![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() geen topic voor mij over een mening.
Wel een vraag. Ik lees in een bepaalde bijdrage dat stemmen in Vlaanderen eigenlijk onbelangrijk is. Want de Waalse partijen samen hebben een meerderheid van 52 %. Deze snap ik niet. De Vlamingen vormen toch een meerderheid in dit land? En België is toch een democratisch land ? Elke Belg is toch gelijk voor de wet ? wie kan, graag uitleg. dank u
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je leest wel verkeerd hoor.
Maar je geeft me toch gelegenheid om de uitslagen van 2010 nog eens te tonen. Bemerk vooral het verschil in aantal stemmen die een partij moet halen, om een gelijk aantal zetels in de wacht te slepen; of vergelijk hoeveel zetels een partij binnenhaalt, met een gelijk aantal stemmen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als puntje bij paaltje komt is één Waalse stem, meer waard dan een Vlaamse
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() @Morpheus: het is nochtans heel simpel:Tel alle Waalse zetels samen tov de Vlaamse zetels die met elkaar willen regeren, NVA en VB mag je aan Vlaamse kant niet meetellen en zo zijn de walen altijd in de meerderheid. Zoals ik reeds lang zeg, NVA alleen zal een stemmentotaal moeten behalen dat ver boven de 50% ligt alvorens de Vlaamse linkiewinkies en traditio's gaan inzien dat ze ons niet kunnen negeren. Momenteel zitten NVA en VB samen aan ongeveer 42% van de stemmen, veel te weining, herinner de woorden van den ouden De Croo, 43.7% is te weinig om te mogen deelnemen met uitzondering voor de VLD natuurlijk waar een schamele 10% hun precies tot de grootste Belgische partij maakt in hun zelfgenoegzaam denken.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral het bewijs dat de "Vlaamse democratische partijen" hun kiezers in het ootje nemen en wensen dat nog zo lang mogelijk te doen! De decennialange onderdanigheid aan de francofonie zit er in gebakken.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En niet vergeten dat voor het Brussels Gewest er een omgekeerde regeling is, waar dan de Vlamingen veel meer van profiteren dan de Franstaligen op nationaal vlak. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden is dat bij de vastlegging van de taalgrens in de jaren 60 (op vraag van de Franstaligen) een pariteit is geëist door de Franstaligen, met de nodige grendelgrondwetten. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat is realiteit. Van mij mogen ze evenwel al die onjuiste verdelingen wegwerken, ook de methode Imperiali die bij gemeenteraadsverkiezingen gehanteerd wordt. En de kiesdrempel is nog zo een ondemocratisch gedrocht dat mag verdwijnen ... |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen heeft de meerderheid van de zetels op federaal niveau. Vlaanderen heeft 88 zetels tegenover 48 zetels voor de Franstaligen en 14 voor Brussel.
Al de rest is praat voor de ingebeelde cordon sanitaire vaak.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De plak wordt in België gezwaaid waar de inkomsten terecht komen: het federaal niveau. Wat kan het de Franstaligen schelen dat er een pariteit is met Vlamingen in Brussel? De inkomsten komen niet van daar, maar op federaal niveau. Laatst gewijzigd door giserke : 26 februari 2014 om 00:13. |
|
![]() |