Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2014, 07:11   #1
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard Niet Nederland maar Wallonë houdt de Ijzeren Rijn tegen

Op de website van ProRail (de nederlandse evenknie van Infrabel) staat dit te lezen:
IJzeren Rijn

Tussen de haven van Antwerpen en het Duitse Ruhrgebied ligt de IJzeren Rijn: een stuk spoor dat voornamelijk werd gebruikt voor goederenvervoer. Maar, het deel van Roermond tot de Duitse grens bij Vlodrop is sinds 1991 niet meer in gebruik. In 1999 vroeg België aan Nederland om de IJzeren Rijn weer in gebruik te nemen. Tot op heden zit dit project ‘in de wachtkamer’.

Achtergrond

Het goederenvervoer van de Antwerpse haven naar het Duitse achterland gaat nu over de Montzenroute: een spoortraject dat 50 kilometer langer is dan de IJzeren Rijn, en een aantal steile hellingen heeft. Langere en zware treinen kunnen hier minder goed rijden. En het is de vraag of er voldoende capaciteit is voor het groeiende goederenvervoer. België heeft Nederland daarom gevraagd de IJzeren Rijn weer in gebruik te nemen. Nederland reageerde positief...

(...)

Op basis van al deze informatie gaf de Commissie van Onafhankelijke Deskundigen (de COD) – door de Belgische en Nederlandse ministers ingesteld – in april 2009 een vertrouwelijk advies aan de beide verkeersministers. Met daarbij een voorstel voor de kostenverdeling tussen beide landen, gebaseerd op de bindende uitspraak van het Arbitragetribunaal.

De volgende stap

De vervolgstap is een overleg op ministerieel niveau, waarbij de landen afspraken maken over de uitvoering van het project en de kostenverdeling. De initiatiefnemer voor het reactiveren van de IJzeren Rijn, de Belgische regering, is dit overleg nog niet gestart.


Het schijnt dat de Belgische federale regering totaal geen prioriteit geeft vanwege het feit dat Wallonië op 11 mei 2007 bekend heeft gemaakt dat zij tegen de heropening van de IJzeren Rijn is. De Walen vrezen dat de treinverbinding ten koste gaat van het gebruik van de Montzenroute en werkgelegenheid kost in Luik. Maar dat betekent wel dat het haven van Antwerpen minder efficiënt functioneert. Kortom hier hebben wij een concreet bewijs dat het niet splitsen van Belgie (de status quo) in de weg staat van de welvaart

http://www.prorail.nl/projecten/ijzeren-rijn

Laatst gewijzigd door Tempest : 6 april 2014 om 07:25.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 07:37   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Op de website van ProRail (de nederlandse evenknie van Infrabel) staat dit te lezen:
IJzeren Rijn

Tussen de haven van Antwerpen en het Duitse Ruhrgebied ligt de IJzeren Rijn: een stuk spoor dat voornamelijk werd gebruikt voor goederenvervoer. Maar, het deel van Roermond tot de Duitse grens bij Vlodrop is sinds 1991 niet meer in gebruik. In 1999 vroeg België aan Nederland om de IJzeren Rijn weer in gebruik te nemen. Tot op heden zit dit project ‘in de wachtkamer’.

Achtergrond

Het goederenvervoer van de Antwerpse haven naar het Duitse achterland gaat nu over de Montzenroute: een spoortraject dat 50 kilometer langer is dan de IJzeren Rijn, en een aantal steile hellingen heeft. Langere en zware treinen kunnen hier minder goed rijden. En het is de vraag of er voldoende capaciteit is voor het groeiende goederenvervoer. België heeft Nederland daarom gevraagd de IJzeren Rijn weer in gebruik te nemen. Nederland reageerde positief...

(...)

Op basis van al deze informatie gaf de Commissie van Onafhankelijke Deskundigen (de COD) – door de Belgische en Nederlandse ministers ingesteld – in april 2009 een vertrouwelijk advies aan de beide verkeersministers. Met daarbij een voorstel voor de kostenverdeling tussen beide landen, gebaseerd op de bindende uitspraak van het Arbitragetribunaal.

De volgende stap

De vervolgstap is een overleg op ministerieel niveau, waarbij de landen afspraken maken over de uitvoering van het project en de kostenverdeling. De initiatiefnemer voor het reactiveren van de IJzeren Rijn, de Belgische regering, is dit overleg nog niet gestart.


Het schijnt dat de Belgische federale regering totaal geen prioriteit geeft vanwege het feit dat Wallonië op 11 mei 2007 bekend heeft gemaakt dat zij tegen de heropening van de IJzeren Rijn is. De Walen vrezen dat de treinverbinding ten koste gaat van het gebruik van de Montzenroute en werkgelegenheid kost in Luik. Maar dat betekent wel dat het haven van Antwerpen minder efficiënt functioneert. Kortom hier hebben wij een concreet bewijs dat het niet splitsen van Belgie (de status quo) in de weg staat van de welvaart

http://www.prorail.nl/projecten/ijzeren-rijn
Met het geld dat in de rijksweg gestoken is om van een 4 baansweg een 2 baansweg te maken had de Vlaamse regering geld genoeg om die ijzeren Rijn zelf aan te leggen.

Maar het zijn natuurlijk de Walen weer geweest.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 07:45   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met het geld dat in de rijksweg gestoken is om van een 4 baansweg een 2 baansweg te maken had de Vlaamse regering geld genoeg om die ijzeren Rijn zelf aan te leggen.

Maar het zijn natuurlijk de Walen weer geweest.
Dat gaat niet , want het spoor is een federale bevoegdheid.
Zelfs op eigen kosten mogen ze dat spoor niet leggen.
Je moet je wat beter informeren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:46   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat gaat niet , want het spoor is een federale bevoegdheid.
Zelfs op eigen kosten mogen ze dat spoor niet leggen.
Je moet je wat beter informeren.
Er staat enkel dat ze het voor dat werkelijk weggesmeten geld zelf hadden kunnen aanleggen.
Wil je nu zeggen dat als de Vlaamse regering dit geld aan de NMBS ter beschikking stelt, de federale regering nee zou zeggen?
Ik zou zeggen splits nog wat meer, dan word alles nog moeilijker. Dat je als Limburger over Luik naar Brussel moet, is ook omdat jij de Walen zo graag hebt?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:55   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met het geld dat in de rijksweg gestoken is om van een 4 baansweg een 2 baansweg te maken had de Vlaamse regering geld genoeg om die ijzeren Rijn zelf aan te leggen.

Maar het zijn natuurlijk de Walen weer geweest.
Natuurlijk zijn het de Walen geweest!

Als jij wilt dat Vlaanderen het helemaal zelf bekostigt dan moet je akkoord gaan dat Infrabel wordt gesplitst. Dan kan de Vlaamse versie er zich inderdaad over ontfermen en komt er schot in de zaak en dan kan het zogezegde "WalloBrux" niet meer het boeltje saboteren.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:07   #6
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

Er zitten bv. op de post financiën geen vlamingen in de belgische federale regering ? Ook de firma Infrabel is volledig in de handen van franstaligen ?

Als de belgische federale regering in gebreke blijft, ligt het uiteraard aan de belgische kiezers, de belgische politieke elite die in meerderheid vlaams is...
het is de grootste vlaamse politieke formatie die en meester is in het voeren van obstructie...
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:15   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Natuurlijk zijn het de Walen geweest!

Als jij wilt dat Vlaanderen het helemaal zelf bekostigt dan moet je akkoord gaan dat Infrabel wordt gesplitst. Dan kan de Vlaamse versie er zich inderdaad over ontfermen en komt er schot in de zaak en dan kan het zogezegde "WalloBrux" niet meer het boeltje saboteren.
Jullie willen alles splitsen, ik niet.
En het gaat over het weggesmeten geld van een drukke 4 baansweg die indertijd veel geld gekost heeft om aan te leggen en om er nu weer een nog drukker 2 baansweggetje van te maken.
Lang leve de files.

België en Vlaanderen slibt dicht, natuurlijk, met idioten in alle 7 bestuursorganen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:22   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met het geld dat in de rijksweg gestoken is om van een 4 baansweg een 2 baansweg te maken had de Vlaamse regering geld genoeg om die ijzeren Rijn zelf aan te leggen.

Maar het zijn natuurlijk de Walen weer geweest.
Al goed dat er nog slimmeriken zijn zoals jij die heel goed weten dat de Walen nooit ergens ook maar voor iets tussen zitten.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:45   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er staat enkel dat ze het voor dat werkelijk weggesmeten geld zelf hadden kunnen aanleggen.
Wil je nu zeggen dat als de Vlaamse regering dit geld aan de NMBS ter beschikking stelt, de federale regering nee zou zeggen?
Ik zou zeggen splits nog wat meer, dan word alles nog moeilijker. Dat je als Limburger over Luik naar Brussel moet, is ook omdat jij de Walen zo graag hebt?
Het gaat hier niet over splitsen maar over de ijzeren Rijn die door de Walen wordt geboycot.

Wat er werkelijk staat is dat het niet die verdomde Ollanders zijn die de ijzeren tegenhouden zoals wordt beweerd, maar de Walen. Volgens jou mag de waarheid over de Walen echter niet gezegd worden. Neen, Vlaanderen moet maar genoegen nemen met het volmaakt gebrek aan solidariteit vanwege de Walen. Solidariteit moet en zal alleen van Vlaamse kant komen.

Meer nog. Voor zaken waar de federale regering bevoegd is moet Vlaanderen maar zélf de nodige centen op tafel leggen als de Walen weigeren om eens één keer een tegenprestatie te leveren voor de 16miljard solidariteit die Vlaanderen zich elk jaar laat onttrekken. En dit al j�*renlang.

De Limburgers moeten ook helemaal NIET over Luik naar Brussel. Ze kunnen met de trein via Landen of via Antwerpen naar Brussel. Willen ze echter naar Maastricht, wat rechtstreeks met de wegen een peulschil is, dan moeten ze wél over Luik.

Weet je écht niks beters dan de volslagen onzin die je uitkraamt om de zelfzuchtige, egoïstische houding van de Walen goed te kunnen praten?

Vergeet vooral niet in je Waals-vriendelijke/Vlaams-vijandige oren te knopen dat deze houding van Franstalig België er de oorzaak van is dat dit apenland ten dode is opgeschreven.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 april 2014 om 11:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 20:31   #10
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jullie willen alles splitsen, ik niet.
En het gaat over het weggesmeten geld van een drukke 4 baansweg die indertijd veel geld gekost heeft om aan te leggen en om er nu weer een nog drukker 2 baansweggetje van te maken.
Lang leve de files..
Jij snapt het totaal niet. De verdomde files waaran jij zo ergert bestaan voor een aanzienlijk deel uit vrachtwagens die van en naar de gigantische Duitse industriegebied (Ruhr) denderen, precies daar waar de IJzeren Rijn goed van pas komt. Maar ja, logisch nadenken is blijkbaar al teveel gevraagd
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 06:01   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Er zitten bv. op de post financiën geen vlamingen in de belgische federale regering ? Ook de firma Infrabel is volledig in de handen van franstaligen ?

Als de belgische federale regering in gebreke blijft, ligt het uiteraard aan de belgische kiezers, de belgische politieke elite die in meerderheid vlaams is...
het is de grootste vlaamse politieke formatie die en meester is in het voeren van obstructie...
De 'Vlamingen' - al dan niet van de post financiën - van de belgische federale regering, de 'Vlamingen' bij Infrabel en/of de 'Vlamingen' van de belgische politieke elite hebben in het Dossier IJzeren Rijn klaarblijkelijk ofwel te weinig touwtjes in handen, ofwel te weinig haar op de tanden om aan die touwtjes die ze wél in handen houden daadwerkelijk te trekken.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat die mensen worden betaald om geen klap uit te vreten (al is in Het Heilig Land Der Vaad'ren véél - héél véél - mogelijk ).

Daar 'de grootste Vlaamse politieke formatie' in het Dossier IJzeren Rijn tot nu toe bitter weinig in de pak te brokken had, begrijp ik niet waarom u ernaar verwijst.

Ik vraag me bovendien af of u het toejuichen zou mocht 'de grootste Vlaamse politieke formatie' zich voortaan wat méér gedreven (lees: fanatieker) met die IJzeren Rijn onledig houden.

__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 06:15   #12
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jullie willen alles splitsen, ik niet...
Ik wil niks liever dan de gewelddadig-xenofobe splitsing van 1830 in één klap ongedaan maken en Maxima for president verkiezen als voorlopig ceremonieel staatshoofd van de met het BROV als wettig en wettelijk beleidsinstrument voorziene Radenrepubliek der Vrije Nederlanders, die ik wellicht wél als een Heilig Land Der Vaad'ren zou kunnen erkennen


Voor mijn part blijven de Bruxellois, de Limburgers, de Luxemburgers, de Walen, ... waar ze zijn en spelen ze méé, als ze durven
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 06:21   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat hier niet over splitsen maar over de ijzeren Rijn die door de Walen wordt geboycot.

Wat er werkelijk staat is dat het niet die verdomde Ollanders zijn die de ijzeren tegenhouden zoals wordt beweerd, maar de Walen. Volgens jou mag de waarheid over de Walen echter niet gezegd worden. Neen, Vlaanderen moet maar genoegen nemen met het volmaakt gebrek aan solidariteit vanwege de Walen. Solidariteit moet en zal alleen van Vlaamse kant komen.

Meer nog. Voor zaken waar de federale regering bevoegd is moet Vlaanderen maar zélf de nodige centen op tafel leggen als de Walen weigeren om eens één keer een tegenprestatie te leveren voor de 16miljard solidariteit die Vlaanderen zich elk jaar laat onttrekken. En dit al j�*renlang.

De Limburgers moeten ook helemaal NIET over Luik naar Brussel. Ze kunnen met de trein via Landen of via Antwerpen naar Brussel. Willen ze echter naar Maastricht, wat rechtstreeks met de wegen een peulschil is, dan moeten ze wél over Luik.

Weet je écht niks beters dan de volslagen onzin die je uitkraamt om de zelfzuchtige, egoïstische houding van de Walen goed te kunnen praten?

Vergeet vooral niet in je Waals-vriendelijke/Vlaams-vijandige oren te knopen dat deze houding van Franstalig België er de oorzaak van is dat dit apenland ten dode is opgeschreven.

De kruik gaat zolang te water tot zij barst.
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 07:02   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.087
Standaard

Wat een vooringenomen gezever weer...

Een draadje over de ijzeren rijn, met als infobron eenzijdig een tekst van de nederlandse spoorwegen is al ronduit zwak. Als daar dan door TS nog wat eigen tekst bijkomt in deze stijl
Citaat:
"Het schijnt dat de Belgische federale regering totaal geen prioriteit geeft vanwege het feit dat Wallonië op 11 mei 2007 bekend heeft gemaakt dat zij tegen de heropening van de IJzeren Rijn is."
dan zou er toch al wel een alarmlichtje mogen afgaan dat men de redenering aan het manipuleren is...

Een vrij goed en actueel beeld van de ijzeren rijn is simpelweg terug te vinden op wikipedia, de diverste stappen en waar juist de flessehals zit kan daar teruggevonden worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJzeren_Rijn
Momenteel is het politieke verzet vanuit duitsland blijkbaar goed opgelost, al moet er nog een beslissing genomen worden voor de implementatie van het duitse gedeelte.

Waar TS zo fijntjes naar verwijst, het verzet van de walen, was een verhaal van 2007...

De vlaamse minister president volgt zelf de vooruitgang van het dossier en dringt bij de diverse instanties aan op het nemen van beslissingen.
Voorbeeld uit februari 2014 : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140217_00984031
Nederland heeft na jaren obstructie via arbitrageprocedure verloren, en probeert nu het project te vertragen of te saboteren door voluit de milieu kaart te trekken.

Een oud west vlaams gezegde : "als je niet gekloot bent van een Hollander, is ie het vergeten"
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 07:19   #15
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

pfffff, sossenpraat weer....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 07:24   #16
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat hier niet over splitsen maar over de ijzeren Rijn die door de Walen wordt geboycot.

Wat er werkelijk staat is dat het niet die verdomde Ollanders zijn die de ijzeren tegenhouden zoals wordt beweerd, maar de Walen. Volgens jou mag de waarheid over de Walen echter niet gezegd worden. Neen, Vlaanderen moet maar genoegen nemen met het volmaakt gebrek aan solidariteit vanwege de Walen. Solidariteit moet en zal alleen van Vlaamse kant komen.

Meer nog. Voor zaken waar de federale regering bevoegd is moet Vlaanderen maar zélf de nodige centen op tafel leggen als de Walen weigeren om eens één keer een tegenprestatie te leveren voor de 16miljard solidariteit die Vlaanderen zich elk jaar laat onttrekken. En dit al j�*renlang.

De Limburgers moeten ook helemaal NIET over Luik naar Brussel. Ze kunnen met de trein via Landen of via Antwerpen naar Brussel. Willen ze echter naar Maastricht, wat rechtstreeks met de wegen een peulschil is, dan moeten ze wél over Luik.

Weet je écht niks beters dan de volslagen onzin die je uitkraamt om de zelfzuchtige, egoïstische houding van de Walen goed te kunnen praten?

Vergeet vooral niet in je Waals-vriendelijke/Vlaams-vijandige oren te knopen dat deze houding van Franstalig België er de oorzaak van is dat dit apenland ten dode is opgeschreven.
Die ijzeren Rijn lag er vroeger, wie had hem niet meer nodig? Hebben de Walen hem afgebroken?

Waarom moet ik eerst naar Antwerpen, als ik in Brussel moet zijn?
Weet je waar Landen ligt voor een Noord-Limburger?

Weet jij zelf niet welke volslagen onzin je uitkraamt over jouw eigen zelfzuchtige, egoïstische houding.
Je beseft zelfs niet dat je enkel en alleen door je eigen politieke particratie word genaaid, zowel door de Vlaamse als de Waalse als de Brusselse en splits je Antwerpen of Brugge of Gent ook nog af, word je door nog meer "confederale" politieke parasieten gepluimd.

En geef me nu eindelijk eens antwoord op de vraag, wie geeft de Vlaamse regering het recht om van mij een schuldenaar te maken bij de banken voor beleggingen in de privé sector.

Het grootste voorbeeld dat je genaaid word door je eigen Vlaamse politici.

Voor jou jammer dat je het pas zult merken na 25 mei.

Als je tegen eind oktober zult horen dat de werkelijke Vlaamse staatsschuld niet 7 miljard, maar 21 miljard bedraagt.

Misschien dringt het dan tot je door wie jou genaaid heeft.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 08:15   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Die ijzeren Rijn lag er vroeger, wie had hem niet meer nodig? Hebben de Walen hem afgebroken?

Waarom moet ik eerst naar Antwerpen, als ik in Brussel moet zijn?
Weet je waar Landen ligt voor een Noord-Limburger?

Weet jij zelf niet welke volslagen onzin je uitkraamt over jouw eigen zelfzuchtige, egoïstische houding.
Je beseft zelfs niet dat je enkel en alleen door je eigen politieke particratie word genaaid, zowel door de Vlaamse als de Waalse als de Brusselse en splits je Antwerpen of Brugge of Gent ook nog af, word je door nog meer "confederale" politieke parasieten gepluimd.

En geef me nu eindelijk eens antwoord op de vraag, wie geeft de Vlaamse regering het recht om van mij een schuldenaar te maken bij de banken voor beleggingen in de privé sector.

Het grootste voorbeeld dat je genaaid word door je eigen Vlaamse politici.

Voor jou jammer dat je het pas zult merken na 25 mei.

Als je tegen eind oktober zult horen dat de werkelijke Vlaamse staatsschuld niet 7 miljard, maar 21 miljard bedraagt.

Misschien dringt het dan tot je door wie jou genaaid heeft.
De hele Belgische schuld is integraal een Franstalige schuld dixit Jules Gazon ,professor emeritus economie aan de universiteit van Luik . Het is een opeenstapeling van jaarlijkse primaire tekorten in Wallonië (Jaarlijks circa 7 miljard) en Brussel (jaarlijks circa 1 miljard) en dit 50 jaar aan één stuk. Vlaanderen heeft nooit primaire tekorten gekend.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 08:24   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De hele Belgische schuld is integraal een Franstalige schuld dixit Jules Gazon ,professor emeritus economie aan de universiteit van Luik . Het is een opeenstapeling van jaarlijkse primaire tekorten in Wallonië (Jaarlijks circa 7 miljard) en Brussel (jaarlijks circa 1 miljard) en dit 50 jaar aan één stuk. Vlaanderen heeft nooit primaire tekorten gekend.
Dat Vlaanderen op die manier genaaid wordt, EN HOE, daarop hebben de belgicisten, uiteraard, geen enkel commentaar.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 08:43   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat Vlaanderen op die manier genaaid wordt, EN HOE, daarop hebben de belgicisten, uiteraard, geen enkel commentaar.
Professor Hannes zaliger heeft ook nooit één eurocent moeten uitkeren aan diegenen die zwart op wit zouden kunnen bewijzen dat er ooit geld van Wallonië naar Vlaanderen is gevloeid.
Zelfs in de jaren 1850 tor circa 1855 toen er na een reeks mislukte oogsten hier letterlijk duizenden mensen stierven van de honger , vloeide er geld van Vlaanderen naar het zuiden.
De Walen hebben nooit iets voor ons gedaan , zelgs niet op het moment dat we hier aan het creperen waren.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 april 2014 om 08:45.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2014, 10:03   #20
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Jij snapt het totaal niet. De verdomde files waaran jij zo ergert bestaan voor een aanzienlijk deel uit vrachtwagens die van en naar de gigantische Duitse industriegebied (Ruhr) denderen, precies daar waar de IJzeren Rijn goed van pas komt. Maar ja, logisch nadenken is blijkbaar al teveel gevraagd
Voor jou is logisch nadenken nog moeilijker. De ijzeren Rijn lag er, maar is geliquideerd.

Hij lag misschien niet op de plaats waar jij hem wil, maar hij was er.
Als je geld wil verdienen haal dan tussen Niel bij As en Dilsen Stokkem Driepaalhoeve de oude sporen maar uit de bossen. Ze liggen er nog op sommige plaatsen.

Laatst gewijzigd door subocaj : 7 april 2014 om 10:03.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be