Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2014, 13:14   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard stresstest voor ambtelijke pesterijen...

Kijk als ik zo zie wat de politiek ex cathedra allemaal fantaseert, dan denk ik toch daar moeten we durven eens iets aan doen...

Neem nu gisteravond zit hypocriete vandeurzen zijn beleid van ambtelijke overregelmentering van de privé sector te verdedigen..

Stel u voor, er was daar een madammeke aan het uitleggen dat haar toilet de kraan water die ze gebruikt om haar handen te wassen in het toilet, eerst handsfree moest zijn, en in een tweede faze nu met warm water moet zijn ??

Nu mag je mij veel uitleggen, maar wat de toegevoegde waarde daarvan is, en wie dat allemaal uitvindt en hoe ze dat in hun hoofd halen om heledagen alle regelmenten te gaan veranderen ??? De stress komt vooral door die zever... veranderingen aan machines laten invoeren of gebouwen nadat het kalf verdronken is, kosten meestal handenvolgeld en veelmeer dan wanneer je dit kunt implementeren bij de conceptfaze...

Er is al een tekort aan onthaalmoeders, en een leger ambtenaren op de baan sturen die eens iedereen over een miniscule kam gaan scheren en daar absoluut geen toegevoegde waarde gaan creeeren en iedereen zomaar gaan opzadelen met een rits kosten buitenproportioneel arato van het rendement... zal inderdaad veel van die moekes doen beslissen om te stoppen...

En dan maar lullen op TV... met wat ben je bezig jongens.

De stress test die we nodig hebben, is in welke mate veroorzaken de regels en verandering van regels die de overheid bedenkt stress bij de aktoren die ze moeten uitvoeren...

http://www.knack.be/nieuws/belgie/st...on-135771.html

Wouter Besien, ziet dat natuurlijk anders;, hij denkt dat de stress bij de bedrijven door de bazen komt en dat die nog eens een stresstestje moeten in hun strot geramd worden ???? ALeluja het licht brandt in Brussel

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 maart 2014 om 13:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 15:42   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de openingspost nu drie keer gelezen en ik begrijp nog steeds niet wat daar nu in feite staat...

Misschien nog eens proberen, maar dan in het Nederlands?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 16:03   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb de openingspost nu drie keer gelezen en ik begrijp nog steeds niet wat daar nu in feite staat...

Misschien nog eens proberen, maar dan in het Nederlands?
Dat komt omdat je gisteren Terzake niet gezien hebt Raf.
En anders dient er echt wel getwijfeld worden aan je verstandelijke vermogens.
Maar ik wil dat niet doen. Ik vermoed het eerste.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 18:09   #4
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En anders dient er echt wel getwijfeld worden aan je verstandelijke vermogens.
Maar ik wil dat niet doen. Ik vermoed het eerste.
En op die link klikken ?
Is dat dan ook te moeilijk voor sommigen misschien ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 18:38   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De persoonlijke aanval heb ik maar even verwijderd...

Dat klopt. Ik kijk zelden of nooit TV en die zeldzame keer dat ik dan toch TV kijk, is het zelden of nooit Vlaamse TV.

Een topic dat uitgaat van de veronderstelling dat iedereen een bepaald televisieprogramma gezien heeft, is een slecht topic, dat in feite door de moderatie zou moeten verwijderd worden.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 maart 2014, 19:05   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raf is in elk geval een trouwe ambtenaar topic lezer, en een trouwe ambtenaar is goed verdediger, op dat vlak ben je gewoon als een Rolex Raf.

Het gaat over Besien die denkt dat bedrijven stresstesten nodig hebben om zo de werknemersstress te doen verminderen, terwijl volgens mij de ambtenarij dan equivalent een stress test verdient, omdat al de regels die de ambtenarij in onze strot ramt via controles evengoed kunnen gestresstest worden.

Uiteraad, een typische eigenschap voor ambtenaren is lopen als een Rolex, maar totaal gebrek aan empathie. Redeneren ex cathedra, maar totaal gebrek aan zin voor realiteit, zin voor leefbaarheid, zin voor rendement, zin voor toegevoegde waarde. Al die dingen zijn wereldvreemd voor ambtenaren. Bijgevolg Raf, verwondert het mij niet dat je die tekst niet begrijpt, en ben ik zelfs totaal niet beledigd daardoor. Uw ambtenarenstatuut trouw en waardig, en bij gebrek aan die stress-gevoelens empathie, begrijp jij uiteraard niet dat de regels die jullie ambtenaren fantaseren en tegelijkertijd dan wereldvreem erinrammen via controles, stress veroorzaken bij de bedrijven. De stress komt ook vooral door altijd maar wijzigende regels en voortduren bijkomende veranderen die uitgevonden worden door deze schare aan wereldvreemde burgers;
Zij veronderstellen dat de privésector tijd heeft om al hun fantasien te volgen, terwijl niets minder waar is, de privé wordt zodanig voortgedreven in zijn slavernij, dat ze er niet meer in slaagt om enigszins de regels die uitgebraakt worden door deze eenzijdige overijverigheid nog te volgen, implementeren. En het gebrek aan empathie zorgt dan in faze twee voor de totale frustratie bij de privésector, die stillekes aan de voedingsbodem wordt van een nieuwe revolutie. De volgende revolutie zoals altijd gaat tegen het gezag, zal zich hier keren tegen het ambtelijke gezag. Mijn woorden zullen later als profetisch geciteerd worden Raf, en troost U, jij zal op tijd en stond verwittigd zijn van deze revolutie.
Oud 28 maart 2014, 19:24   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Raf is in elk geval een trouwe ambtenaar topic lezer, en een trouwe ambtenaar is goed verdediger, op dat vlak ben je gewoon als een Rolex Raf.

Het gaat over Besien die denkt dat bedrijven stresstesten nodig hebben om zo de werknemersstress te doen verminderen, terwijl volgens mij de ambtenarij dan equivalent een stress test verdient, omdat al de regels die de ambtenarij in onze strot ramt via controles evengoed kunnen gestresstest worden.

Uiteraad, een typische eigenschap voor ambtenaren is lopen als een Rolex, maar totaal gebrek aan empathie. Redeneren ex cathedra, maar totaal gebrek aan zin voor realiteit, zin voor leefbaarheid, zin voor rendement, zin voor toegevoegde waarde. Al die dingen zijn wereldvreemd voor ambtenaren. Bijgevolg Raf, verwondert het mij niet dat je die tekst niet begrijpt, en ben ik zelfs totaal niet beledigd daardoor. Uw ambtenarenstatuut trouw en waardig, en bij gebrek aan die stress-gevoelens empathie, begrijp jij uiteraard niet dat de regels die jullie ambtenaren fantaseren en tegelijkertijd dan wereldvreem erinrammen via controles, stress veroorzaken bij de bedrijven. De stress komt ook vooral door altijd maar wijzigende regels en voortduren bijkomende veranderen die uitgevonden worden door deze schare aan wereldvreemde burgers;
Zij veronderstellen dat de privésector tijd heeft om al hun fantasien te volgen, terwijl niets minder waar is, de privé wordt zodanig voortgedreven in zijn slavernij, dat ze er niet meer in slaagt om enigszins de regels die uitgebraakt worden door deze eenzijdige overijverigheid nog te volgen, implementeren. En het gebrek aan empathie zorgt dan in faze twee voor de totale frustratie bij de privésector, die stillekes aan de voedingsbodem wordt van een nieuwe revolutie. De volgende revolutie zoals altijd gaat tegen het gezag, zal zich hier keren tegen het ambtelijke gezag. Mijn woorden zullen later als profetisch geciteerd worden Raf, en troost U, jij zal op tijd en stond verwittigd zijn van deze revolutie.
Wanneer ga jij nu eindelijk eens beseffen dat het niet de ambtenaren zijn die regeltjes fantaseren, maar de politici? Denk jij dat wij als ambtenaren zèlf niet zien tot welke kafkaïaanse toestand al die regelneverij leidt? Denk jij nu ècht dat wij als ambtenaren zèlf geen vragende partij zijn voor een doorgedreven administratieve vereenvoudiging? Begrijp jij dan ècht niet dat al die immer veranderende regelneverij voor ons even frustrerend is als voor de burgers?

Jij slaagt er steeds weer in je pijlen op de verkeerden te richten in je haat, frustratie en afgunst voor, door en jegens ambtenaren, zoals weer maar eens blijkt uit wat je hierboven uitbraakt.

En als je je dan toch intelligenter wil voordoen dan je bent, zoek dan voortaan eerst de moeilijke woordjes op die je in je tekst wil gebruiken. Dat is al de tweede keer vandaag dat je 'ex cathedra' verkeerd gebruikt.

Citaat:
Oud 28 maart 2014, 19:30   #8
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer ga jij nu eindelijk eens beseffen dat het niet de ambtenaren zijn die regeltjes fantaseren, maar de politici? Denk jij dat wij als ambtenaren zèlf niet zien tot welke kafkaïaanse toestand al die regelneverij leidt? Denk jij nu ècht dat wij als ambtenaren zèlf geen vragende partij zijn voor een doorgedreven administratieve vereenvoudiging? Begrijp jij dan ècht niet dat al die immer veranderende regelneverij voor ons even frustrerend is als voor de burgers?

Jij slaagt er steeds weer in je pijlen op de verkeerden te richten in je haat, frustratie en afgunst voor, door en jegens ambtenaren, zoals weer maar eens blijkt uit wat je hierboven uitbraakt.

En als je je dan toch intelligenter wil voordoen dan je bent, zoek dan voortaan eerst de moeilijke woordjes op die je in je tekst wil gebruiken. Dat is al de tweede keer vandaag dat je 'ex cathedra' verkeerd gebruikt.
Ach voor sommigen is België al een moeilijk woord en dan maken ze daar een gedrocht van zoals Blegië.
Trouwens veel blabla, maar geen verklaring waarom je niet simpelweg op de link geklikt hebt. De wondere wereld van het internet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperlink

Ai, dat gaat niet lukken vrees ik.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 maart 2014 om 19:34.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 01:30   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

op een forum van politics schiet ik toch uberhaupt op de politiek, en in een bredere context de lakeien van de politiek. Dus vallen daar een leger ambtenaren onder die regels produceren in samen spraak met de politiek

Dat daaronder nog eens een veel groter leger ambtenaren zit die geen regels produceert weet ik ook raf
En ex cathedra is zoals het betekent: vanbovenaf, en slaat hier op een pauselijk gezag, maar bedoel ik hier het politiek gezag die vanbovenuit zonder voeling met de basis regels fantaseert voor de burger, bedrijven en jawel het voetvolk ambtenaren die daardoor ofwel een rits problemen op zijn bord krijgt.

Maar Raf, zeggen dat ambtenaren nu ook het slachtoffer zijn van die regels is enigzins lichtzinnig. Mij gaat het over regels die eenvoudig toepasbaar en begrijpbaar zijn voor iedereen. Ik vind het niet kunnen als je drie diensten hebt die hetzelfde controleren en drie verschillende klokken doen luiden.

En waarom Raf durf ik toch op die ambtenaar schieten, omdat ze ofwel als prestatieambtenaar zich met veel ellebogenwerk door uw odssier worstelen, en u verklaringen afdwingen omdat zij de procedures kennen als geen ander, en weten hoe ze u foutloos in de val kunnen lokken. En letterlijk in de val, zonder dat zij daarbij doorhebben dat zij de burger in feite in de val duwen omdat zij gewoonweg een probleem zien vanuit een bril van wij hebben het aan het rechte eind, de burger knikt braafjes en krijgt als dessert de boete.

Ik durft ook op de ambtenaar schieten omdat velen zich manieristisch in hun dossierkenneis ofwel de eeuwige paraplu opentrekken gespeend van enig vakkennis of inzicht maar eeuwig en altijd die paraplu zoeken om verantwoordelijkheden af te schudden. Dit gaat zodanig ver dat de paraplu soms tegenstrijdige verantwoordelijkheden afschudt. Zo ga je bvb in de geneesmiddelenmarkt geneesmiddelen vinden die afgekeurd worden omdat ze 3 componenten bevatten, en ga je ambtenaren vinden die lobbyen om 3 componenten in één geneesmiddel te krijgen omdat dit goedkoper wordt voor de begroting. Of geneesmiddel is op voorschrift, en identiek dezelfde broer ervan is niet op voorschrift. Dit omdat de firma de vrijstelling niet aanvraagt, en ja dat is dan zo. Of een geneesmiddel is op voorschrift gezet omdat de overheid een nevenwerking vreest, die niemand ooit gezien heeft, waar farmacoepidemiologisch geen bewijs van gevonden wordt, maar omdat ze zich bang maken dat er eventueel doden vallen. Anderzijds betaalt de minister dan geneesmiddelen met grotere risico's en grotere gezondheidsproblemen gratis terug, onder de mom van die zijn goed voor een ernstige ziekte, terwijl er geen enkel rekening gehouden wordt met de risicoprofiel van die geneesmiddelen in de terugbetaling. Ook worstelt de begroting eeuwigdurend met tekorten, maar niemand schijnt zich dat aan te trekken dat door logica in te voeren in de geneesmiddelenmarkt je bvb miljarden visites zou kunnen besparen. Idemdito zou het moduleren van risico's niet alleen miljarden remgeld kunnen sparen, maar ook nog een smiljarden schadegevolgen en nevenwerkingbehandelingen. Daar treedt de minister dan niet op, want hun regels zijn perfect. Zij moeten nooit toegeven dat ze verkeerde regels kunnen maken en dat marktevenwichten door hun regels de marktwerking en de gezondheid kunnen verstoren. Dus ja het is gebrek aan haar op de tanden van ambtenaren, en privé tegen die pseudowijsheid van ministers die ex cathedra, wereldvreemd, zomaar regel sin de strot rammen van de maatschappij. Die dan ozograag tendentieus en populistich de indruk geven dat het medische korp profiteert, terwijl in feite noch min noch meer de kaste van de verzuilde ziekenbonden zich eeuwigdurend laven aan deze oneindige bron van inkomsten, en de begroting doen ontsporen via hun incesteuze relatie en verticale integratie in ziekenhuizen, rusthuizen, waar permanent de cashcow van de medische prestaties worden gebruikt om hun begroting in een 'umuerta' stijl te verrijken. maar ja dan komt Raf hier vertellen, ik begrijp dat niet.

Wel Raf, aanvaard dan eens van mensen die weten wat ze schrijven dat het klopt, en dat jij daar als nederige ambtenaar misschien wel goed opkomt voor uw kudde, maar in feite toch niet goed begrijpt hoe verkeerd het allemaal loopt

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 maart 2014 om 01:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be