Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2004, 21:02   #1
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard Computermongolen

[size=4]Aaaarrghh!!![/size]

‘K krijg er iets van. Ze komen naar je toe met de meest onnozele vragen.

Enkele voorbeelden:

Als ik op da vierkantje hier klik (ze bedoelen dan een attachment in nen e-mail), gaat ‘et nie open. Voorwa marcheert da nie? Ik leg dan uit dat een attachment in nen e-mail niet 1 maal klikken is zoals op Internet op ne link geklikt moet worden, maar daarentegen dubbelklikken. Dat soort probeert dan te dubbelklikken, maar je raadt het al: te traag. Hop een beetje sneller na mekaar dan. Allez vooruit, daar gaan we weer....maar ge staat er naast en vóór da ge het doorhebt, hebben ze zich rot geklikt en haast een record aantal klikken per seconde erdoor geramd en zou ik er nog van moeten verschieten hoe dat het komt dat ne computer zijn kuren begint te krijgen.. 2 maal is dus genoeg. “Oef” denk je dan, hij is er geraakt terwijl mijn kostbare tijd rustig aan ’t wegkloten is. Nét op het moment dat ik dan terug mijn éigen taken terug wil gaan aanvatten i.p.v. mezelf bezig te houden met andermans incompetentie, krijg ik dan de volgende vraag: “Moet ik dan op “Detach...” of “Launch...” klikken?” Krijg dan het colèretering.

Een ander voorbeeldje. Ik word geroepen omdat iemand een file bewaard heeft, maar hij weet niet meer waar. Ik vraag dan onder welke naam, zodat ik een zoekopdracht kan doen. De computer vindt niets, dus ik sta voor een raadsel. Op welke schijf? “Hoeda, ik weet nie?” En was da in Excel zelf?? “Ja, ik heb da fileke opengedaan vanuit mijnen e-mail, heb er een aantal veranderingen aan gedaan (dat soort kennende: een half uur zitten kloten) en dan heb ik op SAVE gedrukt.” Dan moet je de brave man op een rustige manier uitleggen dat dat ding dan nérgens gesaved is, want ne file uit nen e-mail kunde nie veranderen (als da niet zo is, meld het me dan hé). Hoe kan je dan eufemistisch reageren als je eigenlijk wil zeggen: “A’ge niks van ne computer kent, gade beter initiatie volgen in de avondschool. ’T Is naar de klote, lomperik!! Begin maar opnieuw en deze keer éérst bewaren op een harde schijf en dan de file vanop die schijf openen en veranderingen aan doen!!”

En dan te denken dat je tijdens het debuggen van een programma van honderden en honderden lijnen code en een irritant foutje niet kunt vinden (je houdt intussen al rekening met een hele trein mogelijke oorzaken), plots uit je concentratie wordt gerukt omdat een COMPUTERMONGOOL nog maar nét weet hoe je een computer moet opzetten. Voorbeelden genoeg, mijn gedacht. Maar als ge bovenstaande op een halfuurke meemaakt, hebt ge wel goesting om ne fopspeen in hun bakkes te steken zene.

Laat mij met rust met die frullen en prullen!!

Maak jij ook van die voze situaties mee om de muren van op te lopen?? Laat me effe horen wat uw ervaringen zijn....dan kunnen we er nog mee lachen i.p.v. er enkel maar krankejorum van te worden.

Groetjes
Boerke.

Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 9 september 2004 om 21:04.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 21:03   #2
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Correctie: intussen weet ik wel da'ge ne file uit nen e-mail gesaved terug kunt vinden als ge gewoon op de "Save"-knop drukt, dit naar ne temp-file, maar dit doet geen afbreuk aan bovenstaande.

Aangezien ik steeds onmiddellijk naar harde schijf detach, had ik geen weet van die temp-dinges.

Snorry
Boerke.

Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 9 september 2004 om 21:06.
Oud 9 september 2004, 21:37   #3
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak jij ook van die voze situaties mee om de muren van op te lopen?? Laat me effe horen wat uw ervaringen zijn....dan kunnen we er nog mee lachen i.p.v. er enkel maar krankejorum van te worden.
Bedoel je dit soort toestanden:http://homepage.mac.com/deadtroll2/....vehelpdesk.mov?
Die maak ik inderdaad al eens mee, al zit ik dan gewoonlijk aan de andere kant van de lijn.

Laatst gewijzigd door Brabo : 9 september 2004 om 21:38.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 21:52   #4
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Bedoel je dit soort toestanden:http://homepage.mac.com/deadtroll2/....vehelpdesk.mov?
Die maak ik inderdaad al eens mee, al zit ik dan gewoonlijk aan de andere kant van de lijn.
zalig filmpke!
Oud 10 september 2004, 06:15   #5
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Och seg kan er mij iemand helpen ? Ik krijg de laatste tijd geregeld virussen in mijn postvak in. Elke dag een stuk of twee en steeds dezelfde. Mailer-demons.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 07:23   #6
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Uit de losse pols en eigen ervaring :

"Ik wil hier in't midden van mijn tekst iets veranderen maar elke keer ik een letter intik slokt de cursor de volgende letter op!"

"Explorer? Ik klik altijd op 'mijn computer'"

"Help, mijn taakbalk is verdwenen"

"Jamaar, die programma's wilden installeren op C"
(Nadat ik haar harde schijf gepartitioneerd had in een klein volume voor windows en een groot voor bestanden en programma's, en haar computer een paar maanden later vastliep omdat de windows schijf vol rommel stond)
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 09:09   #7
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

En over debuggen gesproken, heb je al eens Javascript, XML, XSD, DHTML en XSL allemaal tegelijk samen proberen laten werken?

Dát moet je eens proberen, één lange aaneenschakeling van conflicten. Of anders ligt het aan die tool XMLSPY, dat kan ook.

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 10 september 2004 om 09:32.
Oud 10 september 2004, 09:41   #8
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

... we zouden natuurlijk ook voor Apple kunnen kiezen (OSX)

[size=1] ...maar daar voelen we ons veel te macho voor he? (ik beken, heb zojuist de nieuwe G4 powerbook ontdekt voor m'n fotografie en ik ben toch wel een beetje onder de indruk)[/size]
Oud 10 september 2004, 10:03   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... we zouden natuurlijk ook voor Apple kunnen kiezen (OSX)

[size=1]...maar daar voelen we ons veel te macho voor he? (ik beken, heb zojuist de nieuwe G4 powerbook ontdekt voor m'n fotografie en ik ben toch wel een beetje onder de indruk)[/size]
Apple heeft steeds mijlenver voorop gelegen wat betreft grafische kwaliteit.
Ook véél eerder hadden ze een grafische bestuursomgeving.
Enkel het prijskaartje en de 'bereikbaarheid' van de software heeft mij steeds naar de PC gedreven.

Het intrinsiek beste systeem bereikt daarom nog niet steds de huiskamer van de massa. Vergelijk met VHS//Betamax. De superieure kwaliteit van het laatste haalde het desondanks nooit.
Oud 10 september 2004, 10:14   #10
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

@SuperStaaf

Toch niet 100% akkoord hoor. Kijk eens wat je bij een Apple "out of the box" meekrijgt en vergelijk dat eens met wat een gemiddelde, vergelijkbare [size=1](tja daar begint het probleem al)[/size] PC in je doos vindt... Een enorm verschil toch, vooral zeer kwaliteitsvolle en stabiele software. In het totale prijskaartje liggen beiden veel dichter bij elkaar dan vermoed. Apple is ook een stukje aggressiever geworden in z'n prijspolitiek.

by the way, ik ben nog altijd een PC-fanaat. Maar als iets goed in mekaar zit, mag het zeker ook gezegd worden.
Oud 10 september 2004, 10:43   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@SuperStaaf

Toch niet 100% akkoord hoor. Kijk eens wat je bij een Apple "out of the box" meekrijgt en vergelijk dat eens met wat een gemiddelde, vergelijkbare [size=1](tja daar begint het probleem al)[/size] PC in je doos vindt... Een enorm verschil toch, vooral zeer kwaliteitsvolle en stabiele software. In het totale prijskaartje liggen beiden veel dichter bij elkaar dan vermoed. Apple is ook een stukje aggressiever geworden in z'n prijspolitiek.

by the way, ik ben nog altijd een PC-fanaat. Maar als iets goed in mekaar zit, mag het zeker ook gezegd worden.
Het moet gezegd: ik spreek over lang vervlogen tijden toen ik nog eens een PC durfde aanschaffen.
De recente evoluties ontgaan me, daar ik me behelp met afdankertjes van anderen.
Om mijn ouwe software te draaien en wat op 't internet te struinen heb ik voldoende aan de machines waarvan anderen blij zijn dat je ze WIL ophalen. Wie wil immers nog een 1000MHz.? Nochtans is dit ruim voldoende voor wie een 486DX-2 66MHz. ooit een onbereikbaar snelheidsmonster leek.
Oud 10 september 2004, 10:59   #12
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

UITDRUKKELIJK PROTEST/
Het gebruik van de benaming computerMONGOOL is er een van de laagste verwerpelijke aard die er kan zijn...
degene die zo een woord gebruikt is het NIET WAARD te leven...
stel je voor: je vrouw is zwanger en je leeft met haar 9 maanden toe naar de geboorte van dat kind...
en bij de geboorte blijkt dat het kindje een trisomie patientje is...
heel erg... maar de meeste ouders doen dan hun uiterste best om dat kindje een zo gelukkig mogelijk leven te geven...
duizenden mensen zetten zich in om hen hiermee te helpen...
organisaties als de aangepaste instituten en bijvoorbeeld Special Olympics geven dei kinderen een zo goed mogelijk bestaan en zijn zelfs fier als dat kind iets of wat kan doen of leren of sporten od wat dan ook...

en dan is er hier een onmens die de term MONGOOL gebruikt in een zin die absoluut verwerpelijk is...
jullie weten dat Nazi-Duitsland gehandicapten, zowel physisch als geestelijk uitroeide...
is dat misschien hier op dit forum van VB en anndere opvolgers van de nazicultuur ook de bedoeling...
awel als betrokkene in de Raad van Bestuur van een organisatie ten behoeve van het welzijn van die mensen, die er niets aan kunnen doen dat ze zo zijn, en van hun ouders en grootouders en andere familie...

PROTESTEER IK HIER TEGEN DE PERSOON DIE DEZE TOPIC GESTART IS EN DIE ZICH KLEINEREND UITLAAT t.o.v. DIE GEHANICAPTE MENSEN...
Oud 10 september 2004, 11:08   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
PROTESTEER IK HIER TEGEN DE PERSOON DIE DEZE TOPIC GESTART IS EN DIE ZICH KLEINEREND UITLAAT t.o.v. DIE GEHANICAPTE MENSEN...
Kan het niet dat de opstarter hier een puur medische term hanteert, zonder kleinerende bijbedoelingen?

In de PC-wereld lijkt iemand die er 5% meer vanaf weet al snel een expert, terwijl anderzijds mensen die er wat trager mee zijn al snel ondraaglijk op de zenuwen werken om redenen die ze pas later begrijpen.

Imbeciel, debiel, idioot of mongool is m.i. niet noodzakelijk onrespectueus, doch kan evengoed een mentale of fysieke toestand 'beschrijven'

Laat ons niet de vrijheid van mening en uitdrukking smoren in grote verontwaardiging om quasi niks.
Oud 10 september 2004, 11:10   #14
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Steenbok trekt het zich precies nogal persoonlijk aan, zou hij...?

Mvg, een NIET gefrustreerde gehandicapte.
Oud 10 september 2004, 13:02   #15
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

@ Steenbok
Ik ken een bevolking dat er niet mee kan lachen dat u hen met trisomiepatiënten associeert. Ze zeggen dat, als we niet oppassen, ze terug op hun pony's springen en ons een pandoering komen geven.

Lees: chill.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 13:12   #16
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

On-topic...

Ik kom zo'n situaties minstens een paar keer per week tegen. Ben je ergens op locatie aan het filmen (+ halve dag opstellen van camera, belichting, rails, reflectieschermen, etc...); alles is klaar voor opname, de camera rolt... en dan komt er één of andere randdebiel [size=1](sorry bij voorbaat aan de debielen)[/size] in beeld gestapt en vraagt de regisseur "of het voor den televies is en wanneer da dan gaat uitgezonden worden... dan kan ek mijne videeeeoooow al programeeeeire". En "cut", ge kunt weer opnieuw beginnen. Ondertussen wordt het steeds donkerder en heb je nog maar een paar uurkes om uw ding te doen. Heeeeeeel grappig...
Oud 10 september 2004, 13:33   #17
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
On-topic...

Ik kom zo'n situaties minstens een paar keer per week tegen. Ben je ergens op locatie aan het filmen (+ halve dag opstellen van camera, belichting, rails, reflectieschermen, etc...); alles is klaar voor opname, de camera rolt... en dan komt er één of andere randdebiel [size=1](sorry bij voorbaat aan de debielen)[/size] in beeld gestapt en vraagt de regisseur "of het voor den televies is en wanneer da dan gaat uitgezonden worden... dan kan ek mijne videeeeoooow al programeeeeire". En "cut", ge kunt weer opnieuw beginnen. Ondertussen wordt het steeds donkerder en heb je nog maar een paar uurkes om uw ding te doen. Heeeeeeel grappig...
tof jobke! voor wie filmt u zoal?
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 13:36   #18
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
UITDRUKKELIJK PROTEST/
Het gebruik van de benaming computerMONGOOL is er een van de laagste verwerpelijke aard die er kan zijn...
degene die zo een woord gebruikt is het NIET WAARD te leven...
stel je voor: je vrouw is zwanger en je leeft met haar 9 maanden toe naar de geboorte van dat kind...
en bij de geboorte blijkt dat het kindje een trisomie patientje is...
heel erg... maar de meeste ouders doen dan hun uiterste best om dat kindje een zo gelukkig mogelijk leven te geven...
duizenden mensen zetten zich in om hen hiermee te helpen...
organisaties als de aangepaste instituten en bijvoorbeeld Special Olympics geven dei kinderen een zo goed mogelijk bestaan en zijn zelfs fier als dat kind iets of wat kan doen of leren of sporten od wat dan ook...

en dan is er hier een onmens die de term MONGOOL gebruikt in een zin die absoluut verwerpelijk is...
jullie weten dat Nazi-Duitsland gehandicapten, zowel physisch als geestelijk uitroeide...
is dat misschien hier op dit forum van VB en anndere opvolgers van de nazicultuur ook de bedoeling...
awel als betrokkene in de Raad van Bestuur van een organisatie ten behoeve van het welzijn van die mensen, die er niets aan kunnen doen dat ze zo zijn, en van hun ouders en grootouders en andere familie...

Ik heb notie genomen van uw UITDRUKKELIJK PROTEST (roepen is niet beleefd), doch viseer ik hier niet de groep van aangeboren zwakzinnigen, die inderdaad aan hun situatie niets kunnen verhelpen. Wel viseer ik diegenen die de mogelijkheid hebben om zich op computergebied bij te scholen (al is 't op 't werk of daarbuiten via bijvoorbeeld avondschool), maar altijd maar een uitvlucht vinden om het niet te doen en dusdanig kunnen diegenen die er wél genoeg van kennen, al de rommel van deze mongoloïde groep opkuisen....soms ook nog eens zónder méér betaald te worden....bij sommigen van ons is het kwestie van broodwinning om die computersukkels te helpen, dus die gaan niet klagen. Bijgevolg vind ik dat de groep die ik viseer achterlijkere mongolen zijn dan de groep waarvan jij denkt dat ik ze viseer. En "mongool" ligt trouwens goed in de mond, beter dan "sukkels"...waarom dus niet?? Je zoekt het veel te ver.

De meeste forumleden die hier reageerden of een kijkje kwamen nemen in de openingsposting hadden dit allang begrepen, maar niettegenstaande duikt hier een pipo op die toch nog eens ne keer zich wil aanstellen door verontwaardigd te reageren en dit ook probeert op te wekken bij andere forumleden om zo Boerke in diskrediet te brengen en dusdanig van gedachte te doen veranderen omtrent woordgebruik.

Misschien was ik dit laatste wel van plan, maar heb me op de valreep toch bedacht. Aangezien je in uw betoog ook nog eens de link tussen Vlaams Blok & Nazi enz... erbij sleurt, kan je vierkantig m'n rug op ende verrekken.

Met vriendelijke groeten
Boerke.

Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 10 september 2004 om 13:42.
Oud 10 september 2004, 13:51   #19
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
tof jobke! voor wie filmt u zoal?
Ik heb de minst sympathieke job in een "happy crew": de producer (on set). Moet constant waken over budgetten en de gierigaard uithangen (ook wel de hele papierwinkel regelen), anders staat er geen maat op de creatieve jongens. Wij ontwikkelen en draaien documentaires, bedrijfsfilms, programma's en zo nu en dan eens een reclamefilmpje. Werk is dagelijks te bewonderen op een handjevol Vlaamse zenders (af en toe ook eens bezuiden de taalgrens) en een enkele keer zitten we in het buitenland op antenne (vnl. het documentairewerk dan).

... maar inderdaad een tof, afwisselend en creatieve jobke.
Oud 10 september 2004, 14:02   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Kan het niet dat de opstarter hier een puur medische term hanteert, zonder kleinerende bijbedoelingen?

In de PC-wereld lijkt iemand die er 5% meer vanaf weet al snel een expert, terwijl anderzijds mensen die er wat trager mee zijn al snel ondraaglijk op de zenuwen werken om redenen die ze pas later begrijpen.

Imbeciel, debiel, idioot of mongool is m.i. niet noodzakelijk onrespectueus, doch kan evengoed een mentale of fysieke toestand 'beschrijven'

Laat ons niet de vrijheid van mening en uitdrukking smoren in grote verontwaardiging om quasi niks.
Wat een gay reactie.

I rest my case.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be