![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de Arabische wereld zijn al verschillende toenaderingspogingen geweest met als doel een pan-Arabische superstaat op te richten.
Zo hebben Libië, Egypte, Syië, Jemen, Irak,... als pogingen gedaan met enkelen uit dit lijstje, maar geen een poging lukte. Wat denken jullie in de (verre) toekomst over de levenskansen van de VAS?
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze economische toekomst ligt volgens een gerenommeerd forumlid immers daar trouwens (in plaats van bij de VS). Na die uitbreiding met de VAS zal de EU waarschijnlijk China en Noord-Korea opslorpen, zodat de EU de modernste Unie wordt (waar vrijheid en blijheid zal heersen, maar dat is voor sommigen niet belangrijk).... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Een soort germanië dus.
Op papier is het haalbaar, maar er zitten daar wel wat corrupte clans en amerikanen die dat niet willen zien gebeuren.
![]() |
#4 |
|
![]() Arabieren die in oorlog leven met elkaar en liefst van al de andere stam hun mannetjes vermoord en hun vrouwtjes bezoedelt.
De enige traditie die er zuiver blijft.
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Inderdaad: Arabieren hebben altijd ruzie met elkaar. De bijeenkomsten van de Arabische Liga zijn daar vaak hilarische voorbeelden van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Jullie hebben een punt, maar dat is ook de binnenlandse situatie van quasi al die landen, ik zie niet in waarom dat een hindernis zou zijn om 1 groot land/ grote federatie te vormen.
De machtsgeilheid van enkele clans daarentegen is wel een serieuse hindernis. (gelukkig voor ons?)
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Het is waar dat de landen onder elkaar niet overeen komen, maar eigenlijk hebben we dat in Europa ook. Zodra ze een brug kunnen slaan over hun tegenstellingen (lees: zodra de islam politiek getemd is) kunnen ze gaan samenwerken. Ik kijk er in elk geval naar uit.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Verenigde Arabische landen zouden een fantastische macht kunnen worden, maar om zelfs maar een begin van een unie te bespreken moeten ze eerst democratizeren.
Een unie van bloedige dictaturen met genadeloze gekken die zich een voor een de grote leider van de Arabische wereld wagen is nonsens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Arabisch spreekwoord zegt alles.
2 Arabieren is een ruzie, 3 een oorlog.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ja maar, willen wij wel gedemocratiseerd worden?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch lukt het hen om onder elkaar te ruzieën. Gelukkig voor ons, zou ik denken. |
|
![]() |
![]() |