![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gisteren vertelde een oude kerel mij dat je tijdens de oorlog vijf frank kreeg voor een mollenvel.
Zou vooral een bijverdienste geweest zijn voor landelijke facteurs. Is daar anno 2013 nog een markt voor ? Wat is 5 frank anno 1942 in € anno 2013 ? Iemand interesse in een sjaaltje van mollenbont ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens die calculator was 160 gulden in 1942 evenveel waard als 1000 euro nu. Laat ons zeggen dat 1 gulden 20 Bfr was (al weet ik niet hoe het zit met de historische wisselkoers maar we moeten ergens mee rekenen). Dan was 3200Bfr in 1942 evenveel als 1000 euro nu. 5 Bfr in 1942 komt dus overeen met ongeveer 1,5 euro. Anderhalve euro voor een mollevel, niet de moeite om op jacht te gaan denk ik. Bovendien zal je naast de mollen ook op jacht moeten naar iemand die die dingen opkoopt. Soit, mocht je er aan beginnen, succes!
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Veertig mollen in Parijs en bembem overleeft !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Met drones ?
Kunnen op paaltjes zitten tot er 1tje de kop opsteekt. Na 100 mollen is de drone terugverdiend. Per 100.000 de container in naar Pakistan. 10.000 tricolore voetbalsjalen naar Brazilië just in time Collector's item van maken. Tatoe van Delvoye of wat wangdna van Fabre. 199 € per stuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() UK piekprijs in de jaren 40 : nine pence
exportproduct |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Als kind ging ik met mijn vader regelmatig een konijn kopen,ik mocht het dan uitkiezen waarna het een klop op zijn kop kreeg,gestroopt werd en het vel verkocht aan een handelaar voor 10 frank(rond 1980).Daarna mochten we nog wat knikkeren met zijn oog.Sinds ik zelf een tweetal dwergkonijnen heb gehad als huisdier heb er nooit meer een gegeten,ik krijg het niet over mijn hart hoewel konijn superlekker is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop de oorlog tegen de mol. Een grasveld hoeft er niet uit te zien als een biljartlaken, net zomin als dat een appel perfect gekleurd en zonder vlekjes dient te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |