Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2014, 09:00   #1
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard leraren-hebben-een-te-laag-niveau

http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...etter-RNBDAGKN


'Leraren hebben een te laag niveau'

05/04/2014 om 10:19 - Bijgewerkt om 10:19

"De gemiddelde leraar is behoudsgezind en heeft een te laag intellectueel niveau". Dat zegt André Oosterlinck, de voorzitter van de Associatie KU Leuven, in een dubbelinterview met minister van Onderwijs Pascal Smet in De Tijd.

'Leraren hebben een te laag niveau'

© BELGA

In een dubbelinterview met Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet haalt André Oosterlinck flink uit naar het niveau van Vlaamse leerkrachten.

"De onderwijshervorming zal nooit slagen als de volgende minister van Onderwijs niet eerst de lerarenopleiding grondig hervormt. Ons lerarenkorps is niet aangepast aan de uitdagingen", verduidelijkt Oosterlinck.

'Behoudsgezind'

Volgens de voormalige rector van de KULeuven is het huidige lerarenkorps 'ontzettend behoudsgezind', en heeft het gemiddeld een te laag intellectueel niveau. En dan verwijst Oosterlinck naar zijn jeugd, toen 'de schoolmeester een respectabel beroep van een zeer hoog intellectueel niveau' was. Volgens Oosterlinck is dat in sommige landen overigens nog altijd zo. "In Finland hebben ze een toelatingsexamen aan de universiteit om leraar te mogen worden, en bovendien zijn alle leerkrachten er universitairen", luidt het.

'Onderwijswereld op zijn kop'

Oosterlinck verwijst de huidige minister Pascal Smet dat hij te weinig werk gemaakt heeft van de hervorming van de lerarenopleiding:"Hij heeft een doorlichting laten uitvoeren, en er zijn nogal wat opleidingen bar slecht uitgekomen. Maar vervolgens is er niets gebeurd. Als je iets doorlicht, moet je ook bereid zijn er gevolgen aan te verbinden. Sancties, ja. Alleen zo kan je excellentie bereiken." Volgens Smet zou de onderwijswereld in dat geval 'op zijn kop zou hebben gestaan'. "Er stond weinig over de leraren in het regeerakkoord", aldus de minister.

Leraren uit het bedrijfsleven

Minister Smet geeft in het interview nog te kennen dat er meer en betere opleidingen moeten komen voor leraren. "Daarnaast moeten we opnieuw mensen van academisch niveau naar de lerarenopleiding krijgen. En in een lerarenkorps hebben we mensen nodig die niet hun hele leven voor de klas hebben gestaan, maar actief waren in het bedrijfsleven", voegt hij eraan toe.

Besparen

Oosterlinck hoopt dat de volgende Vlaamse regering niet zal besparen op onderwijs. Volgens Smet wordt dat moeilijk, aangezien we vandaag al boven het EU- en OESO-gemiddelde voor onderwijs zitten. "We betalen in het secundair onderwijs één leerkracht voor 7,6 kinderen", berekende de minister. (BO)

----------------

Het gaat duidelijk niet de goede kant uit met ons onderwijs want het lesgevend personeel blijkt een te laag niveau te hebben en conservatief te zijn.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 april 2014 om 09:01.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:11   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...etter-RNBDAGKN


'Leraren hebben een te laag niveau'

05/04/2014 om 10:19 - Bijgewerkt om 10:19

"De gemiddelde leraar is behoudsgezind en heeft een te laag intellectueel niveau". Dat zegt André Oosterlinck, de voorzitter van de Associatie KU Leuven, in een dubbelinterview met minister van Onderwijs Pascal Smet in De Tijd.

'Leraren hebben een te laag niveau'

© BELGA

In een dubbelinterview met Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet haalt André Oosterlinck flink uit naar het niveau van Vlaamse leerkrachten.

"De onderwijshervorming zal nooit slagen als de volgende minister van Onderwijs niet eerst de lerarenopleiding grondig hervormt. Ons lerarenkorps is niet aangepast aan de uitdagingen", verduidelijkt Oosterlinck.

'Behoudsgezind'

Volgens de voormalige rector van de KULeuven is het huidige lerarenkorps 'ontzettend behoudsgezind', en heeft het gemiddeld een te laag intellectueel niveau. En dan verwijst Oosterlinck naar zijn jeugd, toen 'de schoolmeester een respectabel beroep van een zeer hoog intellectueel niveau' was. Volgens Oosterlinck is dat in sommige landen overigens nog altijd zo. "In Finland hebben ze een toelatingsexamen aan de universiteit om leraar te mogen worden, en bovendien zijn alle leerkrachten er universitairen", luidt het.

'Onderwijswereld op zijn kop'

Oosterlinck verwijst de huidige minister Pascal Smet dat hij te weinig werk gemaakt heeft van de hervorming van de lerarenopleiding:"Hij heeft een doorlichting laten uitvoeren, en er zijn nogal wat opleidingen bar slecht uitgekomen. Maar vervolgens is er niets gebeurd. Als je iets doorlicht, moet je ook bereid zijn er gevolgen aan te verbinden. Sancties, ja. Alleen zo kan je excellentie bereiken." Volgens Smet zou de onderwijswereld in dat geval 'op zijn kop zou hebben gestaan'. "Er stond weinig over de leraren in het regeerakkoord", aldus de minister.

Leraren uit het bedrijfsleven

Minister Smet geeft in het interview nog te kennen dat er meer en betere opleidingen moeten komen voor leraren. "Daarnaast moeten we opnieuw mensen van academisch niveau naar de lerarenopleiding krijgen. En in een lerarenkorps hebben we mensen nodig die niet hun hele leven voor de klas hebben gestaan, maar actief waren in het bedrijfsleven", voegt hij eraan toe.

Besparen

Oosterlinck hoopt dat de volgende Vlaamse regering niet zal besparen op onderwijs. Volgens Smet wordt dat moeilijk, aangezien we vandaag al boven het EU- en OESO-gemiddelde voor onderwijs zitten. "We betalen in het secundair onderwijs één leerkracht voor 7,6 kinderen", berekende de minister. (BO)

----------------

Het gaat duidelijk niet de goede kant uit met ons onderwijs want het lesgevend personeel blijkt een te laag niveau te hebben en conservatief te zijn.
Daar tegenover staat dat we regeringsleiders hebben wiens niveau zo hoog is dat we 380 miljard in de schuld zitten en er te weinig geld is om een fatsoenlijke leraarsopleiding te geven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:16   #3
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Daar tegenover staat dat we regeringsleiders hebben wiens niveau zo hoog is dat we 380 miljard in de schuld zitten en er te weinig geld is om een fatsoenlijke leraarsopleiding te geven.
mja, maar hoe komt dan dat het vroeger wel ging ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:32   #4
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
mja, maar hoe komt dan dat het vroeger wel ging ?
Is toch ni moeilijk?
- men beslist dat iedereen hogeschool/unief moet kunnen volgen
- Men negeert dat niet iedereen dat niveau aankan
- men stelt vast dat er meer gebuisden zijn
- men financiert op de output (de geslaagden) en sanctioneert leerkrachten
- unief/hogeschool w verplicht het niveau te laten zakken

voordelen: meer afgestudeerden, opscheppen met de vlaamse kenniseconomie,..
nadelen: mensen met een diploma die het vak niet beheersen

is natuurlijk niet enkel van toepassing op de leerkrachtenopleiding.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:42   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
mja, maar hoe komt dan dat het vroeger wel ging ?
Zou ouderlijke en zelfdiscipline daar iets mee te maken kunnen hebben?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:35   #6
Zondag
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...etter-RNBDAGKN


'Leraren hebben een te laag niveau'

05/04/2014 om 10:19 - Bijgewerkt om 10:19

"De gemiddelde leraar is behoudsgezind en heeft een te laag intellectueel niveau". Dat zegt André Oosterlinck, de voorzitter van de Associatie KU Leuven, in een dubbelinterview met minister van Onderwijs Pascal Smet in De Tijd.

'Leraren hebben een te laag niveau'

© BELGA

In een dubbelinterview met Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet haalt André Oosterlinck flink uit naar het niveau van Vlaamse leerkrachten.

"De onderwijshervorming zal nooit slagen als de volgende minister van Onderwijs niet eerst de lerarenopleiding grondig hervormt. Ons lerarenkorps is niet aangepast aan de uitdagingen", verduidelijkt Oosterlinck.

'Behoudsgezind'

Volgens de voormalige rector van de KULeuven is het huidige lerarenkorps 'ontzettend behoudsgezind', en heeft het gemiddeld een te laag intellectueel niveau. En dan verwijst Oosterlinck naar zijn jeugd, toen 'de schoolmeester een respectabel beroep van een zeer hoog intellectueel niveau' was. Volgens Oosterlinck is dat in sommige landen overigens nog altijd zo. "In Finland hebben ze een toelatingsexamen aan de universiteit om leraar te mogen worden, en bovendien zijn alle leerkrachten er universitairen", luidt het.

'Onderwijswereld op zijn kop'

Oosterlinck verwijst de huidige minister Pascal Smet dat hij te weinig werk gemaakt heeft van de hervorming van de lerarenopleiding:"Hij heeft een doorlichting laten uitvoeren, en er zijn nogal wat opleidingen bar slecht uitgekomen. Maar vervolgens is er niets gebeurd. Als je iets doorlicht, moet je ook bereid zijn er gevolgen aan te verbinden. Sancties, ja. Alleen zo kan je excellentie bereiken." Volgens Smet zou de onderwijswereld in dat geval 'op zijn kop zou hebben gestaan'. "Er stond weinig over de leraren in het regeerakkoord", aldus de minister.

Leraren uit het bedrijfsleven

Minister Smet geeft in het interview nog te kennen dat er meer en betere opleidingen moeten komen voor leraren. "Daarnaast moeten we opnieuw mensen van academisch niveau naar de lerarenopleiding krijgen. En in een lerarenkorps hebben we mensen nodig die niet hun hele leven voor de klas hebben gestaan, maar actief waren in het bedrijfsleven", voegt hij eraan toe.

Besparen

Oosterlinck hoopt dat de volgende Vlaamse regering niet zal besparen op onderwijs. Volgens Smet wordt dat moeilijk, aangezien we vandaag al boven het EU- en OESO-gemiddelde voor onderwijs zitten. "We betalen in het secundair onderwijs één leerkracht voor 7,6 kinderen", berekende de minister. (BO)

----------------

Het gaat duidelijk niet de goede kant uit met ons onderwijs want het lesgevend personeel blijkt een te laag niveau te hebben en conservatief te zijn.
Het zou beter zijn als de overheid zich niet met het onderwijs bemoeide, behalve door erop toe te zien dat de ouders de middelen hebben om hun kinderen te laten studeren (basisinkomen) en de leerplicht in acht nemen.

Alleen de vrije markt kan voor goed onderwijs zorgen.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:41   #7
Zondag
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Is toch ni moeilijk?
- men beslist dat iedereen hogeschool/unief moet kunnen volgen
- Men negeert dat niet iedereen dat niveau aankan
- men stelt vast dat er meer gebuisden zijn
- men financiert op de output (de geslaagden) en sanctioneert leerkrachten
- unief/hogeschool w verplicht het niveau te laten zakken

voordelen: meer afgestudeerden, opscheppen met de vlaamse kenniseconomie,..
nadelen: mensen met een diploma die het vak niet beheersen

is natuurlijk niet enkel van toepassing op de leerkrachtenopleiding.
In ons bedrijf krijgen we massa's sollicitanten met het 'juiste' diploma… Helaas zijn deze diploma's volstrekt waardeloos. Ik loop er de muren van op als ik de toelatingstests moet beoordelen! Als we al de tijd die we in selectieprocedures steken, konden investeren in opleiding, hadden we bekwame krachten en tevreden klanten.

Je hoort vaak dat je vanaf een bepaalde leeftijd geen werk meer vindt. Wij zijn blij als we oudere werknemers vinden, ook als die niet de passende ervaring en niet het juiste diploma hebben. Gewoon omdat die meestal veel bekwamer zijn.

Maar ik heb er stilaan genoeg van en geef mijn baan weldra op. Als de jongeren het zelf moeten oplossen, gaat onze firma failliet, maar het zal mij een zorg wezen; ik kan mijn eigen broek wel ophouden.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:48   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zou ouderlijke en zelfdiscipline daar iets mee te maken kunnen hebben?
Heel de mentaliteit was vroeger anders, met al zijn voor- en nadelen daaraan verbonden. Maar globaal was er wel meer een mentaliteit dat er moest gewerkt worden om er te komen, terwijl er tegenwoordig meer een mentaliteit is dat iedereen dit moet doen, waarbij hij zich goed voelt.
Maar enkele tijd geleden heeft men eens de data gepubliceerd van het iq van de leerlingen die in een bepaalde onderwijsrichting zaten. Herinner mij hier wel uit dat de kleuteronderwijzers/essen hier (zeer) negatief uitkwamen, maar dat was dan toch ook al.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 11:41   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.250
Standaard

Logisch, het systeem zorgt dat er vooral incompetente profiteurs aangetrokken worden als leraar.

En ja, enkelingen doen wel hun best.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 12:46   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Logisch, het systeem zorgt dat er vooral incompetente profiteurs aangetrokken worden als leraar.

En ja, enkelingen doen wel hun best.
Hoe doet het systeem dat concreet, Xenophon?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 13:34   #11
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Eigenlijk kunnen we de vaststelling bij de leerkrachten doortrekken naar alle beroepen. Als ik een stielman nodig heb, zal ik ook eerst naar diegene gaan die al wat ouder is. Tegenwoordig hebben de meeste jongere niet meer het inzicht om iets te herstellen , ze vernieuwen direct en ze missen bovendien arbeidsfierheid.
Het is zeer opmerkelijk om eens de arbeiders te observeren als hun werkduur er bijna opzit: zelden zie je iemand die nog eens naar zijn afgeleverd werk kijkt.

Ik , persoonlijk, vind het een evidentie mijn werk eens te bekijken en te evalueren: is het goed, kan het beter, of anders??


Als ik, in verband met leerkrachten, lees hoeveel taalfouten een leerkracht soms schrijft, en als ik in de klassen de grammaticale fouten zie , uitvergroot op het bord of op affiches, dan zakt mijn broek af!!

Hoe wil je dat de leerlingen goede resultaten neerzetten als hun leerkracht het verkeerd aanleert??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 13:42   #12
Zondag
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 503
Standaard

Je kunt de leerkrachten echter moeilijk verwijten behoudend te zijn nadat ze door wereldvreemde ambtenaren met een lange reeks zinloze onderwijshervormingen zijn opgescheept, die vrijwel niets goeds hebben opgeleverd.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 13:42   #13
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Is toch ni moeilijk?
- men beslist dat iedereen hogeschool/unief moet kunnen volgen
- Men negeert dat niet iedereen dat niveau aankan
- men stelt vast dat er meer gebuisden zijn
- men financiert op de output (de geslaagden) en sanctioneert leerkrachten
- unief/hogeschool w verplicht het niveau te laten zakken

voordelen: meer afgestudeerden, opscheppen met de vlaamse kenniseconomie,..
nadelen: mensen met een diploma die het vak niet beheersen

is natuurlijk niet enkel van toepassing op de leerkrachtenopleiding.

zeer juist.
output primeert = zoveel mogelijk leerlingen een diploma geven = niveau verlaagt = en dan nog zijn er veel leerlingen die zonder diploma de school verlaten;
met deze B&B-minister Smet is het onderwijs op 8 jaar nog verslechterd;
omdat het onderwijs één grote desorganisatie is, veel onbekwame directeurs, haken veel leerkrachten af.

Daarom is er een tekort aan, meestal technische leerkrachten.
daarom gaat men de diplomavereisten verlagen = minder kwaliteit.

wegens de schulden, gebrek aan geld, heeft het onderwijs geen mogelijkheden bekwamer personeel aan te trekken

hoe kunnen we dat veranderen = stem niet op de prutspartijen, op 25 mei, die deze puinhopen veroorzaakt hebben
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:10   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe doet het systeem dat concreet, Xenophon?
Jij, als ervaringsdeskundige, weet dat evengoed zoniet beter dan ik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:11   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Eigenlijk kunnen we de vaststelling bij de leerkrachten doortrekken naar alle beroepen. Als ik een stielman nodig heb, zal ik ook eerst naar diegene gaan die al wat ouder is. Tegenwoordig hebben de meeste jongere niet meer het inzicht om iets te herstellen , ze vernieuwen direct en ze missen bovendien arbeidsfierheid.
Het is zeer opmerkelijk om eens de arbeiders te observeren als hun werkduur er bijna opzit: zelden zie je iemand die nog eens naar zijn afgeleverd werk kijkt.

Ik , persoonlijk, vind het een evidentie mijn werk eens te bekijken en te evalueren: is het goed, kan het beter, of anders??


Als ik, in verband met leerkrachten, lees hoeveel taalfouten een leerkracht soms schrijft, en als ik in de klassen de grammaticale fouten zie , uitvergroot op het bord of op affiches, dan zakt mijn broek af!!

Hoe wil je dat de leerlingen goede resultaten neerzetten als hun leerkracht het verkeerd aanleert??
Oosterlinck was zelf betrokken bij de hoger-onderwijshervorming.
Wat heeft hij CONCREET zélf gedaan ???
Als je kijkt naar de resultaten op bv de grote internationale onderwijs-olympiades voor 18-jarigen dan is ons Vlaams onderwijs nog altijd in de top 5 v.d. ganse wereld.
2 (3?) jaar geleden op de mondiale wiskunde-olympiade in Argentinië, was een Vlaams VTI-student uit Poperinge (stad van Frimout) de zilveren medaille winnaar...

Het is juist dat veel jonge stielmannen nu weinig arbeidsfierheid hebben.
P. Smet zou beter, samen met technische leraars, d�*�*r aan werken...
In het technisch onderwijs is het inderdaad een plaag dat de leerlingen het Nederlands minder belangrijk vinden. Dat komt o.a. omdat in de technische wereld Engels primeert BOVEN ALLE ANDERE TALEN.
Jongeren in het technisch onderwijs zijn dikwijls "bezeten" van techniek waardoor ze (bijna) alle niet-technische vakken als niet-noodzakelijk aanzien.

Laatst gewijzigd door Boduo : 6 april 2014 om 14:14.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:11   #16
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij, als ervaringsdeskundige, weet dat evengoed zoniet beter dan ik.
Moest ik het weten, ik zou het u niet vragen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 14:42   #17
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Oosterlinck was zelf betrokken bij de hoger-onderwijshervorming.
Wat heeft hij CONCREET zélf gedaan ???
Als je kijkt naar de resultaten op bv de grote internationale onderwijs-olympiades voor 18-jarigen dan is ons Vlaams onderwijs nog altijd in de top 5 v.d. ganse wereld.
2 (3?) jaar geleden op de mondiale wiskunde-olympiade in Argentinië, was een Vlaams VTI-student uit Poperinge (stad van Frimout) de zilveren medaille winnaar...

Het is juist dat veel jonge stielmannen nu weinig arbeidsfierheid hebben.
P. Smet zou beter, samen met technische leraars, d�*�*r aan werken...
In het technisch onderwijs is het inderdaad een plaag dat de leerlingen het Nederlands minder belangrijk vinden. Dat komt o.a. omdat in de technische wereld Engels primeert BOVEN ALLE ANDERE TALEN.
Jongeren in het technisch onderwijs zijn dikwijls "bezeten" van techniek waardoor ze (bijna) alle niet-technische vakken als niet-noodzakelijk aanzien.

er is nergens zo'n grote kloof tussen de verschillende onderwijstypen als in ons land,

op de wiskundewedstrijden zijn het enkele goede leerlingen die goed scoren

daarnaast zijn er veel schoolverlaters zonder diploma
hoe wil men dat nu gaan veranderen? = door het niveau nog naar omlaag te halen zodat meer lln een diploma halen

het zou idd beter zijn Engels als 2de taal te nemen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 15:15   #18
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
er is nergens zo'n grote kloof tussen de verschillende onderwijstypen als in ons land,

op de wiskundewedstrijden zijn het enkele goede leerlingen die goed scoren

daarnaast zijn er veel schoolverlaters zonder diploma
hoe wil men dat nu gaan veranderen? = door het niveau nog naar omlaag te halen zodat meer lln een diploma halen

het zou idd beter zijn Engels als 2de taal te nemen
Serieus??

Dat is raar...

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 15:44   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Moest ik het weten, ik zou het u niet vragen.
Daar heb je het al, een leraar en al wat er uit komt is, ikke ni weet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 15:57   #20
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Logisch, het systeem zorgt dat er vooral incompetente profiteurs aangetrokken worden als leraar.

En ja, enkelingen doen wel hun best.
Mijn vraagt blijft, Xeno...
Ik zal proberen ze iets eenvoudiger te stellen.

"Hoe zorgt het systeem daarvoor?"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 april 2014 om 15:57.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be