![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Deze positieve evolutie van de klachtenindicator bij zowat alle energieleveranciers is het gevolg van een beter regelgevingskader én een duidelijke inspanning van de leveranciers om de klant beter te dienen en zo het aantal klachten dat doorstroomt naar de Ombudsdienst voor Energie en de VREG te beperken. Benchmarking werkt!
Grote invloed op de marktwerking De servicecheck heeft een grote invloed gehad. Het heeft de energieleveranciers aangezet om hun klantendiensten en administratieve processen te verbeteren om zo het aantal klachten terug te dringen. De klant vaart daar zonder twijfel wel bij. Ook de marktomstandigheden en het regelgevend kader zijn geëvolueerd de laatste twee jaar. De werking van de markt werd verbeterd door bijvoorbeeld de afschaffing van de verbrekingsvergoeding. Deze was in het verleden een belangrijke bron van klachten. Onder invloed van de Servicecheck schafte een aantal leveranciers deze zelfs al af nog voor het officiële verbod van kracht was. Het werk van de VREG om een transparant en duidelijk kader voor de werking van de elektriciteits- en aardgasmarkt te creëren werpt dus vruchten af en werd ondersteund door de hervormingen die de federale overheid doorvoerde de afgelopen jaren. Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |