![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artikel
In onze huidige 'samenleving' begint het erger en erger te worden, je kan het niet gek genoeg bedenken wat ze allemaal proberen om mensen te bestelen aan te vallen en andere criminele feiten ... Dit gaat zwaar in stijgende lijn. Doet men er iets aan, waarschijnlijk niet. Niet zolang geleden diende er zich hier een verpleegster aan bij mijn ouders, uiteindelijk bleek die zich van adres vergist te hebben. Vraag ik mij af, moeten die niet kunnen lezen? Ok, als er verder niets misgelopen is laat staan gestolen blijkt te zijn geef je het nog het voordeel van de twijfel. Wat eigenaardig was dat zij een rugzak bijhad waar wel veel in kon. De verpleegsters die zich normaal weten aan te bieden hebben weinig tot niets bij. Een legitimatiebewijs vragen (lees: eisen) lijkt mij in deze gevallen echt geen overdreven optie. Bepaalde zorgdiensten laten die mensen een uniform dragen. (ok, kunnen ze ook namaken) Gelukkig liep de 'echte' verpleegster niet lang daarna binnen die zich er ook over verwonderde. (ze sturen ook niet altijd dezelfde van die diensten uit dus is het zeker opletten geblazen) Zo zie je maar. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 januari 2014 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wij hadden zo eens een Marrokaanse tuttebel in dienst om te komen schoonmaken. Dat mens vroeg zo opeens of we iPods konden uitwisselen, voor de fun. Dat deed bij mij al een grote alarmbel afgaan. Ik sloeg beleefd het verzoek af. Blijkt dat ze is vertrokken met een dure trui en een fles parfum van mijn moeder. We hebben ze nooit meer teruggezien. Schorem, niet meer dan dat. We hebben nu een oude blanke autochtone poetshulp. Een schat van een mens wiens pensioen zo klein is dat ze niet meer kan rondkomen. De wereld op z'n kop. We laten die mestkevers zich hier maar volvreten en oudere autochtonen moeten de broeksriem maar aanspannen na jaren hard gewerkt te hebben... Wat een kutland toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt toch allemaal niet meer. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die ik persoonlijk ken en die een sociale woning betrekken (app) wisten mij te vertellen dat er in hun gebouw een mededeling aan het prikbord hing die de volgende tekst blokletterde:
Citaat:
Nu op een zondag gaan openmaken lijkt mij ook wel ver gezocht. ![]() Het installeren van een digitale deurspion die ook foto's weet te nemen van wie er voor de deur staat is geen overdreven optie dacht ik ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 januari 2014 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed bezig ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Heb je eigenlijk een leven buiten het lezen van misdaadnieuws en je zorgen te maken over de zogezegd oprukkende misdaad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |