![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 februari 2014 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt meer op een Stalinsnor.
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik begin het een beetje moe te worden dat Duitsers constant gelinkt worden aan Hitler. Hiermee wil ik niet zeggen dat we heel die 2e wereldoorlog gewoon moeten vergeten, maar misschien is het ook wel goed om het verleden te laten rusten... Ik studeer op 't moment Duits, en al hetgeen ik over Duitsland leer is onvermijdelijk gelinkt aan heel WO 2. Het begint op den duur wel een afgezaagd verhaaltje te worden, hoor. JA, ik weet dat WO 2 een significante inpact heeft gehad op de geschiedenis, en dat zoiets niet mag vergeten worden. Maar graag had ik ook eens iets anders, iets positiever en leuker over Duitsland gelezen en geleerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Duitsers van vandaag zijn niet meer de Duitsers van toen. Bovendien heb ik de indruk dat de gevaren die op dit moment in Europa de kop opsteken - omgekeerde hitlergroet, fascistische bendes, openlijke jodenhaat tot fysiek geweld toe en regelrechte oproepen tot ongehoorzaamheid met geweld tegen de rechtstaat en haar instellingen - te vinden zijn in Frankrijk, Griekenland en in mindere mate in België en Nederland, laat staan Oost-Europa. Maar nagenoeg niet in Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat dan weer niet belet dat het verschrikkelijk moet geweest zijn. (elke oorlog trouwens) Joden, Palestijnen zijn die al gestopt dan met oorlogje spelen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel vergeven, maar niet vergeten.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik vind het gewoon spijtig dat de jonge Duitse generatie nu met dat stigma moet blijven rondlopen. Er waren immers meer landen verwikkeld in de tweede wereldoorlog dan enkel Duitsland. En groepen zoals 'Die Weiße Rose' waren er toen zeker al om de bevolking te confronteren met Hitlers gruweldaden. En toch moet men mensen die onderhand totaal niets met die wereldoorlog te maken hebben, blijven pesten met wat er jaren geleden is gebeurd...
Weet je wat ik fijn zou vinden om te leren tijdens de les? Typische Duitse gerechten. Belangrijke Duitse muzikanten en componisten. Bekende Duitse auteurs (die liefst niet enkel over WO 2 hebben geschreven). Duitse films, iemand? DAT zou ik interessant vinden. Sorry hoor, gewoon mijn mening na ongeveer 4 jaar verhalen te moeten hebben aangehoord over WO 2. Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 28 februari 2014 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_v...nalsozialismus
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2014 om 22:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Enjoy Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 1 maart 2014 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 1 maart 2014 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleine greep uit de 'recentere' Duitse filmproductie:
"Die Friseuse", "Männer", "Goodbye Lenin", "Christiane F.", "Der Baader Meinhof Komplex", "Die Vermessung der Welt", "Das Leben der Anderen", "Soul Kitchen", "Lola rennt", "Meister der schwarzen Mühle (Krabat)", "Jenseits der Stille", "Die Fremde", "Gegen die Wand", "Auf der anderen Seite", ... "Die Welle", die het thema 'fascisme' behandelt, is eigenlijk een remake van een Amerikaanse film, maar loont niettemin de moeite. In de zéér indrukwekkende film "Kriegerin" worden de thema's 'nazisme' en 'neo-nazisme' niet uit de weg gegaan, maar dat zou u er eigenlijk niet van mogen weerhouden die toch te bekijken. Google misschien ook eens op "Werner Herzog" en "Rainer Werner Fassbinder". Veel zoek- en kijkplezier toegewenst, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |