![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Deruyck:“Het laatste dat we willen is vertrekken. Ik ben fier hier in West-Vlaanderen aanwezig te zijn, maar de regering moet wel beseffen dat het er voor België niet goed uitziet. Ik maak me zorgen om België, niet om Balta. België staat voor 1 procent van de omzet. Wij hebben dan nog een product dat nog transporteerbaar is. Een container naar Australië sturen kost maar evenveel als een container naar Firenze."
“Door de loonhandicap gaat nu eenmaal alles wat arbeidsintensief is naar Turkije. De loonkosten zijn er maar een zesde van de Belgische. Het was eerst een vijfde, maar de Turkse lire is ook nog eens gedevalueerd. Dat moet een wake-upcall zijn voor onze regering. Ik ga nooit aan politiek doen, maar wel aan bedrijfspolitiek. Die wordt beïnvloed door landelijke politiek. En er gebeurt niets. John Kenneth Galbraith had het over those who don’t know, and those who don’t know they don’t know. Er zijn er veel van die laatste soort in Brussel. Ze zitten te palaveren over onze economie, maar hebben nog nooit een bedrijf geleid." “Ik heb trouwens ook het verschil met Nederland laten berekenen, waar we ook concurrenten hebben. Die loonhandicap bedraagt 12 procent. Wat is de bedreiging? Dat ik nog verder richting Turkije gedwongen wordt. Ik heb daar nog genoeg grond. En zoveel werknemers als ik wil." http://trends.knack.be/economie/nieu...75.htm#reviews Ik vrees dat het feest bijna afgelopen is! Laatst gewijzigd door demonen : 16 januari 2014 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt, ambtenaren!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Wie gaat de uitgestelde lonen en verworven rechten blijven betalen?
Ik. Met mijn royaal overheidspensioen. No problemo.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met andere woorden, zelfs als wij elke vorm van belasting in dit land afschaffen, zijn onze lonen bijlange na nog niet concurrentieel met die in Turkije. Wat willen de neoliberalen hier dan: dat we de reële lonen delen door zes? Veel succes met dat uit te leggen aan de gemiddelde werknemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verplaatsen van lasten op arbeid naar alternatieven zoals consumptie, ... En de overheid terugdringen naar 30% BBP en niet 54% zoals nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals ik al zei, dan nog zal de loonkloof met landen als Turkije enorm blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag gedaan. Oh ja, wij ambtenaren zijn ook meer dan de helft van ons brutoloon kwijt aan belastingen en SZ, dus wij betalen eigenlijk ons loon zelf.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() zo heb ik het nog nooit gelezen. WOW! bijzonder straffe uitspraak.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Contract gedaan = raus Stuyck!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na mei gaat de N-VA alles oplossen, je zal dat wel zien, Stuyck! De zaken zullen zo boomen dat jij je slabakkend bedrijfje niet meer zal kunnen combineren met je ambtenaarschap.... Wacht maar af! Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 januari 2014 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waarom, maar ze stemmen op open vld. Niemand begrijpt het. Zij zelf ook niet, en de partijtop al evenmin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je nu toch wel heel bedreigend overkomt... ![]() |
|
![]() |
![]() |