![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan eens een draad over pensioenen van ambtenaren openen, vooraleer Demonen er over begint.
Maar mijn insteek is anders. Die gemeentebesturen die daar nu over zagen, moeten maar inzien dat het hun eigen dikke schuld is. Met al hun besturen bestaande uit politici van de oude machtspartijen !! Bij elke aanwerving konden ze perfect berekenen welke de uitgaven daarvan zouden zijn, voor vele jaren verder. Maar neen, liever onverantwoordelijke beslissingen treffen. En nu de boel maar laten opkuisen door "anderen". Dit zou moeten duidelijk gemaakt worden aan de kiezer !! titel: Gemeenten slaan opnieuw alarm over pensioenen ambtenaren link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140221_00990983 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in wat de huidige gemeentebesturen daar mee te maken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk mar eens rond: SPA burgemeesters ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat zijn dan ook de twee partijen die zwaar afgerekend moeten worden op hun kortzichtigheid van toen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 21 februari 2014 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() België moet in oktober aan de EU bewijzen hoe het zijn pensioenen zal financieren over de volgende decennia.
Daarvoor werd een pensioencommissie in het leven geroepen met professoren en die zal zijn aanbevelingen overmaken aan de regering. Wat elke econoom en wiskundige U zal vertellen, en de politici ontkennen dat zelfs niet, is dat het huidige pensioensysteem onbetaalbaar is. Het probleem situeert zich volledig bij de statutairen die een pensioen krijgen dat NETTO 3 keer hoger is dan dat van een werknemer. In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040. Men kan zoal zien wat die aanbevelingen zullen zijn : - zelfde plafond voor statutairen als voor werknemers - gelijkgestelde periodes tellen (bijna) niet meer mee (dop, ziek, ...) - langer werken volgens levensverwachting (dus richting 67 j : u haalt geen volledige loopbaan, goed voor de staatskas) - pensioen volgens bijdrages - verplichting tweede peiler (ook voor ambtenaren die minder loon zullen ontvangen) Laatst gewijzigd door demonen : 21 februari 2014 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men er niks mee inzit dat de verworven rechten van ambtenaren aangetast worden dan moet men er ook niet mee inzitten dat de verworven rechten van bruggepensioneerden en SWT´ers geschonden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ambtenaren worden niet altijd aangeworven op 20 jarige leeftijd. Alle aanwervingen van de laatste 20 jaar zijn wat mij betreft 'verdacht'. Verdacht want men kon de rekening perfect maken. De oude machtspartijen dienen hiervoor afgestraft te worden. En hard. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Moment, ik snap het niet al te goed. We zitten federaal al in de mizerie om de pensioenen uit te betalen en nu willen de lokalen hun pensioenlasten afwentelen op die federale ? Of zie ik het weer eens verkeerd ?
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 21 februari 2014 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Konden die ambtenaren de politici toen niet verwittigd hebben dat ze die ambtenarenpensioenen niet meer konden betalen na 30/40 jaar? Je gaat er toch prat op de originele VU te zijn. Die heb ik ook nooit horen klagen dat de ambtenarenpensioenen onbetaalbaar zouden worden. En maak je niet ongerust Schoofjen, jouw partij zal de eerste zijn die de statutaire gepensioneerde ambtenaren zal aanpakken en zelfs de vakbonden zullen er mee akkoord gaan, want ze nemen eerst die, die geen vuist meer kunnen maken en geen syndicale bijdragen meer betalen. De contractuelen van nu, zullen ook geen grote steun betekenen voor statutaire gepensioneerden die gekort worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lokale ambtenaren hebben tijdens hun carrière voldoende opzij kunnen zetten als appeltje voor de dorst. Deze hoeven geen pensioen te krijgen. Degenen die geen appeltje voor de dorst hebben opzijgezet en zo naïef waren om te vertrouwen dat ze ooit een pensioen zouden krijgen kunnen altijd aankloppen bij het OCMW.
No merci for statepensionos for retired goverment workers. Het zijn die ambtenaren die al heel hun leven op kosten van de overheid hebben zitten verteren die verantwoordelijkheid zijn voor de opgebouwde overheidsschulden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Let wel, ik ben het met hem eens in die zin dat men in het verleden de ondergewaardeerde ambtenarij aantrekkelijker heeft willen maken om aan personeel te geraken, en daarbij overdreven heeft in het scheppen van gunstige arbeidsvoorwaarden. Ik ben het echter niet eens met het feit dat hij in zijn jaloezie voortdurend zijn pijlen richt op degenen die dit probleem NIET hebben gecreëerd. Ik werk zelf onder een ambtenarenstatuut, en dat was een bewuste keuze. Ik wil op mijn oude dag zekerheid hebben. Dat was dé parameter die bij mij de doorslag gaf om niet voor een hoger loon in de privésector of in de academische wereld te kiezen. Heb ik daarmee een misdaad begaan ? Tuurlijk niet. Als ik die plaats niet had ingenomen, dan had iemand anders ze ingevuld. Die indruk wekt demonen nochtans wél door te onpas en te onpas af te geven op de ambtenaren. Hij zou beter zijn pijlen richten op degenen die de wetgeving en de arbeidsvoorwaarden gecreëerd hebben voor de huidige ambtenarij. Dat zijn degenen die ter verantwoording moeten geroepen worden. Want begrijp me niet verkeerd, ik vind zelf ook dat men in de ambtenarij een en ander deftig moet herzien. De afslanking van het ambtenarenkorps op alle niveaus is alvast een goede zaak, maar ook de voorwaarden waaronder nieuwe ambtenaren aan de slag gaan moeten herbekeken worden. Enfin, het feit dus dat hij steeds op het verkeerde wild schiet én het feit dat de wereld al elvendertig keer vergaan zou moeten zijn indien al zijn onheilsprofetieën uit het verleden werkelijkheid waren geworden. Dat zijn de redenen waardoor het wel binnenkomt, maar hooguit op de zenuwen en/of de lachspieren werkt.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Het is te hopen. En dat die echo's maar heel luid klinken tijdens de maand naar aanloop van de verkiezingen.
Afschaffen verdorie, AL die pensioenen. Werken tot je fysiek niet meer fit bent en dan op ziekenkas. Voor die mannen die nooit iets zwaarder hebben opgetild dan een potlood tot 100 jaar als ze het kunnen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige verschil dat ik zie, is dat nu onze kinderen die stal zal moeten onderhouden want werken kennen ze niet zo.
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is nu het eerste dat ik van jou erover hoor! Staat schoof nu op je negeerlijst omdat hij een topic voor jou gekaapt heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is nu het eerste dat ik van jou erover hoor! Staat schoof nu op je negeerlijst omdat hij een topic voor jou gekaapt heeft? |
|
![]() |
![]() |