Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2014, 22:37   #1
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard Een op de drie inwoners Brussels Gewest is geen Belg

Citaat:
Een op de drie inwoners Brussels Gewest is geen Belg

26/03/14 - 21u14 Bron: Belga

Op 1 januari 2013 beschikte een op de drie inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest niet over de Belgische nationaliteit. Dat blijkt woensdag uit de demografische barometer van het Brussels Instituut voor Statistiek en Analyse (BISA).

Uit de studie blijkt ook dat het aantal inwoners van het hoofdstedelijk gewest in 2012 met 1,4 procent is toegenomen, tot 1.154.635 inwoners. De bevolkingstoename lag daarmee bijna drie keer hoger dan in het Vlaamse en Waalse gewest (+0,5 procent).

De grote toename is vooral te verklaren door een heel hoog internationaal migratiesaldo (+19.498), wat inhoudt dat er meer mensen vanuit het buitenland naar het Brussels Gewest zijn uitgeweken dan omgekeerd. Ook het natuurlijk saldo, het verschil tussen het aantal geboortes en sterftes, ligt met 8.870 hoog. Wel hebben er in 2012 in totaal 36.412 mensen het Hoofdstedelijk Gewest verlaten om zich ergens anders in België te vestigen, terwijl slechts 22.698 personen de omgekeerde beweging hebben gemaakt.

Meer Roemenen dan Polen
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat Brussel onder zijn inwoners 381.771 niet-Belgen telde, of 33,1 procent. Dat is drie keer meer dan het Belgische gemiddelde van 10,8 procent. Met meer dan 57.000 onderdanen vormen de Fransen de grootste groep vreemdelingen, gevolgd door de Marokkanen en Italianen. De Roemenen, die voor de eerst keer deze eeuw beter vertegenwoordigd zijn dan de Polen, nemen nu de vierde plaats in. Meer dan twee op de drie vreemdelingen (68 procent) hebben een Europese nationaliteit.

Tot slot blijkt uit de cijfers dat Brussel het jongste gewest is. De gemiddelde leeftijd bedraagt er 37,4 jaar, tegenover 40,6 jaar in het Waals en 42,0 jaar in het Vlaams Gewest.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...een-Belg.dhtml

Doe dat in N-Afrika of een Arabisch land, en men spreekt van kolonisatie.

Zijn de sossen fier op op de gevolgen van hun crimineel open-deur-beleid?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 23:12   #2
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Wordt er ook geteld wat voor soort? (de Zigeuners of de "witte" Roemenen?
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 23:30   #3
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Haha, prachtig nieuws lijkt mij zo.

Lang leven de multiculti.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 00:27   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

En dan hebben we het niet eens over de allochtonen die wel een Belgische pas hebben kunnen bemachtigen. En dat zijn er veel.

De Vlaamse Gemeenschaps Commissie schreef reeds in 2006 : "zowat 45 procent van de bevolking van het Brussels hoofdstedelijk gewest is van buitenlandse afkomst. " bron

Ik ben benieuwd hoeveel dat vandaag mag zijn...
Oud 27 maart 2014, 01:54   #5
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Men kan slechts twee dingen doen:
- Zo selectief mogelijk zijn in het aantrekken van migranten.
- Zo efficiënt mogelijk assimileren opdat vlot samenleven mogelijk blijft. (cultuur mag geen excuus zijn voor het ten toon spreiden van barbaarsheden en obscurantisme)

Migratiestromen volledig doen opdrogen is echter vrij onmogelijk sinds de grote transportrevoluties. Sinds de Europeaan het karveel heeft uitgevonden is globalisering onvermijdelijk geworden. Migratie is ook niet per se negatief, vandaar de nood aan een minimum aan selectiviteit.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 27 maart 2014 om 01:55.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 08:44   #6
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Wat een gezaag al weer. Brussel heeft 33,1% inwoners die geen Belgische nationaliteit hebben.
In Lanaken is dat 29,8%.
In Voeren 27,5%

Is dat nu zo een groot verschil?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 08:56   #7
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat een gezaag al weer. Brussel heeft 33,1% inwoners die geen Belgische nationaliteit hebben.
In Lanaken is dat 29,8%.
In Voeren 27,5%

In Genk zijn wij autochtonen ver in de minderheid.
U zou in ons plaats moeten zijn om te begrijpen wat dat is!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 09:00   #8
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Men kan slechts twee dingen doen:
- Zo selectief mogelijk zijn in het aantrekken van migranten.
- Zo efficiënt mogelijk assimileren opdat vlot samenleven mogelijk blijft. (cultuur mag geen excuus zijn voor het ten toon spreiden van barbaarsheden en obscurantisme)

Migratiestromen volledig doen opdrogen is echter vrij onmogelijk sinds de grote transportrevoluties. Sinds de Europeaan het karveel heeft uitgevonden is globalisering onvermijdelijk geworden. Migratie is ook niet per se negatief, vandaar de nood aan een minimum aan selectiviteit.
40% van de marokkaanse bevolking wil emigreren. Good luck!

http://www.bladna.nl/marokkanen-emigreren,07616.html

Wat jij voorstelt werkt niet. Migratie leidt tot geweld, da's een simpel statistisch gegeven. Want degenen die komen zijn degenen die je NIET wil.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 09:21   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Lanaken is dat 29,8%.
In Voeren 27,5%

Probeer eens met een experiment als dat filmpje van 'femme de la rue' ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 11:09   #10
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In Genk heeft slechts 12,4% geen Belgische nationaliteit. Van die 12,4% komt de helft uit Zuid-Europa.

Waarmee ik niet wil beweren dat de origine elders kan liggen. Maar waarmee ik wel wil beweren dat al dat geleuter op basis van statistieken meestal de echte feiten vertekent.
Ge gaat me toch niet vertellen dat Genk zware problemen met allochtonen heeft?
Oud 27 maart 2014, 11:13   #11
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opatheker Bekijk bericht
Jij moet wel heel erg van het systeem genieten om niets kritisch te benaderen.
Waarvan zou ik of mijn gezin dan profiteren?
Werkloosheid? De eerste euro voor iemand van mijn gezin die dopgeld trekt moet nog komen. Zelfs toen mijn partner partime werkte vanwege de kinderen is hier geen geld van het systeem binnengekomen.
OCMW: al zeker niet, als iedereen werkt.

Ja, we hebben ooit in het verleden kindergeld getrokken. Is dat erg van het systeem genieten?
Oud 27 maart 2014, 11:45   #12
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...een-Belg.dhtml

Doe dat in N-Afrika of een Arabisch land, en men spreekt van kolonisatie.

Zijn de sossen fier op op de gevolgen van hun crimineel open-deur-beleid?
Brussel is de hoofdstad van Europa en heeft ook veel immigranten uit diversen EU landen.

De tijd van Belgische stad is al lang verleden tijd.

Brussel wordt door Vlaanderen betaald ,is nog steeds actueel.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 12:20   #13
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Wordt er ook geteld wat voor soort? (de Zigeuners of de "witte" Roemenen?
Gewone Roemenen komen niet veel naar hier. Die zijn hun eigen land aan het opbouwen, dankzij de fabrieken die van bij ons naar ginder verhuisd zijn, omdat de arbeiders daar stukken goedkoper zijn.
Op zich is dat al niet zo een goede zaak, maar als je dan ziet dat we in ruil voor onze bestaansmiddelen de grootste bende rabauwen en schurken die in Roemenië rondzwerven krijgen, dan besluit ik daaruit dat de E.U. toch niet enkel voordelen zijn...
W�*t zijn de voordelen trouwens ? De euro ? Mij stoorde dat niet, die verschillende munten. Dan waren er tenminste nog landen waar ook ik eens miljonair kon zijn ( Italië , Griekenland...).
En als je in Zwitserland ging werken,kreeg je evenveel Franken als in Frankrijk, maar ze waren wél twee maal meer waard.
Geen oorlog meer ? Daar hebben we de de E.U. niet voor nodig, we hebben de NAVO al.
Wat blijft er over ?
Een bende door en door corrupte lamzakken van E.U. volksvertegenwoordigers, die zich dagelijks volvreten in de E.U. gebouwen, daar feest vieren met Champagne en goede wijn, en zich laten omkopen door multinationals en grote bedrijfsleiders om volksonvriendelijke wetten te stemmen !

Laatst gewijzigd door meneer : 27 maart 2014 om 12:30.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 12:32   #14
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Haha, prachtig nieuws lijkt mij zo.

Lang leven de multiculti.
Jawel ! Weg met ons ! Leve de vreemdelingen ! Het zal ons leren om wit te zijn !
Oud 27 maart 2014, 12:38   #15
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
In Lanaken is dat 29,8%.
In Voeren 27,5%

Dat zijn respectievelijk 33, 29 en 27 % teveel vreemdelingen.
Je ziet dat ik ze niet allem�*�*l weg wil. Een heel klein beetje vreemdelingen vind ik namelijk positief. Een exotische noot mag best van mij.
Vanaf dat er meer dan 5 % zijn, zeker als ze allemaal uit dezelfde streek komen, of eenzelfde fanatieke godsdienst aanhangen, word het negatief, schadelijk, en zelfs gevaarlijk.
Brussel is daarvan een perfect voorbeeld, de andere Belgische steden gaan dezelfde vervloekte weg op.
Oud 27 maart 2014, 12:39   #16
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Vreemdeling in Eigen Land. Het lot van tienduizenden Franse autochtone " banlieusards "...Niet grappig...
Oud 27 maart 2014, 12:45   #17
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opatheker Bekijk bericht
Misschien bent u als zelfstandige een 'vaste' leverancier van de BS of van de provincie Limburg... of van 'die' vzw's (je kent ze wel).

Ik zeg wel degelijk 'misschien'.
Op een enkele uitzonderlijke levering via OCMW na lever ik aan geen enkele van uw vooropgestelde klanten.
Als ik via OCMW mag leveren is dat omdat ze weten dat ik het voordeel van de klant (dus eigenlijk de belastingbetaler) vooropstel en niet het eigen gewin. Een langetermijnvisie die ik al mijn hele leven voor elke klant gehanteerd heb.*

*hetgeen ik aan die ocmw-klanten ook rechtstreeks verteld heb. Toen die meer dan het noodzakelijke wilden hebben met de woorden "het 0CMW betaalt dat toch".

Laatst gewijzigd door pajoske : 27 maart 2014 om 12:47.
Oud 27 maart 2014, 12:46   #18
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Wat jij voorstelt werkt niet. Migratie leidt tot geweld, da's een simpel statistisch gegeven. Want degenen die komen zijn degenen die je NIET wil.
Ja, de mensen die goed opgeleid zijn vinden ginder een goede job, die zijn gelukkig in hun land. Het is de allerlaagste laag van de bevolking, de halve of hele analfabeten, de hopelozen, die naar hier afzakken. Die mensen zijn tot alles in staat om het hier" te maken ", inbegrepen geweld en misdaad, én onder de prijs werken. Alles is goed voor hen.
Ik kan die mensen hun logica begrijpen, wat niet wilt zeggen dat ik mij moet laten doen. Integendeel, men moet er �*lles aan doen om die hier buiten te houden = gevaar !
Oud 27 maart 2014, 12:51   #19
pajoske

Standaard

Citaat:
Met meer dan 57.000 onderdanen vormen de Fransen de grootste groep vreemdeling
Met een behoorlijk inkomen, en een snelle TGV-verbinding naar Parijs, is het gezellige Brussel een goed alternatief voor Parijs.

Breek Brussel en haar inwoners nog maar meer af. Het resultaat zal zijn dat de ont-Nederlandsing nog sneller zal gebeuren. Eigen schuld.

Laatst gewijzigd door pajoske : 27 maart 2014 om 12:53.
Oud 27 maart 2014, 16:45   #20
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Vraag dat in eender welk land met een gelijkaardig ontwikkelingsniveau en je komt tot dezelfde resultaten.

Migratie leidt lang niet altijd tot geweld, zolang je maar een behoorlijk migratiebeleid hebt. En daar knelt het schoentje.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be