Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 10:51   #1
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard Wat wij al lang wisten : Verafstoot ofwel pervers ofwel dom

Citaat:
Volgens historicus en slavist Idesbald Goddeeris (KUL) speelt Europa geen al te mooie rol in het conflict in Oekraïne. "Europa heeft onder meer door de actie van Guy Verhofstadt olie op het vuur gegooid. Het einde is nog niet in zicht", zei Goddeeris vanmorgen in "Bonus" op Radio1.

Volgens Goddeeris is de rol die Europa in het conflict heeft opgenomen, niet helemaal zuiver op de graat. "We doen ons voor als bemiddelaar in het conflict. Maar eigenlijk hebben we ons gemengd in een spanning die er al heel lang is maar waarin we ons nu aan het moeien zijn om andere belangen dan democratie en vrijheid. Als we Oekraïne hadden willen helpen, dan hadden we dat in 2005 moeten doen, bij de Oranjerevolutie."

Europa handelt vanuit achterliggende motieven, stelt Goddeeris. "Enerzijds is er het anti-Russisme dat vanuit Poolse hoek geleid wordt, anderzijds is er de neoliberale factor." Goddeeris verwijst naar de onlusten die begonnen zijn naar aanleiding van het afgesprongen vrijhandelsakkoord tussen Oekraïne en de Europese Unie. "Een akkoord dat vooral Europa diende", stelt hij. "We strooien de Oekraïners zand voor de ogen."

Europa heeft verwachtingen gecreëerd die ze nooit kan waarmaken. "Oekraïne droomt nu van een associatie of zelfs een toetreding tot Europa maar dat is helemaal niet aan de orde. We zijn nu aan het klagen over Bulgaren en Roemenen, dus wat zouden wij Oekraïners toelaten."

Poolse belangen

Goddeeris verwijst ook naar de rol van Polen. "Het eeuwenoude conflict tussen Polen en Rusland speelt hier een belangrijke rol. Polen speelt een voortrekkersrol in het Oekraïnebeleid van Europa en heeft ook andere belangen in Oekraïne dan wat Verhofstadt en co uitdragen."

Hij verwijst naar de dominante rol die Polen speelt in de Europese onderhandelingen met Oekraïne. "Polen heeft de Oekraïense oppositie gedwongen om een bepaald akkoord te aanvaarden."

"Pervers of dom"

Wat Guy Verhofstadt nu aan het doen is ofwel erg pervers of dom, stelt Goddeeris. "De oppositie in Oekraïne is erg verdeeld. Klitsjko, de voormalige bokser, is echt geen democraat. Zelfs oud-premier Joelija Timosjenko is een oligarche en een gehaaide zakenvrouw. Door ons daar nu zo achter te gaan scharen, maken we een grote fout."

"Verhofstadt stelt zich in het Europees parlement bijzonder scherp op tegen de fascisten, terwijl hij ze nu gaat toejuichen in Kiev. Europa gaat zich dit beklagen, wij zijn betrokken partij geworden."

Goddeeris verwijst naar andere interne Oost-Europese conflicten, zoals het conflict in de Balkan, waar Europa door bombardementen uiteindelijk vrede heeft gebracht. "Hier zijn we gaan stoken."

"En misschien nog belangrijker: we zijn ons aan het mengen in de interne keuken van Rusland en Poetin zal dat echt niet in dank afnemen. Hij zal echt niet aanvaarden dat Oekraïne in de invloedssfeer van Europa terechtkomt."

Maar de uiteindelijke kater zal voor Oekraïne zelf zijn, voorspelt Goddeeris. "Kijk maar naar Georgië. Ook dat land zijn we uiteindelijk vergeten."
Waar waren die sluipschutters toen die blauwe gifkikker zich ginder op een barricade hees in de hoop zich te profileren als dé man ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 22 februari 2014 om 10:52.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 10:53   #2
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Verhofstadt is een oorlogstoker
Ook in Syrië waar hij uit alle macht AQ wil bewapenen

Hij wou ook uit alle macht Libië helpen platbombarderen, en zie waar Libië nu staat
Nu vuurt hij in Ukraine de fascisten aan.

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 22 februari 2014 om 10:58.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 10:59   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik kon ook helemaal niet begrijpen waarom hij op dat podium zo'n harde taal stond te keffen.
Ik had direct zoiets van "Wie heeft jou hierover uitgenodigd?" en "Spreek jij nu in naam van 'de Europeaan'?"
Oud 22 februari 2014, 11:05   #4
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Bedoel je die " slordige vent" die op dat podium stond te brullen???

Ik moet, telkens ik hem zie , denken aan een dakloze junkie.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 11:11   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Waar waren die sluipschutters toen die blauwe gifkikker zich ginder op een barricade hees in de hoop zich te profileren als dé man ?
"Eeen gehaaide zakevrouw", typische uitspraak van een professor die zijn ivoren toren leeft.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 11:29   #6
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Niet normaal he, en die komt daar dus als voorbeeld van Europa... Van plaatsvervangende schaamte gesproken...
Oud 23 februari 2014, 23:20   #7
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Geïnspireert door "Ich bin ein Berliner" zeker?
Als ik hem zo bezig zag dacht ik terug aan een andere volksmenner in de jaren 30 / 40. Zelfde profiel, zelfde uitstraling.
Trouwens heel gevaarlijk wat hij doet. De Russen zullen hem niet vergeten en dat zetelt in het EU parlement .....
Oud 24 februari 2014, 01:16   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

De Heer Verhofstadt Guy is inderdaad een zéér gevaarlijk sujet.

Hopelijk krijgen 'we' hem bijtijds uit eender welke machtspositie verwijderd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 01:24   #9
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Heer Verhofstadt Guy is inderdaad een zéér gevaarlijk sujet.

Hopelijk krijgen 'we' hem bijtijds uit eender welke machtspositie verwijderd.
Vrienden in het buitenland vinden hem raar en eerder belachelijk !
Hij gedraagt zich wel als een olifant in een porseleinwinkel !
Voor mij werkt hij als een opgeblazen kikker op het punt van het uiteen barsten.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 februari 2014 om 01:28.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 01:41   #10
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Vrienden in het buitenland vinden hem raar en eerder belachelijk !
Hij gedraagt zich wel als een olifant in een porseleinwinkel !
Voor mij werkt hij als een opgeblazen kikker op het punt van het uiteen barsten.
Ik beveel u van harte lectuur van "Masse und Macht" (Elias Canetti) aan.

Daarin wordt een haarscherpe analyse gemaakt van het soort 'leiders' dat steevast wéér voor brokken zorgt.

En nu ga ik voor het slapengaan nog een liedje van Fun Boy Three beluisteren: "The Lunatics Have Taken Over The Asylum".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 02:01   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie niet doorheeft dat Europa hier net zo een betrokken speler is als de USSR van Poetin heeft wel heel grote oogkleppen op.
Merkel en Poetin zijn nu al op heel dat land aan het azen onder het mom van het mag niet verdeeld worden.

Afgezien daarvan zou ik, indien ik daar zou leven, de voorkeur geven aan Europa.
Het minst slecht van twee kwaden en er is een grotere kans om je verder in het verhaal terug (wat) losser te maken van de EU dan wel van Poetin...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 02:03   #12
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

En wat het blauwe konijn betreft, dat is toch gewoon bezig met zijn verkiezingscampagne voor de volgende post waar hij zijn zakken nog meer zou kunnen vullen?
Je moet al stekeblind zijn om dat niet te vatten...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 02:05   #13
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Persoon die eens en beetje macht kregen. Die dan onmiddellijk de energie huishouding van het land verkoopt aan het buitenland kan werkelijk men alles verwachten. In de VS had men zo iemand reeds voor eeuwig achter de tralies gezet. In zijn eigen schrijven wil hij gewesten maar nu dwingt hij Open VLD federaal te gaan. Vlaanderen kan de pot op. Om steun voor zijn federale Europese president droom te verwezenlijken. Hopelijk word zijn droom van president van Europa niet reëel. Want alleen daarvoor stond hij daar. Oekraïne kan in wezen ook de pot op voor hem, Doden of niet “hij” moest in de kijker staan. Of heeft hij een afspraak met FN? Hij is instaat Europa zelfs te verkopen aan de Chinezen als het zijn persoonlijk imago goed uitkomt.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 09:03   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Een Europa om geen oorlog meer te hebben zal uiteindelijk nog de oorzaak van oorlog worden als het blijft bestaan zoals het nu is.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 februari 2014 om 09:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 10:50   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Een Europa om geen oorlog meer te hebben zal uiteindelijk nog de oorzaak van oorlog worden als het blijft bestaan zoals het nu is.

Niets nieuws onder de zon trouwens.

De kiesdrempel van Verhofstadt heeft ook al het tegenovergestelde bewerkstelligd van wat hij ermee bedoelde: de N-VA onder de kiesdrempel houden, en de macht van zijn eigen partij te bestendigen. Aanvankelijk lukte het nog want een hoop VU "hoeren" werden met open armen in de VLD ontvangen, terwijl Sauwens, de St-Maartensfonds-nazi, warm onthaald werd bij de tseven.

Ook het cordon sanitaire heeft trouwens gefaald. De "separatisten" ( de échte reden voor het cordon sanitaire) zitten vandaag voor het grootste deel geconcentreerd in één partij. En die partij is vandaag bijna dubbel zo groot als de volgende in de rangorde.

Méér van die blunders om de eigen macht proberen te consolideren, zou ik zeggen!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 februari 2014 om 10:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 12:19   #16
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Niets nieuws onder de zon trouwens.

De kiesdrempel van Verhofstadt heeft ook al het tegenovergestelde bewerkstelligd van wat hij ermee bedoelde: de N-VA onder de kiesdrempel houden, en de macht van zijn eigen partij te bestendigen. Aanvankelijk lukte het nog want een hoop VU "hoeren" werden met open armen in de VLD ontvangen, terwijl Sauwens, de St-Maartensfonds-nazi, warm onthaald werd bij de tseven.

Ook het cordon sanitaire heeft trouwens gefaald. De "separatisten" ( de échte reden voor het cordon sanitaire) zitten vandaag voor het grootste deel geconcentreerd in één partij. En die partij is vandaag bijna dubbel zo groot als de volgende in de rangorde.

....
Dat het uiteindelijk allemaal niet zal geholpen hebben het huidige regime te handhaven is afzienbaar.
Het heeft wel een vertragende uitwerking gehad.
Daardoor zal het ontladend effect des te krachtiger zijn.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 12:51   #17
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wie niet doorheeft dat Europa hier net zo een betrokken speler is als de USSR van Poetin heeft wel heel grote oogkleppen op.
Merkel en Poetin zijn nu al op heel dat land aan het azen onder het mom van het mag niet verdeeld worden.

Afgezien daarvan zou ik, indien ik daar zou leven, de voorkeur geven aan Europa.
Het minst slecht van twee kwaden en er is een grotere kans om je verder in het verhaal terug (wat) losser te maken van de EU dan wel van Poetin...
Ach, de VS, EU & Rusland zijn allemaal dezelfde. Ik zeg het, had er niks in de grond gezeten, Verhofstadt was niet eens naar daar geweest.

De grote democraat uithangen maar wel elke vorm van nationalisme verketteren tenzij het belgisch of europees is. Weg met dat rotkonijn.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 24 februari 2014 om 12:52.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 12:59   #18
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Pervers klinkt nog te positief
En dom ook
Oud 24 februari 2014, 13:19   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn kapsel ziet er slijmerig uit...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2014, 13:25   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Het moeten toch niet altijd wat bleke en ziekelijk uitziende in Armani-pak afgeborstelde politieke leiders zijn. Of wel?

Laatst gewijzigd door system : 24 februari 2014 om 13:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be