Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2014, 22:06   #1
zwart op wit
Banneling

Standaard Iedereen werken op zondag!

vandaag stond er alweer een artikel in alle kranten dat meer en meer gemeenten zondag-openingen wel zien zitten! Waar vroeger enkel de horeca open was op zondag gaan in de toekomst alle "gewone" winkels alle zondagen geopend zijn! Aldi, Carrefour, Brico, Horeca, kledingswinkels etc... zondagwerk wordt de normaalste zaak van de wereld!... of toch niet?...

De meeste mensen hebben een gezin, waarvan de partner alle weekends thuis is (met kinderen). Zie je jezelf al iedere zaterdag en iedere zondag gaan werken en je man/vrouw thuis alleen laten zitten? Ieder weekend je kinderen alleen laten thuis? Nooitmeer eens op familiebezoek kunnen gaan in het weekend, want wanneer jij werkt, zijn je vrienden wel vrij...

Flexibiliteit is DE norm! Werkgevers eisen meer en meer en binnenkort bestaat het weekend gewoon nietmeer!... Veel werknemers zullen een andere job gaan kiezen waar er geen weekendwerk noodzakelijk is. Een harde klus dus voor werkgevers om nog personeel te vinden die altijd zondags willen werken!

1 of 2 vrije dagen in de week lost weinig op, want dan is de kans groot dat je partner werken is en dan zit jij weer alleen!

Zondagwerk gaat zorgen voor meer stress, meer scheidingen, vervreemding tov je eigen familie etc...wat zorgt voor burn-outs...

Veel mensen in mijn werkomgeving zouden meteen ontslag nemen en een andere job kiezen als ze iedere zondag zouden moeten gaan werken.

Wat zou jij doen? Je prive-leven opgeven voor zondagwerk?

Laatst gewijzigd door zwart op wit : 14 april 2014 om 22:08.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 22:09   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

hmm ik zou er op zich geen probleem mee hebben van op zondag te gaan werken, is voor mij een dag als een ander
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 22:14   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hmm ik zou er op zich geen probleem mee hebben van op zondag te gaan werken, is voor mij een dag als een ander
Van jou was zo'n antwoord te verwachten...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 22:18   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Van jou was zo'n antwoord te verwachten...

maar boduo toch
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 22:39   #5
ikweetniet
Vreemdeling

Standaard

ik vind dat er een verschil is tussen grote ketens met veel personeel (waarbij er dus kan afgewisseld worden zodat je bv maar één weekend op vier moet werken of zo) en een kleine zelfstandige die op die manier verplicht wordt om er iedere week zelf te staan omdat je moet meegaan met de flow.
Voor mij hoeft het ook niet, ik wil iedereen de zondagsrust gunnen. Voor ons is het ook de enige dag want mijn man werkt zes dagen op zeven.
ikweetniet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 23:08   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
vandaag stond er alweer een artikel in alle kranten dat meer en meer gemeenten zondag-openingen wel zien zitten! Waar vroeger enkel de horeca open was op zondag gaan in de toekomst alle "gewone" winkels alle zondagen geopend zijn! Aldi, Carrefour, Brico, Horeca, kledingswinkels etc... zondagwerk wordt de normaalste zaak van de wereld!... of toch niet?...

De meeste mensen hebben een gezin, waarvan de partner alle weekends thuis is (met kinderen). Zie je jezelf al iedere zaterdag en iedere zondag gaan werken en je man/vrouw thuis alleen laten zitten? Ieder weekend je kinderen alleen laten thuis? Nooitmeer eens op familiebezoek kunnen gaan in het weekend, want wanneer jij werkt, zijn je vrienden wel vrij...

Flexibiliteit is DE norm! Werkgevers eisen meer en meer en binnenkort bestaat het weekend gewoon nietmeer!... Veel werknemers zullen een andere job gaan kiezen waar er geen weekendwerk noodzakelijk is. Een harde klus dus voor werkgevers om nog personeel te vinden die altijd zondags willen werken!

1 of 2 vrije dagen in de week lost weinig op, want dan is de kans groot dat je partner werken is en dan zit jij weer alleen!

Zondagwerk gaat zorgen voor meer stress, meer scheidingen, vervreemding tov je eigen familie etc...wat zorgt voor burn-outs...

Veel mensen in mijn werkomgeving zouden meteen ontslag nemen en een andere job kiezen als ze iedere zondag zouden moeten gaan werken.

Wat zou jij doen? Je prive-leven opgeven voor zondagwerk?
Je vergeet de hemel nog, die gaat instorten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be