![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
Bekijk resultaten enquête: Waar gaan jullie heen? | |||
Yzerbedevaart |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,68% |
Yzerwake |
![]() ![]() ![]() |
15 | 48,39% |
Allebei |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Geen van beiden |
![]() ![]() ![]() |
11 | 35,48% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Waar gaan jullie vlaamsnationalisten naar toe? Waarom wel/niet?
#2 |
Partijlid
|
![]() Ik ga naar de IJzerbedevaart omdat ik in deze manifestatie mijn Vlaams-nationale overtuiging heb gevonden. Bovendien kan ik me voor 100% vinden in de drievoudige en ondeelbare boodschap die door het IJzerbedevaartcomité wordt vertolkt, zeker nu die boodschap werd vernieuwd en geradikaliseerd.
Hoewel ik me geenszins kan vinden in het discours dat in Steenstrate wordt gevoerd, respecteer ik diegenen die naar de IJzerwake gaan. Van hen verwacht ik dit respect terug. Laat ieder doen wat hij/zij het beste acht, maar laat het wederzijdse verwijten. |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet zo´n traditionalist. Ik ga naar geen van beiden, maar dat wil niet zeggen dat ik minder nationalist ben, hé.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen van beiden. Er ontbreekt een keuze 8)
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik ga naar geen van beide: blokken, da ga ik doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() beide natuurlijk
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 17 augustus 2004 om 12:57. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() IJzerwake, uiteraard.
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik vind dat ze beide hun waarde hebben
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik ga naar bedevaart en sociaal-flamingantische landdag
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen van de drie...ik had wel zin om naar de sociaal-flamingantische te gaan, maar ik ben weg die dag.
En tuurlijk is het niet noodzakelijk om naar zoiets toe te gaan. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 augustus 2004 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
1. een herdenking is van de Fronters uit WOI 2. een bezinning is over de toekomst van Vlaanderen en die open staat voor iedereen die zich achter de drie peilers van het IJzertestament schaart: Nooit meer oorlog of Vrede Zelfbestuur of Vrijheid Godsvrede of Verdraagzaamheid De Landdag is een links-flamingantische studiedag waarop een politiek manifest wordt besproken en wordt nagegaan of er steun bestaat voor een links-flamingantisch politiek project. Het lijkt me dus zinloos de Landdag en de IJzerbedevaart als tegenover elkaar staande manifestaties te beschouwen. Linkse flaminganten zijn welkom op de IJzerbedevaart. Net als centrum-, rechtse- of averechtse flaminganten. Ik begrijp Pelgrim's reactie dan ook niet goed. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke reactie? Ik heb helemaal niks tegen de bedevaart hoor, wel integendeel. Hoe meer de vlaamse beweging zich manifesteert, hoe beter.
Wat ik heb gezegd is dat ik naar geen van beide ga, noch bedevaart noch wake. Kheb dan trouwens al andere bezigheden.
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() AANBEVELINGSCOMITE IJZERWAKE
E.P. Aernouts Adriaan (Kapellen) Aldi Anton (Zottegem) Bosman Roger, oud-senator (Mechelen) Bryssinck Roger, voorzitter Vrienden van Zuid-Afrika (Berchem) Celen Guy, algemeen voorzitter Marnixring (Kortrijk) Em. Prof. Dr. Debackere Michiel, erebeheerder Algemeen Nederlands Zangverbond (Zwalm) De Moor Jan (Gent) De Ridder Clem, oud-ondervoorzitter IJzerbedevaartcomité (Heverlee) De Schepper Dries, oud-lid IJzerbedevaartcomité 1978-1989 (Evergem) Dierick-Verbruggen Aleidis, dichteres (Aalst) Prof. Dr. Dierick Anny, voorzitster Guldensporencomité (Aalst) Grammens Marc (Liedekerke) Maes Bob, eresenator (Zaventem) Marnixring E.H. Prof. Mertens Herman-Emiel (Mechelen) Dr. Meysman Roger (Merelbeke) Peeters Erik, lid IJzerbedevaartcomité (Berchem) Dr. Peeters Walter, Stichter Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid (Hamme) Portier Hugo, Oud-voorzitter Algemeen Nederlands Zangverbond (Deurne) Teugels Gust, Promotor Vlaamse Lied (Kontich) Van Dessel Lode, oud-burgemeester (Nijlen) Van Dingenen Hugo, voorzitter Bormshuis (Borgerhout) Van Oorschot Frans, zaakvoerder Antwerp-Tax (Kontich) Van Oorschot Koen, zaakvoerder Antwerp-Tax (Antwerpen) Van Roy Louis, journalist (Aalst) Verstraete Pieter Jan, auteur (Kortrijk) E.H. Vranckx Luc (Brugge)