![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het EU Parlement wordt democratisch genoemd ,maar in feite is het een bolwerk van lobbyisten.
Vooral de overjarige oudgedienden maken daar de dienst uit. Burgers zien dit met lede ogen aan en de euro-scepsis groeit en bloeit. Uiteindelijk zal dit tot de ondergang leiden. Dit citaat van een Column in de volkskrant slaat de spijker op de kop: Column Dinosaurussen ,van Sheila Sitalsing Bijna twee decennia lang, liep hij als premier van Luxemburg ,de deur plat in Brussel. Als langst zittende regeringsleider van een lidstaat van de Europese Unie , genoot hij een status,die de omvang van zijn landje ver te boven ging. Het voorzitterschap van de eurogroep van ministers van Financien, deed hij er acht jaar lang bij. Bankieren is van zulk eminent belang voor het snoezige groothertogdom, dat schathemelrijk is geworden ,van het verstoppen van geld van de vermogenden der aarde ,dat het behartigen van ‘s lands financieen en het bewaken van het bankgeheim aan de premier zelf is uitbesteed. Op zeker moment waren ze hem zat, in Brussel waar de collega’s zijn drankgebruik en ongepaste opmerkingen niet meer grappig vonden,en thuis in Luxemburg ,waar de de nationale geheimendienst ontspoorde,op een wijze waar ze zelfs bij de NSA van opkeken. En nu wil Jean Claude-Juncker, voorzitter worden van de Europese Commissie. Ze zeggen dat een volk de leiders krijgt ,die het verdient ,maar wie de keuzemogelijkheden beschouwt die voorliggen voor het Commissievoorzitterschap- een van de topfuncties in de EU- ,vraagt zich af,voor welke zonden het Europese volk zo moet boeten. Laatst gewijzigd door cato : 10 maart 2014 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag effe vernieuwend klinken ??
Het wordt tijd dat er verandering komt: http://www.youtube.com/watch?v=dVRhRzE_AkQ http://www.youtube.com/watch?v=EaZvo2l8beU
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Zoals de oude zongen piepen de jongen. Een grote schoonmaak in het EU parlement zit er niet in. Beter is het om het op te heffen en de democratische controle vanuit de lidstaten te laten plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() De plastiekentandengarde peuzelt lustig de toekomst op.
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze dekken mekaar , dus ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 maart 2014 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Respekt voor deze man zou ik zo zeggen, je moet het wel durven.
http://www.youtube.com/watch?v=jmZYmNCUchQ Eigenlijk zegt hij de waarheid maar is dit wel verstandig gezien Europa meer een Politbüro lijkt te worden dan een 'demokratie'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dirk Müller info , regelmatig te zien op de openbare zenders, (de laatste tijd minder - kreeg te maken met censuur) was te zien op Oostenrijkse openbare omroep - ORF.
Zelf ben ik niet zo goed op de hoogte van geldzaken maar voor een openbare omroep wel moedig en fair. Een serieus gesprek met bewijzen, de mogelijkheid om alles duidelijk uit te leggen hoe de situatie, zowel dollar en euro volgens hem zullen evolueren en wat ons eventueel te wachten staat. Persoonlijk had ik de indruk dat de Chef-Redakteur naarmate het gesprek vorderde, zelf bevreesd leek te zijn voor de toekomst. Ik heb veel bijgeleerd en ook wat we hier in Europa eventueel kunnen verwachten. Dirk Müller probeert zelfs nog wat rooskleurig nieuws te brengen voor de toekomst maar zoals gezegd, je bemerkt wel ergens dat hij bedoelt dat we beter eventuele voorzorgen kunnen nemen. Zoals gezegd, heb zelf weinig kennis van geld maar ik heb wel kinderen waar ik me na deze uitzending niet zo goed bij voelde. Een interessant interview en de moeite om te kijken. Dirk Müller - Hintergrundwissen - het volledige verhaal. |
![]() |
![]() |