Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2014, 15:29   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Wie weigert Nederlands te leren, raakt (deel) uitkering kwijt

Ok, ik heb jullie op de verkeerde voet gezet.
Want dit gaat over het buitenland.

Vraag is dan: waarom beschouwt men zoiets in "het binnenland" als discriminatie en racistisch ?

titel: Wie weigert Nederlands te leren, raakt (deel) uitkering kwijt
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140627_01157722

Citaat:
In Nederland snoeit de regering in de uitkering van bijstandsgerechtigden die weigeren Nederlands te leren. Zij krijgen een korting van 20 procent op hun uitkering. Die loopt na een half jaar op tot 40 procent. Wie zich na een jaar nog niet heeft ingespannen de taal te leren, raakt zijn uitkering kwijt.

De vrijdag door de regering-Rutte genomen maatregel was al in het regeerakkoord aangekondigd, op aandringen van Ruttes liberale partij VVD. De oorspronkelijke plannen waren forser, maar zouden strijdig zijn met het internationale recht. Nu is een afgezwakte versie van staatssecretaris van Sociale Zaken Jetta Klijnsma (PvdA) door de regering goedgekeurd.

Volgens de regering moeten bijstandsgerechtigden zich kunnen uitdrukken en verstaanbaar maken op het werk en in het dagelijks leven. Niemand wordt vooraf van bijstand uitgesloten, aldus Klijnsma.

Maar als iemand aantoonbaar en verwijtbaar geen inspanningen levert om het gewenste taalniveau te bereiken, volgt net als bij andere verplichtingen in de bijstand een verlaging van de uitkering. Uiteindelijk kan die zelfs worden stopgezet.

Klijnsma zegt dat het goed is dat mensen de taal spreken van het land waar ze wonen. Dat vergroot hun kans op het vinden van werk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 16:27   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Raar toch allemaal.

Toen ik net van school kwam MOEST ik Frans kunnen spreken en zelfs ook foutloos schrijven voor een stomme functie in een Antwerps Verzekeringskantoor.

Niks "inspanningen leveren om Frans te leren"..... Zonder Frans: geen job.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 18:09   #3
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Vraag is dan: waarom beschouwt men zoiets in "het binnenland" als discriminatie en racistisch ?

Ik wist het ook niet, maar in Amerika bijvoorbeeld, daar is GEEN verplichting om Engels te gebruiken als omgangstaal. Er zijn veel zaken waar Amerikanen blijven staan op "hun vrijheid", en dat is er 1 van.
Niko457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 20:03   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Is het niet beter dat we al de andere talen aanleren , VEEL gemakkelijker toch ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 20:08   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Frankrijk zullen ze ook Frans moeten leren hoor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 20:09   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ik wist het ook niet, maar in Amerika bijvoorbeeld, daar is GEEN verplichting om Engels te gebruiken als omgangstaal. Er zijn veel zaken waar Amerikanen blijven staan op "hun vrijheid", en dat is er 1 van.
Met alle gevolgen vandien als je daar komt als buitenlander die bv geen Spaans kent.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 20:11   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar toch allemaal.

Toen ik net van school kwam MOEST ik Frans kunnen spreken en zelfs ook foutloos schrijven voor een stomme functie in een Antwerps Verzekeringskantoor.

Niks "inspanningen leveren om Frans te leren"..... Zonder Frans: geen job.
En op Zaventem moet een Nederlanstalige Frans kunnen en een Franstalige geen Nederlands want dat blijkt te moeilijk te zijn voor hen.
Oud 27 juni 2014, 20:12   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Met alle gevolgen vandien als je daar komt als buitenlander die bv geen Spaans kent.
Van faciliteiten hebben ze daar nog niet gehoord hé. Dat is alleen hier dat ze zo zot zijn.
Oud 27 juni 2014, 20:23   #9
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En op Zaventem moet een Nederlanstalige Frans kunnen en een Franstalige geen Nederlands want dat blijkt te moeilijk te zijn voor hen.
Zaventem, je bedoelt in Belgie

Als je als Vlaming in de faciliteitsgemeente gaat werken, moet je hopen dat je "de Vlaming" bent. Ik verduidelijk : stel ze hebben een winkel daar, met een koppel medewerkers en een baas. Gegeven dat het een faciliteitsgemeente is, wordt er enkel frans gesproken, door de baas, en door alle werknemers ... behalve 1 !

Want, stel dat er ooit een klant binnenkomt die moeilijk doet en geen Frans wil spreken (op Vlaams grondgebied), dan moeten we iemand hebben die Vlaams kan. En, geen enkele Waal in een faciliteitsgemeente kan Nederlands, en zodoende hebben we die 1 Vlaming nodig. Maar, die moet wel 99% van de tijd Frans praten uiteraard, wegens niemand die Nederlands kent, zowel bij personeel als klanten. Bedrijven die leveren, vanwaar ze ook komen, moeten ook Frans spreken, uiteraard.
Oud 27 juni 2014, 21:06   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn wel grote maatschappelijk cultuurverschillen tussen Amerika en hier.

Maar één ding is wel zeker: de omgangstaal wordt door geen enkele flamingant beoogd bij de taalwetten edm.
Er wordt wel verwacht dat je kan "mee leven" in onze maatschappij.
Dat is niet zo moeilijk voor de zoon of dochter van een niet-Nederlandssprekend ambassadeur ... maar wel voor iemand die in een gewoon of in een sociaal appartement woont, en maar niet kan vatten dat vuilnis opgehaald wordt volgens normen; dat dit en dat dat ... duizenden zaken die het leven van andere sociale gevallen in hun buurt draaglijk moeten maken en houden.
De Schoof in zijn bungaloke, in een rustige groene verkaveling, heeft daar weinig last van natuurlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 06:57   #11
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over een voorwaarde om leefloon te trekken. Kan ik als Nederlandstalige leefloon krijgen in Amerika? En kan ik dat behouden als ik jarenlang weiger om Engels te leren?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 07:46   #12
69kk
Partijlid

Standaard

Citaat:

Omdat (veel)vlamingen te dom zijn om voor zichzelf op te komen en voor lullige politici stemmen die er zelfbevrediging in vinden om vloermat te spelen voor hun franse meesters.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 11:19   #13
Niko457
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Het gaat hier over een voorwaarde om leefloon te trekken. Kan ik als Nederlandstalige leefloon krijgen in Amerika? En kan ik dat behouden als ik jarenlang weiger om Engels te leren?
Je moet de taal in kwestie veranderen als je het voorbeeld projecteert op ons land.
Oud 28 juni 2014, 12:20   #14
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet de taal in kwestie veranderen als je het voorbeeld projecteert op ons land.
Ik wil niet vergelijken binnen dit land. Ik wil wel vergelijken met de rest van de wereld. Als er in dit land geen taaleisen worden gesteld om leefloon te krijgen en in de rest van de wereld wél. Bijvoorbeeld NL, dan zijn wij misschien fout bezig.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 12:42   #15
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik wil niet vergelijken binnen dit land. Ik wil wel vergelijken met de rest van de wereld. Als er in dit land geen taaleisen worden gesteld om leefloon te krijgen en in de rest van de wereld wél. Bijvoorbeeld NL, dan zijn wij misschien fout bezig.
De minste landen hebben een leefloon hoor, in de meeste landen moet je gewoon de taal spreken om er te kunnen wonen/werken/leven, anders draai je gewoon de bak in tot je uitgeleverd wordt ...of sterft.
Ontopic, het lijkt me de enige manier om verder te kunnen leven hier.
Oud 28 juni 2014, 14:58   #16
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Waarom deel je uitkeringen uit aan vreemdelingen?

Zijn er hier nog niet genoeg?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 15:48   #17
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet echter wel enkel eenvoudige vragen over de Amerikaanse geschiedenis kunnen beantwoorden in het Engels om Amerikaans staatsburger te kunnen worden .
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 15:59   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je moet wèl Engels kunnen spreken of je krijgt geen Greencard, laat staan een uitkering als je binnenkomt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be