Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2004, 23:25   #1
Groen Valkje
Banneling

Groen Valkje's schermafbeelding

Standaard Prinses Elisabeth houdt zich kranig

Prinses Elisabeth houdt zich kranig
© ISOPIX

Eerst een knuffel, dan pas laat ik je gaan, moet prinses Mathilde gisteren op de eerste schooldag gedacht hebben toen ze haar bijna 3-jarige dochtertje Elisabeth op het Nederlandstalige Sint-Jan Berchmanscollege in Brussel moest achterlaten. ,,Elisabeth heeft niet gehuild, de moeder wel'', klonk het.

De piepjonge prinses zal zich alvast niet alleen voelen. Haar neefje prins Amedeo en nichtje prinses Luisa Maria gaan immers naar dezelfde school. (BVH)

Leven toch zo mooi zijn en schoon zijn dat we het koningshuis alls voorbeeld
hebben om ons leven te organiseren.

Laatst gewijzigd door Groen Valkje : 2 september 2004 om 23:26.
Groen Valkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 23:45   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De piepjonge prinses zal zich alvast niet alleen voelen. Haar neefje prins Amedeo en nichtje prinses Luisa Maria gaan immers naar dezelfde school. (BVH)

Leven toch zo mooi zijn en schoon zijn dat we het koningshuis alls voorbeeld
hebben om ons leven te organiseren

snik!
Het koningshuis als voorbeeld:
Genocide, massamoord en uitbuiting van de negerkens in de Congo,
collaboratie met den Duitser,
vernederen van de onderdanen,
niet het vreemdgaan maar wel het niet erkennen van zijn bastaard dochter,
het ontlopen van de verantwoordelijkheid (abortuskwestie),
democratisch verraad (koningskwestie),
aperte incompetentie van de prinsen,
de taalonkundigheid na 40 jaar spa-baden van onze kween,
...
ik zwijg hier zedig over roze baletten, het niet mogen ontbloten van de kroon (Swaelen) enz enz...
...

schoon hé zo'n stichtende voorbeelden... toon ze vooral aan uw kinderen...

dan kan je ook een traantje wegpinken... toch?
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 00:34   #3
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Opmerkelijk toch hoe onze progressieve vriend zich als het schoothondje van de monarchie gedraagt...

Bij het lezen van Marx niet verder dan de achterflap geraakt zeker?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 07:14   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De piepjonge prinses zal zich alvast niet alleen voelen. Haar neefje prins Amedeo en nichtje prinses Luisa Maria gaan immers naar dezelfde school.
Is dat misschien dezelfde als waar Laurent en de Flippe zo schitterden met hun schoolresultaten?
Oud 3 september 2004, 07:41   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje
Leven toch zo mooi zijn en schoon zijn dat we het koningshuis alls voorbeeldhebben om ons leven te organiseren.
Oja, kijk maar eens hoe Bert Bibber vroeger van het ene bed in het andere sprong. En in ware Coburgtraditie een bastaard hier en een bastaard daar verwekte!

Waarlijk, "schoon dat we het koningshuis als voorbeeld hebben om ons leven te organiseren".

Heeft u trouwens zo weinig morele opvattingen en nauwelijks een geordend geweten dat u een instelling als het koningshuis nodig heeft om uw leven te ordenen? Arme man!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 07:55   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Oja, kijk maar eens hoe Bert Bibber vroeger van het ene bed in het andere sprong. En in ware Coburgtraditie een bastaard hier en een bastaard daar verwekte!
Als koning de scheve schaats rijden met andere 'instemmende volwassenen', lijkt me ethisch een stuk aanvaardbaarder dan als politiek voorman kleine meisjes aanranden.

Citaat:
Heeft u trouwens zo weinig morele opvattingen en nauwelijks een geordend geweten dat u een instelling als het koningshuis nodig heeft om uw leven te ordenen? Arme man!
Het koningshuis lijkt me als morele basis te prefereren boven de sadistische, racistische, sexistische, homofobe, vrouwonvriendelijke, leugenachtige, onwetenschappelijke, absurde, en contradictorische rotzooi van 1500 �* 2000 jaar terug, dewelke Islamieten en katholieken hedentendage nog steeds fanatiek aanhangen.
http://www.skepticsannotatedbible.com/index.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.html

Wat er moreel hoogstaand is aan het vereren van een tot filet-américain geslagen, aan het kruis genagelde manspersoon, dat is mij een veel groter raadsel dan het onschuldige vermaak dat velen vinden in een gezinsfoto van onze toekomstige koningin met haar kindje op de eerste schooldag.
Sado-masochistisch voyeurisme tegenover gezonde belangstelling in een normaal sociaal leven. En dat éérste claimen sommigen als basis voor 'normen en waarden' en 'geweten'.
Bah.
Oud 3 september 2004, 07:57   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als koning de scheve schaats rijden met andere 'instemmende volwassenen', lijkt me ethisch een stuk aanvaardbaarder dan als politiek voorman kleine meisjes aanranden.
Dat is helemaal niet aan de orde, maar wel het ethisch voorbeeld dat zogezegd wordt toegeschreven aan het koningshuis.
Oud 3 september 2004, 08:02   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het koningshuis lijkt me als morele basis te prefereren boven de sadistische, racistische, sexistische, homofobe, vrouwonvriendelijke, leugenachtige, onwetenschappelijke, absurde, en contradictorische rotzooi van 1500 �* 2000 jaar terug, dewelke Islamieten en katholieken hedentendage nog steeds fanatiek aanhangen.
Het koningshuis heeft geen morele functie, daar het gaat om een politieke instelling. Hoogstens kan de persoon die op de troon zetelt door zijn levenswandel een hoogstaande morele uitstraling hebben. Dat is evenwel niet het geval bij Bert Bibber.

Wel bij Boudewijn. Maar...

Bij mijn weten was de vorige koning een trouw lid, gelovige en aanhanger van de Kerk waarvan u de leerstellingen in heel domme bewoordingen verwerpt. U verwerpt de laatste, bijgevolg kunt u dan ook maar moeilijk "het koningshuis" in de persoon van Boudewijn als morele basis "preferen". Dat is wel een heel merkwaardige tegenstelling.

Als christen heb ik dan ook het grootste respect voor Boudewijn als persoon alsook zijn consequente levenswandel wanneer het op morele zaken aankwam. En u? Onderschrijft u dan ook Boudewijns opvattingen die gebaseerd waren op de leer van de Kerk?
Oud 3 september 2004, 08:08   #9
Fieseler

Standaard

Citaat:

http://www.skepticsannotatedbible.com/index.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/index.html

Wat er moreel hoogstaand is aan het vereren van een tot filet-américain geslagen, aan het kruis genagelde manspersoon, dat is mij een veel groter raadsel dan het onschuldige vermaak dat velen vinden in een gezinsfoto van onze toekomstige koningin met haar kindje op de eerste schooldag.
Sado-masochistisch voyeurisme tegenover gezonde belangstelling in een normaal sociaal leven. En dat éérste claimen sommigen als basis voor 'normen en waarden' en 'geweten'.
Bah.
Sorry hoor, maar je kan niet claimen dat je niet weet dat de hele monarchelijke reutemeteut lid is van een obscure neo-fascistische sekte als [size=4]OPUS DEI (!?)[/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size]
Oud 3 september 2004, 08:09   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Moet jij op dit ogenblik niet voor je klasje staan, Jan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 08:10   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Sorry hoor, maar je kan niet claimen dat je niet weet dat de hele monarchelijke reutemeteut lid is van een obscure neo-fascistische sekte als [size=4]OPUS DEI (!?)[/size]
Et alors? Hebt gij daar last van?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 08:25   #12
Jan V.
Schepen

Standaard

Van de eerste schooldag naar Opus Dei, het is blijkbaar maar een kleine stap...
Jan V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 08:29   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het koningshuis heeft geen morele functie, daar het gaat om een politieke instelling. Hoogstens kan de persoon die op de troon zetelt door zijn levenswandel een hoogstaande morele uitstraling hebben. Dat is evenwel niet het geval bij Bert Bibber.

Wel bij Boudewijn. Maar...

Bij mijn weten was de vorige koning een trouw lid, gelovige en aanhanger van de Kerk waarvan u de leerstellingen in heel domme bewoordingen verwerpt. U verwerpt de laatste, bijgevolg kunt u dan ook maar moeilijk "het koningshuis" in de persoon van Boudewijn als morele basis "preferen". Dat is wel een heel merkwaardige tegenstelling.

Als christen heb ik dan ook het grootste respect voor Boudewijn als persoon alsook zijn consequente levenswandel wanneer het op morele zaken aankwam. En u? Onderschrijft u dan ook Boudewijns opvattingen die gebaseerd waren op de leer van de Kerk?
Ik respecteer hoegenaamd niemand a priori omdat hij 'behoort tot', 'lid is van.....
Evenmin respecteer ik een religie of ideologie a priori omdat 'x-y-z' bepaalde dogma's aanhangt.

Het koningshuis en aanverwante zaken vind ik persoonlijk opportuun, en daarom zal ik het ook op alle mogelijke wijzen verdedigen.
Wanneer de leden ervan in hun privé-leven één of andere dwaze sekte aanhangen, dan is dat volledig voor hun rekening.
Dat belet mij niet om die bewuste leer, religie of ideologie af te breken tot op de grond, als achterlijke dwazekloterij en volksverlakkerij van de ergste soort.
Oud 3 september 2004, 08:34   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welke kwiet plaatst deze maatschappelijk relevante topic nu naar Koetjes en Kalfjes?
Gisteren op de radio was de eerste schooldag hét 'hot-item' van de dag.
Oud 3 september 2004, 09:01   #15
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke kwiet plaatst deze maatschappelijk relevante topic nu naar Koetjes en Kalfjes?
Mascottes zijn toch K&K?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 09:02   #16
Jan V.
Schepen

Standaard

Citaat:
Binnenlandse Politiek was het alvast niet, en het maatschappelijk belang van de eerste schooldag van één klein meisje ontging mij even, maar goed op speciaal verzoek zal ik deze topic terugflitsen naar Maatschappelijke Discussies.
Jan V. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 09:40   #17
Tommy_
Schepen

Standaard

Het is wel fijn dat ze voor een Vlaamse school kiest in Brussel, wil al wat zeggen over het Franstalige net. Maar zoals ik weet van interne bronnen twijfel ik over de eerlijkheid van hun behandeling tov anderen. En ik zou mijn kinderen nooit zeggen dat het koningshuis een vb voor ons is. Misschien zijn sommige burgers een groter vb voor ons en voor het koningshuis.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 09:59   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Mijn nicht is ook naar school gegaan.

WAAR ZIJN AL DIE CAMERA's?

is de ene kleuter meer gelijk dan de andere of zo?
Oud 3 september 2004, 10:01   #19
Tommy_
Schepen

Standaard

Tja spijtig genoeg is het nu eenmaal zo, ze is belangrijker dan je nicht, ze hebben belangrijker bloed dan ons....of hun iQ daarvoor hoger is das een ander verhaal.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 10:18   #20
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Et alors? Hebt gij daar last van?
Ja hoor, ik heb daar last van.
Welnu, ik heb oa enorm last van opus dei omdat die oa zeggen dat jij een klotehomo bent, een pervert die met alle middelen moet worden overtuigd om terug het rechte pad te kiezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be