![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Discriminatie in een wiskundige formule :
Voor loontrekkenden en zelfstandigen wordt het bedrag van het pensioen berekend op basis van 3 parameters: de duur van de loopbaan, het loon dat iemand gedurende zijn loopbaan vergaart en de gezinstoestand (alleenstaande, samenwonend, kinderen). Voor ambtenaren wordt het pensioen op een heel andere manier berekend. De formule is: RP = RW x D x T RP =nominaal bedrag van het rustpensioen RW =referentiewedde. Vanaf 1 januari 2012 is de referentiewedde (RW) de gemiddelde wedde van de laatste 10 loopbaanjaren of van de hele loopbaan als die geen 10 jaar telt. Als u vóór 1 januari 1962 bent geboren, dan wordt uw pensioen berekend op basis van de laatste 5 jaar van uw loopbaan of op basis van de hele loopbaan als die korter is dan 5 jaar (pensioen wegens lichamelijke ongeschiktheid). D =het aantal aanneembare dienstjaren en periodes T =de loopbaanbreuk (ook tantième genaamd) of het deel van de referentiewedde dat voor elk aanneembaar dienstjaar wordt toegekend voor de pensioenberekening Let op, in de overheidssector bestaat er geen pensioen voor alleenstaanden en geen gezinspensioen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() je vergeet iets te vermelden over de aanvullende pensioenen
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeuj! Eindelijk eens een topic over de ambtenarenpensioenen!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 31 maart 2014 om 06:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Een eind maken aan de ambtenaren zelf zou het uiteraard meer ten gronde oplossen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn recent al genoeg draden geweest waar we gezeverd hebben over mogelijke, eerlijke, slimme, sociale, betaalbare en andere soorten van pensioenverzekeringen; en in alle mogelijke combinaties daarvan. We kunnen simpelweg die andere draden kopiëren naar hier. En wat ik ook kwijt wou: Demonen: je vergeet in deze openingspost van je gat te maken. Wat is't jom? Zwak en oud aan het worden ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |