![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik las net in de tijd (http://www.tijd.be/nieuws/archief/Br...hlight=brussel, je moet wel een abonnee zijn om het te kunnen lezen) dat de Vlaamse politici in Brussel "op minder dan 60.000 stemmen kunnen rekenen." Zijn dit er echt zo weinig? Ik dacht altijd dat het aantal Nederlandstaligen in Brussel rond de 10 % lag...
|
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ik denk dat iedereen die Nederlandstalig is en genoeg geld heeft allang in Vlaams-Brabant is gaan wonen. Kunnen er dus niet zoveel meer overblijven daar in Bruxelles.
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Een deel van de Nederlandstaligen in Brussel stemt op Franstalige partijen. Waarom stemmen op een Nederlandstalige partij in Brussel terwijl die toch onder de kiesdrempel belandt?
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien best hier uw licht eens opsteken en vaststellen dat 49,3% van de Brusselse gezinnen tweetalig zijn.
taalbarometer 2001/2007/2013 Meest gesproken talen: 1 Frans, 2 Engels, 3 Nederlands, 4 Arabisch. bron: http://www.briobrussel.be/ned/webpag...WebpageId=1037 |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel het is zoals hier gezegd: sommige dansaertvlamingen stemmen voor franstalige partijen |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zijn dan ook niet de Vlamingen waar je op moet rekenen. Broekschijters en bazenpoepers, daar kan je niet veel mee aanvangen. Een aantal jaren geleden stonden de congolezen te betogen met Vlaamse leeuwen. D�*t is het soort volk dat je nodig hebt om Brussel te heroveren.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen in Bxl? Wat met expats buiten de EU?
Mijn "ranting" betreffende "verkiezingen Belgium" voor expats: Algemeen is de opkomstverplichting een Belzieke abberatie, dus de meest bezopen regeling die men zich kan voorstellen? Mispoes, voor een Belg[ische] in het buitenland en officieel residerend buiten de Euro-Comique grenzen is het zelfs een itsy-pitsy meer rocambolesque of, indien gewenst, surrealistisch (noblesse oblige). Alleen de eerste van de drie volgende verkiezingen is logisch: 1] Niet veroorloofd deel te nemen aan lokale Belgische verkiezingen: nogal wiedes daar ik officieel uitgeschreven ben uit een Belgische gemeente. 2] Verplicht deel te nemen, of ten minste te doen alsof, aan nationale verkiezingen terwijl diezelfde verkiezingen mij niet toelaten om vrij voor mijn nationale voorkeur te stemmen. Maar wacht, als non Euro expat kan ik mij wel inschrijven in de gemeente van mijn keuze. Dus ik als oud-Meisenaar kan mij inschrijven in Luik om voor een lokale PS-er te stemmen (L'horreur !!!, maar dat is voor een ander debat). 3] Europese verkiezingen. Herinner de uitspraak van die Amerikaanse politica, onlangs? Zoiets als "Fuck the EU"? Wel, niet toegelaten door onze eigen wetgeving om in ons geval te stemmen voor Europa. Indeed, ...hey Van Rompuy: uw land zegt ons ook: "Fuck the EU". We are very amused! Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 april 2014 om 13:05. Reden: spelling |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 17 april 2014 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Van mij is dit hetzelfde. Werk nu in Brussel maar domicilie staat op ouderlijk huis. Slechts sporadisch blijf ik een heel weekend in Brussel, daarenboven heb ik de laatste 5 jaar in Brussel 4 maal verhuisd. Door domicilie thuis te laten geen enkel probleem, anders mag ik ieder jaar mijn adres gaan wijzigen met alle administratieve zever van dien om nog maar te spreken van de post en dergelijke. En zoals ik zijn er velen... |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus: I stand corrected, maar in het privee waren de vroegere wetten genoeg voor een C4 voor de auteurs... En nu ga ik zeker niet meer stemmen als ik niet voor Di Rupo mag ![]() Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 april 2014 om 13:30. Reden: aanvullingske |
|
![]() |