Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2014, 10:13   #1
DRVH
Vreemdeling

Standaard Milieubeleid in Vlaanderen

Wandelaars en fietsers zullen waarschijnlijk regelmatig op zwerfvuil stuiten in de Vlaamse alsmaar verder inkrimpende natuurgebieden.
Meer verantwoordelijkheidszin van de burger zou dat kunnen verhelpen. Je vuilnis bijhouden en in de afvalemmer kieperen, kan toch niet zo'n onoverkomelijk probleem zijn?
Het is geen zicht al die lege bierblikjes, chipszakken, noemmaarop tussen de eendjes en de waterhoendjes!

Daarnaast zit Vlaanderen met alsmaar uitdijnende woongebieden en met een oververzadiging aan autoverkeer.

Wie gaat er iets aan doen?
Waar zit Groen! ?
DRVH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 11:04   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DRVH Bekijk bericht
Wandelaars en fietsers zullen waarschijnlijk regelmatig op zwerfvuil stuiten in de Vlaamse alsmaar verder inkrimpende natuurgebieden.Het is geen zicht al die lege bierblikjes, chipszakken, noemmaarop tussen de eendjes en de waterhoendjes!
Ik ben geen fietser, maar ik erger me wel aan vuile bermen, oevers en grachten.
Citaat:
Meer verantwoordelijkheidszin van de burger zou dat kunnen verhelpen. Je vuilnis bijhouden en in de afvalemmer kieperen, kan toch niet zo'n onoverkomelijk probleem zijn?
Voor mij niet nee. Maar ook ik tel op, en elke vuilzak, elk bezoek aan't containerpark zit in mijn zakken.
Op dit moment hou ik vol. En met de volgende rit naar't containerpark gaat een hoop zwerfvuil mee. Die hoop op't gesaneerde terrein aan de overkant van't straat irriteert me mateloos. Kwestie, die €7 zijn maar 2.5 grote broden.
En dat is dan maar 1 deel van't aspect.
Citaat:
Daarnaast zit Vlaanderen met alsmaar uitdijnende woongebieden en met een oververzadiging aan autoverkeer.
Betere planning, betere wegeninfrastruktuur en bruikbaar openbaar vervoer zouden kunnen helpen. Maar helaas.
Ook de massale import van eroploskwekende primitievelingen helpt niet aan dit gegeven.
Citaat:
Wie gaat er iets aan doen?
Mijn methodes worden alvast niet gesmaakt.
Wegbermen, grachten en oevers laten proper maken door veroordeelden, waaronder dus betrapte en veroordeelde sluikstorters.
Citaat:
Waar zit Groen! ?
Die zijn nog aan't palaveren over het verbieden van privé bezit en het promoten van diversiteit en hoe import van bananenbladvlechters te vergemakkelijken.
Oud 16 januari 2014, 16:03   #3
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DRVH Bekijk bericht
Waar zit Groen! ?
In de oppositie
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2014, 11:21   #4
DRVH
Vreemdeling

Standaard

Natuurwandelingetje gisteren 22/01/2014 ... (zie afbeelding)

Naam: natuurvervuiling.jpg
Bekeken: 131
Grootte: 34,1 KB

Ik neem zelf meestal een plastiekzak mee. Niet om hem in de natuur te gooien maar om andermans rommel, wanneer ik eraan kan, op mijn pad mee te nemen en in een vuilnisbak te deponeren.

Het gaat ook niet om 1 (natuur)gebied. Ik zie in verscheidene streken van het land alsmaar weer hetzelfde.

Wie zijn ze?
Jongelui die (in hetere jaargetijden) gaan 'vossen-in-de-bossen' (een superleuke bezigheid meen ik mij te herinneren, maar dus blijkbaar ook wel een vervuilende als het daaraan ligt)?...
Picknickende kameraden?...

Dikwijls bierdrinkers want Jupiler-blikjes zitten er altijd wel tussen.

Het is ook niet alleen een Belgisch of Vlaams fenomeen hoor. Al eens een afgelegen, niet-commercieel en dus niet-schoongemaakt strandje bezocht aan de Middelandse Zee?
De moderne mens komt overal en laat overal sporen na. Natuurvreemde sporen.

Laatst gewijzigd door DRVH : 23 januari 2014 om 11:49.
DRVH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 12:47   #5
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Nochtans eenvoudig op te lossen met een PAND systeem, vraag 1 Euro extra bij aankoop van het drankflesje / blikje dat je terug krijgt bij het terug binnenbrengen ervan.
Oud 28 januari 2014, 14:40   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nochtans eenvoudig op te lossen met een PAND systeem, vraag 1 Euro extra bij aankoop van het drankflesje / blikje dat je terug krijgt bij het terug binnenbrengen ervan.
Alsof blikjes en plastiek flesjes het enige zwerfvuil zijn.
Oud 28 januari 2014, 16:37   #7
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof blikjes en plastiek flesjes het enige zwerfvuil zijn.
Alvast een aanzienlijk deel, tot zowat de helft van alle zwerfvuil.

Ik denk toch wel dat je kan spreken van een succes als je het zwerfvuil met 50% kan verminderen, zonder dat je daarvoor bijkomende controles moet voor doen.
Oud 31 januari 2014, 15:11   #8
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Ik moet dan weer naar mijn lieve vriend verwijzen. Die zijn dure bedrijfswagen aan mij uitleent en dat ik in ruil die wagen in mijn garage zet. Ik heb een grote vuilniszak waar alles in gaat. Geen behoeft aan een dure groene en grijze diftar bak. Geen behoefte aan blauwe pmd zakken. Geen behoefte aan apart papier en karton. Bij mij moet geen overbetaalde vuilniskar stoppen. Alles in dezelfde zak en dat gaat in een container. In een container bij mijn vriend zijn bedrijf. En het is goedkoper om een volle container te laten ophalen dan constant te liggen recycleren en naar het containerpark voor particulieren te rijden. Gelukkig voor mij moet ik dat ook weer niet aan hem betalen.
crapuuleersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 16:32   #9
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Zoals in elke relatie zal je als je goed nadenkt wel zien dat je er uiteindelijk altijd voor betaalt.

Waarschijnlijk mag hij regelmatig zijn euh, auto in uw euh, garage zetten, if you catch my drift
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 17:01   #10
crapuuleersteklas
Vreemdeling

Standaard

Hij mag al op mijn vrouw zitten. En ik dan op de zijne dus weer een goede deal. Maar zijn ding achter in mij zie ik niet zo zitten. Nogal een bruine en smerige bedoening. Dat laat ik aan rugridders zoals onze geprezen allochtoon met het rode strikje over.
crapuuleersteklas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be