Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2014, 12:04   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard De racistische nieuwe Belg

Ik haal mijn paragraafjes uit : een opiniestuk uit De Morgen

Citaat:
Aangezien de gelegenheid zich ertoe leent, heeft de eigenaar de huurprijs conform de huidige marktprijzen de hoogte in geduwd en kan ik niet anders dan de flat netter en aantrekkelijker voorstellen dan hij in werkelijkheid is. Je moet gek zijn om voor deze prijs in de haast permanente schaduw van hoogbouw te willen wonen, op een plaats waar regelmatig het nodige rammelt dat nooit wordt hersteld.
Aan de andere kant was ook ik jaren geleden gek genoeg om het te doen, in een stad waar de vraag naar degelijke woonruimte zo groot is dat je leert om genoegen te nemen met minder.
noteer: huurder vindt dat de eigenaar - alhoewel conform de huurwet - zijn woning te duur wil verhuren. Nochtans is dat niet haar probleem
Citaat:
'Bijkomende aspecten'
"De nationaliteit heeft geen belang maar wel bijkomende aspecten die verband houden met de relatie ten opzichte van de andere bewoners", schrijft de eigenaar van de flat me in een vaag briefje om de bewonerswissel te regelen. Om welke bijkomende aspecten het dan gaat, laat hij in het midden. "Slechts dan zal een kandidaat-huurder acceptabel blijken."

Wat kan een meldpunt discriminatie hiermee? Niet zoveel, dus ploeter je maar verder.
tja, wat zou het inquisitiecentrum d�*�*r nu mee kunnen doen. En bovendien wat zouden die "bijkomende aspecten" wel kunnen zijn?
  • Toilet gebruiken als toilet bijvoorbeeld?
  • Gang niet gebruiken als toilet bijvoorbeeld?
  • Geen geluidsoverlast bijvoorbeeld?
  • Gelijke verdeling van het onderhoud en netjes houden van de gang bijvoorbeeld?
  • Het appartement zelf ook netjes houden en onderhouden bijvoorbeeld?

Wat gaat het Centrum d�*�*r nu inderdaad mee doen?
Citaat:
"Alles bij jullie is zo grijs en donker", zegt Adel wanneer hij voor een tweede keer aanbelt, huurcontract op zak en meetlint en kleurenkaart in de hand. Het is meteen ook de laatste keer dat hij door de voordeur zal stappen als mijn gast.

Terwijl zijn lief met het meetlint aan de slag gaat en hij vertelt welke kleur ze op welke muren willen zetten, denk ik terug aan hoe ik ze destijds grondig witte. Ze staan in de stad waar ik opgroeide, in een land waar ik misschien wel de nationaliteit van bezit, maar dat me met de jaren alleen maar doffer werd.
Wel, dat vinden wij nu ook allemaal sé mevr. Norah Karrouche! U had toch een woning, dus werd U niet gediscrimineerd. Nog is het niet voldoende, de EIGENAAR mag zelfs niet meer vragen om "normaal" te doen in zijn appartemensgebouw, want dan heet het "Een doorsnee stad in Vlaanderen telt tegenwoordig makkelijk 150 verschillende nationaliteiten die allemaal even welkom zijn, zolang ze maar bij de sfeer van het gebouw passen." Bah! Met zulke racistische arrogantie zou U alvast niet in mijn gebouw passen.
En meer nog: de nieuwe huurder: naam speciaal vermeld als "ADEL" , de vriendin (waarschijnlijk aboriginal Vlaams) heet LIEF.

Gelukkig heeft U uw positieve-discriminatie-naam. Zonder die naam zou je ook geen column krijgen in DM : waarschijnlijk niet passend bij de sfeer van de krant in het geval U Marleen Smet zou heten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2014 om 12:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 18:34   #2
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat is dat met al die moslims die in de media een grote muil opzetten.
Hier nog ene :

http://www.knack.be/nieuws/belgie/al...al-126323.html
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 18:59   #3
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Hier nog ene :

Oogklepantiracist Maly is bij mijn weten geen moslim.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 19:02   #4
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hier nog ene :

Bedankt, ik heb nog eens goed kunnen kotsen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 januari 2014 om 19:02.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 10:39   #5
Holger Danske
Burger

Standaard

Citaat:
Hier nog ene :

Ja, ze krijgen vlot toegang tot de media de laatste tijd. Vooral Knack en De Standaard.
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 10:46   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske Bekijk bericht
Ja, ze krijgen vlot toegang tot de media de laatste tijd. Vooral Knack en De Standaard.
Wat wil je: binnenkort vormen die mensen de meerderheid in alle steden van West-Europa. Tijd omje te gaan integreren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 januari 2014, 10:53   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

en wat is nu juist het probleem?
Oud 30 januari 2014, 10:55   #8
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holger Danske Bekijk bericht
Knack, is inderdaad zeer links geworden. Een paar edities, vóór Rik Van Cauwelaert en Koen Meulenaere, terecht boos opstapten, voelde ik reeds dat er een zeer vreemde verschuiving viel waar te nemen. Ook online was dit merkbaar. Op zo goed als elk artikel, kon voorheen een reactie worden geplaatst. Tot plots, ... het aantal artikels waarop een reactie kon worden gegeven, zeer beperkt werd; en dit schijnbaar met selectieve zorg bepaald. [Aldus, een artikel dat in negatieve reacties met betrekking op het importkiesvee van SP.A zou kunnen resulteren, waren niet langer toegankelijk voor reacties ...]

En toen, inderdaad, een paar weken later werd duidelijk, dat uitgeverij Roularta het blad cadeau gaf aan Jörgen Oosterwaal, de campagneverantwoordelijke van Patrick Janssens (SP.a) in Antwerpen. Meteen al, bij de eerste editie werd dat zéér duidelijk.

Mijn abonnement, heb ik die dag laten stopzetten. Ik was zeker niet de enige.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 30 januari 2014 om 10:58.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 11:04   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht

Mijn abonnement, heb ik die dag laten stopzetten. Ik was zeker niet de enige.
Ik heb het mijne stopgezet na de beschamende vertoning van Joel de Ceulaer in de 7de op VRT. Het feit dat VRT in een latere geknipte versie dan nog net deed alsof FDW midden in het debat was opgestapt, deed helemaal de deur dicht.

Feit dat ze hem terug binnengehaald hebben bij Knack spreekt boekdelen:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/jo...al-106309.html

Oud 30 januari 2014, 13:21   #10
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Oogklepantiracist Maly is bij mijn weten geen moslim.
Coördinator van moslim propaganda vereniging Kif Kif, ofwel laten ze moslims aan het woord, ofwel niet-moslims die de islam opheerlijken.

"Ico Maly over islam in ons land"
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ic...-zijn-uit.html

In Wikipedia heeft hij of een medewerker geprobeerd een propaganda pagina te plaatsen maar die werd gelukkig geweigerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg...:78.22.129.121
"..heeft de pagina Ico maly verwijderd (Expliciete reclame, (zelf)promotie, werving of propaganda:..."
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 13:22   #11
BonBon
Banneling

Standaard

Eerst de Humo en dan de Knack, en maar bléten dat ze klanten verliezen en niet weten waarom.
Oud 30 januari 2014, 13:57   #12
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Eerst de Humo en dan de Knack, en maar bléten dat ze klanten verliezen en niet weten waarom.
Ja maar die weten niet waarom hoor, die zijn er heilig van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de bevolking hun mening deelt. Ik heb zo beroepsmatig enkele jaren met linkse mensen moeten omgaan, die bewegen zich echt in een eng kringetje gelijkdenkenden hoor. Mij noemde ze de rechtse omdat ik ze al eens tegensprak in hun linkse argumentatie alhoewel ik erg mijn best deed om ze naar hun mond te praten.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 30 januari 2014 om 13:57.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 14:12   #13
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja maar die weten niet waarom hoor, die zijn er heilig van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de bevolking hun mening deelt. Ik heb zo beroepsmatig enkele jaren met linkse mensen moeten omgaan, die bewegen zich echt in een eng kringetje gelijkdenkenden hoor. Mij noemde ze de rechtse omdat ik ze al eens tegensprak in hun linkse argumentatie alhoewel ik erg mijn best deed om ze naar hun mond te praten.
Niemand durft ze openlijk tegen te spreken, het zal wel zijn dat ze denken dat iedereen denkt zoals hun.
Oud 30 januari 2014, 14:22   #14
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja, als men ze een beetje tegenspreekt, krijg je al direct het etiket bruinhemd opgeplakt. Die elitaire groep stelt zich boven de maatschappij en duldt geen tegenspraak. Stalin had er nog veel van kunnen leren.
Oud 30 januari 2014, 15:31   #15
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ja, als men ze een beetje tegenspreekt, krijg je al direct het etiket bruinhemd opgeplakt. Die elitaire groep stelt zich boven de maatschappij en duldt geen tegenspraak. Stalin had er nog veel van kunnen leren.
Stalin zou zich omdraaien in z'n graf als hij ziet hoe links veroverd is door moslims, al z'n werk voor niets.
Oud 30 januari 2014, 18:53   #16
F.B.
Parlementslid

Standaard

Deze Korrauchi zeurt over discriminatie en discriminatie in de huur? Het mens vertrekt naar marokko?

Oud 30 januari 2014, 19:19   #17
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Deze Korrauchi zeurt over discriminatie en discriminatie in de huur? Het mens vertrekt naar marokko?

Het CGKR zal er wel weer een draai aan geven.
Oud 30 januari 2014, 19:47   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarschijnlijk gokken ze erop dat de "nieuwe belgen" hun product zullen lezen.... binnenkort beide blaadjes in het arabisch? P-magazine zullen ze niet (mogen) lezen denk ik.

Oud 30 januari 2014, 21:57   #19
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Coördinator van moslim propaganda vereniging Kif Kif, ofwel laten ze moslims aan het woord, ofwel niet-moslims die de islam opheerlijken.

"Ico Maly over islam in ons land"
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ic...-zijn-uit.html

In Wikipedia heeft hij of een medewerker geprobeerd een propaganda pagina te plaatsen maar die werd gelukkig geweigerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg...:78.22.129.121
"..heeft de pagina Ico maly verwijderd (Expliciete reclame, (zelf)promotie, werving of propaganda:..."
Wat een superdeluxe rode pamperaar. Een echte looser. Leuk dat Wikipedia die destijds snel doorhad. Ik denk dat hij beter ineens zijn ware ik laat zien en zich bekeert tot moslim. Leuke vondst in elk geval.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be