![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Deze avond thuisgekomen en rarara weeral eens in de brievenbus een kaart betreffende gemiste aangetekende zending gevonden met als onderwerp de aanstelling als voorzitter/bijzitter van een stembureau/stemopnemingsbureau. Wat exact zal ik maar weten wanneer ik het op de burgerlijke stand (met zijn flexibele openingsuren) ga afhalen.
Dit is nu al de VIJFDE keer sinds 2006 dat ik prijs heb. Heb in 2006, 2007, 2009 en 2010 gezeten als voorzitter van een stembureau. In 2012 "vreemd" genoeg geen oproeping ontvangen. Nu dus weer wel. Ik heb niets tegen het feit dat ik een keer moet gaan "zitten". Democratische processen brengen nu eenmaal laten en lusten met zich mee, maar dit is nu toch wel een heel onevenredige verdeling van de lasten van de democratie. Er was recent sprake in de pers van een omzendbrief die zou stellen dat men maar twee maal kan worden opgeroepen. zie http://www.nieuwsblad.be/article/det...40327_01043919 Weet iemand daar meer over? Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 7 april 2014 om 17:36. |
![]() |