![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Campagnewagen Vlaams Belang door Brussel
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...elang_campagne Al stem ik reeds van bij hun ontstaan VB, toch vraag ik mij af, hebben ze nu echt niets ander in gedachte om over te demonstreren. Als het VB denkt zo zijn verloren kiezers terug te winnen... Ik dacht dat Annemans toch een stuk slimmer was. Verdomme VB mensen, ga voor een onafhankelijk Vlaanderen en voor het opdoeken van dat Lakense gebroed. Steek daar uw vuist voor omhoog. Laat de Vlaming weten waarvoor je staat op gebied van eigen bestuur in eigen staat, de staat VLAANDEREN en verlos ons van al die koninklijke zweetdieven. Laatst gewijzigd door Garry : 18 februari 2014 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ze hebben al die jaren op de verkeerde nagel geklopt.
Toen de communautaire spanningen de pan uitrezen, draaiden de campagnes van het VB hoofdzakelijk rond de kernwoorden "islam", "vreemdeling" en "asielbedrieger". Onderwerpen waar op dat moment geen kat van wakker lag. Alles heeft zijn momentum, en die onderwerpen hadden toen (en hebben ook nu) geen momentum. Niet moeilijk dat de N-VA probleemloos de kaas van hun boterham kon stelen, en wegliep met zowat alle VB-kiezers die hunkerden naar meer Vlaamse zelfbeschikking. Wat de huidige campagne betreft, kan ik Annemans wel volgen. Het heeft nu ook geen zin meer om op die Vlaamsnationale spijker te kloppen, want dat thema is de privé-speeltuin van de N-VA geworden, met dank aan Dewinter die het hen destijds op een gouden dienblaadje cadeau deed. Rest dus enkel hen terug te plooien op die core business, en het beetje stemmen dat daar nu nog mee te rapen valt binnen te halen, in de hoop dat de N-VA vroeg of laat het monopolie op de Vlaamsgezinde kiezers weer verliest (not likely) of in de hoop dat het islam- en migrantenthema plots door een incident weer "hot" wordt. Maar daarvoor zou er al een aanslag door moslimextremisten in de Brusselse metro nodig zijn, of zo... Nee, het ziet er inderdaad niet goed uit voor het VB. Ze zitten in een hoekje waar ze zichzelf in gemanoeuvreerd hebben, en waar ze nu stevige klappen vangen. Helaas voor hen zijn er momenteel ook nauwelijks mogelijkheden om terug uit dat hoekje te geraken. Jammer. Een sterk VB zou de positie van de N-VA bij de onderhandelingen aanzienlijk versterken.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2014 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |