen worden soms een alternatief?

Mijn vragen zijn tot het hele forum gericht.
Waarschijnlijk gaat "een gewone burger" nooit zo'n jobke krijgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 11:34   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Inderdaad en de burger kijkt en de burger laat begaan. Hoe lang nog?
Oud 8 november 2013, 11:35   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Daar komt toch niets van , daar durf ik een bak Chimay blauw op verwedden. Procedurefouten , verjaring enz...
Bovendien is 900.000 euro voor Degucht kleingeld. Hij heeft waarschijnlijk een veelvoud daarvan scheefgeslagen.
Ik zou willen dat u ongelijk had en dat ik diene blauwe zou kunnen incasseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be