Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2014, 16:52   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Problemen met meemoederschap

of: hoe ridicuul men wel kan wezen;

Citaat:
De Senaatscommissie Justitie organiseert op 12 maart hoorzittingen over het meemoederschap voor lesbiennes. Dat besloot ze zopas.

Als een lesbisch koppel een kindje wil, dan moet de vrouw die het kindje niet draagt (de "meemoeder"), het kindje adopteren om ook het ouderlijk gezag te kunnen uitoefenen. Adoptie vereist een lange procedure, die vaak meer dan een jaar aansleept. De meemoeder moet een cursus volgen, er worden psychologische tests afgenomen en sociale enquêtes uitgevoerd. Dat alles gebeurt meestal terwijl het kindje al in de wieg ligt.

In 2012 was in Vlaanderen 56% van alle personen die een cursus voor adoptie volgden zo'n lesbische meemoeder.

De Gucht
In de Senaat zijn drie wetsvoorstellen ingediend om de meemoeder in een lesbisch koppel als officiële ouder te erkennen zonder dat die een adoptieprocdure moet doorlopen. Indieners zijn: Jean-Jacques De Gucht (Open Vld), Guy Swennen (sp.a) en Els Van Hoof (CD&V). Die voorstellen verschillen op enkele cruciale punten: geldt die erkenning alleen voor ouders van een kind dat tot stand kwam via medisch begeleide voortplanting of niet? Geldt die erkenning alleen voor lesbische koppels of ook voor homokoppels?

Homodiscriminatie
Als de erkenning namelijk niet geldt voor homokoppels, dan komt er een nieuwe discriminatie bij, namelijk tussen homo's en lesbiennes. Die zal allicht door het Grondwettelijk Hof vernietigd worden. Als de erkenning wél geldt voor homokoppels, dan moet er een officiële regeling voor draagmoeders komen, want mannen kunnen natuurlijk geen kinderen baren. En over draagmoederschap is er geen eensgezindheid, de Senaat is er al sinds 2008 over bezig zonder resultaat.

De meerderheid lijkt het eens te zijn over een beperkte regeling: alleen voor lesbische koppels en alleen bij kinderen die door medisch begeleide voortplanting tot stand kwamen. Maar het is nog niet beslist op basis van welk voorstel men zal discussiëren. Informeel hoor je dat dit het voorstel van De Gucht wordt. De Gucht was er overigens niet zelf.

Turtelboom
Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) gaf als haar persoonlijke mening dat de regeling ook voor mannelijke homo's moet gelden en bovendien voor alle kinderen, niet alleen voor kinderen die verwekt zijn door medisch begeleide voortplanting.

Belediging
Uiteindelijk is alleen Bart Laeremans tegen de wetsvoorstellen. "Er zijn belangrijker dingen. Zeker over draagmoederschap is het debat niet eens prematuur of embryonaal, maar niet rijp. Draagmoederschap is een belediging voor elke normale vrouw".

ik herhaal:
Citaat:
Als de erkenning namelijk niet geldt voor homokoppels, dan komt er een nieuwe discriminatie bij, namelijk tussen homo's en lesbiennes. Die zal allicht door het Grondwettelijk Hof vernietigd worden. Als de erkenning wél geldt voor homokoppels, dan moet er een officiële regeling voor draagmoeders komen, want mannen kunnen natuurlijk geen kinderen baren.
http://www.vandaag.be/binnenland/146...ederschap.html

Dus omdat vrouwen wèl een baarmoeder hebben waardoor ze zèlf kinderen kunnen baren in een lesbische relatie, moet de wet op meemoederschap worden afgeschaft want homo's kunnen geen kinderen baren.... tja! Homo's hebben dan weer pietjes hé.

Laten we anders lesbiennes ineens verbieden om zelf kinderen te krijgen. Lijkt me minder discriminatoir. Homo's mogen dan ook niemand meer penetreren want lesbos hebben zo geen lichamelijk aanhangsel waar ze mee kunnen penetreren, en iedereen moet en zal gelijk zijn.
Lesbiennes mogen dan ook niet meer gepenetreerd worden via de vagina, want homo's hebben geen vagina.

Hoeveel worden die mensen betaald om zoiets te doen?

-----------------

En dan nog iets: als er nu vrouw(en) bestaan die wèl draagmoeder wensen te zijn? Uiteraard tegen een bepaalde vergoeding voor de inspanning én nadelen(tenzij mannen weer denken dat zwanger zijn een uitgesteld orgasme betekent).
Waarom zou dat niet mogen? Vroeger werden via de katholieke kerk vrouwen die al 15 kinderen hadden nog steeds verboden om voorbehoedsmiddelen te nemen, en het 16, 17 en 18 kind werd dan ook afgestaan aan rijke vrome Vlamingen uit de betere klasse.... dat heet dan géén draagmoeder neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 17:10   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
of: hoe ridicuul men wel kan wezen;

ik herhaal:

http://www.vandaag.be/binnenland/146...ederschap.html

Dus omdat vrouwen wèl een baarmoeder hebben waardoor ze zèlf kinderen kunnen baren in een lesbische relatie, moet de wet op meemoederschap worden afgeschaft want homo's kunnen geen kinderen baren.... tja! Homo's hebben dan weer pietjes hé.

Laten we anders lesbiennes ineens verbieden om zelf kinderen te krijgen. Lijkt me minder discriminatoir. Homo's mogen dan ook niemand meer penetreren want lesbos hebben zo geen lichamelijk aanhangsel waar ze mee kunnen penetreren, en iedereen moet en zal gelijk zijn.
Lesbiennes mogen dan ook niet meer gepenetreerd worden via de vagina, want homo's hebben geen vagina.

Hoeveel worden die mensen betaald om zoiets te doen?

-----------------

En dan nog iets: als er nu vrouw(en) bestaan die wèl draagmoeder wensen te zijn? Uiteraard tegen een bepaalde vergoeding voor de inspanning én nadelen(tenzij mannen weer denken dat zwanger zijn een uitgesteld orgasme betekent).
Waarom zou dat niet mogen? Vroeger werden via de katholieke kerk vrouwen die al 15 kinderen hadden nog steeds verboden om voorbehoedsmiddelen te nemen, en het 16, 17 en 18 kind werd dan ook afgestaan aan rijke vrome Vlamingen uit de betere klasse.... dat heet dan géén draagmoeder neem ik aan?
Ridicuul.
Op die website las ik iets dat NIET ridicuul zal zijn: op 3 april organiseert "De tijd" een debat tussen Bart De Wever & Paul Magnette !
Dat is nog wat anders !!!
2 échte topmannen uit de politiek !!!Om naar uit te kijken !

Bravo voor de organisatoren !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:31   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Homofielen en lesbiennes kinderen laten adopteren is immoreel, schurftig.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 04:23   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat er homokoppels bestaan daar heb ik geen problemen mee, hun keuze.

Kind(eren) bij een homokoppel daar sta ik dan weer niet achter.

link

link1

link2
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be