![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben je close met mensen die het niet al te breed hebben of met regelrechte armoezaaiers?
Heb je al vrienden of familie laten vallen omdat ze in de armoede terecht zijn gekomen en je daar niet meer mee geassocieerd wilde worden? hoe bang ben je dat je zelf ooit arm zult worden? Mij kan het niks schelen maar er is vast wel iemand anders die het interesseert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Al jarenlang close met groentje-18
![]() . Laatst gewijzigd door Knipp : 2 april 2014 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bij de familie alvast geen armoezaaiers: we zijn een familie van harde werkers, dus iedereen komt toe. Niet dat er stinkend rijken tussenzitten of zo, maar iedereen kan voldoende comfortabel leven.
Bij de kennissen zitten er hier en daar wel tussen die het niet te breed hebben. Meestal hebben ze het aan zichzelf te danken. Dat is voor mij geen reden meer om er niet meer tegen te spreken. Au contraire: ik steek het nog regelmatig eens door dat ze beter wat harder zouden werken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen arme mensen in mijn vriendenkring of in de familie. Mijn opa had het niet zo breed, maar ondertussen hebben we zijn huis verkocht en heb ik een appartement gekocht in de stad waar hij gratis in kan wonen. Met de opbrengst van zijn huis en zijn pensioen, zou hij gesteld moeten zijn voor de komende jaren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wandel voorbij armen en daklozen en geef ze geen geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goddis waareke komaan e.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enfin, om op de vraag vd ts te antwoorden: ik word iedere dag met m'n arme zelf geconfronteerd, mwa. heel close dus
![]() edit: concreet ben ik zelfs minder dan 2 paychecks van 'dakloos' verwijderd, als ik niet oppas kan ik straks onder de brug gaan slapen, verre van rooskleurig dus ![]() Laatst gewijzigd door Akira : 3 april 2014 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Akira : 3 april 2014 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn trouwdag was een spaarrekening met daarop achttien frank, een Honda-enduro motor en wat kleren mijn hele vermogen.
Ik ben dus ooit vrij close geweest met een arme maar ik kon best goed met die mens opschieten.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het valt niet mee, wat een vraag zeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het niet mee kunnen vallen?
Ken je het spreekwoord 'Arm maar proper'? Een doucheke kan er toch nog af zeker? Desnoods zonder shampoo of zeep?
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn inhoudelijk zeer terzake doende mededeling gaat hier compleet verloren door jullie meningsverschil…
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie een moto heeft is niet arm.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee dat is exact 1200€ reserve = mijn huurwaarborg .. waar wss. een stuk af zal gaan (als ik verhuis) omdat ik gaten in de muren heb geboord en er schimmel op het plafond vd badkamer zit waar ik 'natuurlijk' de schuld van zal krijgen (ook al is het niet mijn schuld) omdat de huisbaas hier een echte geldwolf is .. !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt gelijk, ik had die moto kunnen verkopen.
Die 5000 frank had me een pak rijker gemaakt.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kende vroeger een arme, oudere man die altijd muziek speelde aan de ingang van de lunch garden waar mijn grootmoeder woonde. Hij was de enige die in het inkomstvertrek mocht zitten, want anderen moesten buiten blijven. Hij was nooit dronken, speelde muziek, en heeft ooit mijn grootmoeder geholpen als zij op het voetpad was gevallen op weg naar de lunch garden. Ik kan met mijn loontje niet iedereen helpen, maar deze man kreeg altijd iets van mezelf als ik op bezoek was, en kreeg het zelfs vooraleer hij mijn grootmoeder hielp. Mijn grootmoeder is niet meer ![]() Verder had ik maandelijks een kleine bijdrage aan Amensty International. Familie en vrienden... Moeilijk te beoordelen, want veel hangt ook af van je eigen toestand op dat moment. Ja, ik ben bang om arm te worden. Ik heb gezien bij mijn grootouders dat zij er na hun ganse leven hard werken, er praktisch niets op na hielden op en na het ultieme einde. En ze hebben op een laag pitje geleefd. Dit ook in het licht van de arme, oudere man en andere berichtgevingen... Ook ik moet voorzichtig zijn, en met mijn ex-grootouders in gedachte + het lege pensioen + het vele werken voor een klein loontje heb ik véél schrik dat ik op straat zal eindigen wegens niet betaalbare oude dag ![]() Ik mag er zelfs niet aan denken, want ik zou depressief komen... Het is voor steeds meer mensen een realiteit dat het overleven is, en niet meer leven... .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 2 april 2014 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |