![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We overwegen een zomerse rondreis (augustus, gaat niet anders wegens verlofbeperkingen op't werk) door Noorwegen met eigen vervoer en verblijf in vakantiehuisjes.
Hier vond ik enkele eventueel interessante formules. De prijzen vielen mij mee, ik had ze hoger verwacht. Wel moet de ferry (Kiel-Oslo bv) nog wel bijgeboekt worden. Iemand bekend met die omgeving of reisorganisatie? Tips? Ervaringen? Do's en don'ts? Takk!!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, ik dacht dat je naar Turijn ging...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Geen idee hoe die gedachte jou brein is binnengeslopen maar Turijn is zelfs nog nooit overwogen… Ik mis waarschijnlijk iets?
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eten en drinken was er schrikbarend duur. Een alcoholarm pintje kostte er toen al omgerekend 3,5€ (140bef.) Iedere meer ervaren reiziger had zijn bier meegebracht. Campingfaciliteiten waren er plenty én niet al te duur. Het is er wel prachtig, maar veel regen. Conclusie: een aanrader voor de sobere natuurliefhebber, die niet bang is voor een buitje. Ik ben nooit meer teruggeweest, en heb geen plannen in die richting.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat de goede kant op! ![]() Nu nog legalisatie voor recreatief gebruik en alles komt snor.
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks liggen de straten vol met gelegaliseerde wietspuiten en zitten de café's vol met hasjsnuivende pubers...
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarbij, ga met ne mobilhome, kan je huren en 't spaart veel uit. Nederlanders doen dat vaak en zeulen eten met de kilo's mee, wat dan ook weer een besparing is.
![]()
![]() |
#10 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eten ga ik er natuurlijk wel moeten doen, maar aangezien ik niet van plan ben om op hotel te gaan is die meerprijs naar verluidt wel te doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De prijzen? Het klimaat? Iets anders?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 18 januari 2014 om 11:21. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De voornaamste reden: ik ben er al geweest.
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je inderdaad met eigen vervoer gaat, mispak U niet op de afstanden. Als je echt ambitieus bent ga je veel tijd in de wagen doorbrengen. Ik zou me noordelijk beperken tot Trondheim. Oslo moet je zeker gezien hebben uiteraard. Karl-Johan Gatan is een must (de Meir, zeg maar). Wandel die af van het station tot Nationaltheatret.
Niks aan bedelaars geven, dat hebben ze daar niet graag aangezien dat alleen maar aanzet tot nog meer import. Neem ook eens een kijkje in het station en ga de Opera bezichtigen vanwege de architectuur. Ik zou ook het stadje Moss aanbevelen. Geeft een heel mooi beeld van de middenklasse. Die jachthaven met speelpleintjes ernaast! Een treinrit is ook een ervaring. Bergen is inderdaad verschrikkelijk regenachtig, maar verdomd de moeite. Van Oslo naar Bergen rijden geeft je alle natuur die je zoekt. Probeer ook zoveel mogelijk contact te maken met de locals. Ze staan er erg open voor toeristen en afwijkende individuen. De t' shirt die je hier niet durft te dragen wegen "te provocatief" kan daar wel. Veel plezier. Als het aan mij lag woonde ik daar.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is een mobilhome vrij lastig wanneer je vanuit je verblijfplaats enkele uitstapjes wil maken (afkoppelen water/elektriciteit, poten indraaien, luifel dicht, terras opruimen, de 'thuisblijvers' hebben geen onderdak meer, plaats kwijt bij terugkomst…). Dat vonden wij destijds in Frankrijk (twee keer met de mobilhome gedaan) altijd het grootste nadeel. En eten meenemen,… Tsja, je bespaart er wat mee maar dat is niet mijn voornaamste zorg. Als het echt geen geld mag kosten blijf ik liever thuis. Ik wil graag eens naar Noorwegen maar ne mobilhome gaat geen optie zijn.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goei reden.
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij proberen steeds 3 a 4 nachten ter plaatse te blijven alvorens verder te trekken. Citaat:
Dank!!
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op , hoewel er ook veel Nederlanders zitten kan je wel hier en daar Vlamingen vinden die naar ginder trokken. (En smokkel wat ouwe klare mee)
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Wat wilt ge juist doen en zien en hoeveel tijd hebt ge ?
De fjorden onder Bergen zijn het spectaculairst, de Hardangervida is het vreemdst, Bergen en Alesund de mooiste steden, de Lofoten zijn schitterend (en de vesteralen heel wat minder), de Finmark is geen spek voor ieders bek (en in augustus vergeven van de knotjes) en de fjell daar hou je van of niet van. De kystriksveien is dan weer idd. ėėn van de moosite kustroutes die je op deze planeet kan vinden, dus snel zeker niet over de snelweg naar Bodo, maar neem de zeven (of zoiets) ferry's Enfin wat ik zei dus:wat wilt ge juist doen en zien en hoeveel tijd hebt ge ? Ik heb trouwens geen klachten over't weer ginder. In zee gezwommen boven de Noordpoolcirkel, terwijl ze in Belgiē allemaal mopperden over een verregende snertzomer ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 18 januari 2014 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Info over Noorwegen kan ik niet geven want ik ben er nooit geweest.. en ik maak ook nooit gebruik van reisorganisaties...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant ![]() Was dat op de route 66? |
|
![]() |
![]() |