![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De partij wil af van de voorrangsregels voor Nederlandstalige kinderen in de Brusselse Nederlandstalige scholen, want dat zou "discriminatie" zijn.
Alleen is dat bullshit: onderwijs is een fundamenteel persoonsgebonden materie volgens de Belgische communautair systeem, en de communautaire verdeling van het land in gemeenschappen van personen is niet "discriminatie" volgens de grondwet. Willen de Groenen dat niet dan moeten ze consequent zijn en ook het huidige hoofdstedelijke Brussel verwerpen, en moet de stad dan terug onder een niet-communautaire (dus Federale) toezicht gebracht worden. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...erlingen.dhtml ![]() Laatst gewijzigd door Tempest : 18 april 2014 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() De kinderopvangplaatsen in Nederlandstalige crèches worden al ingenomen door anderstaligen. De Vlaamse kindjes hebben soms al geen plaats meer; Dat is ook discriminatie!! en bovendien Vlaams geld dat anderen ten goede komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet als Vlaamse ouder gek zijn om te stemmen op een partij die met zo'n voorstel afkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blinde moeten straks ook de functie van operateur in een cliniek kunnen bekleden anders is dat discriminatie.
Alvast veel succes bij uw volgende medische ingreep. Laatst gewijzigd door Garry : 18 april 2014 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Kunnen ze dan geen voorrang geven aan Nederlandstalige kinderen? Als dat niet kan vraag ik me af wat het nut is van die scholen en diensten, het is net een dienstverlening aan de Nederlandstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
misschien komt dan na zo'n ingreep weer goed bij hen ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De link in het openingsbericht geeft het standpunt van Groen niet volledig weer. Hier wordt het iets duidelijker gemaakt:
Groen zegt: Citaat:
Citaat:
In ieder geval is de titel van deze draad misleidend. Het laatste nieuws voedt haar lezers zo op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben sommige Vlamingen, en niet in de laatste plaats de zogenaamde Vlaams nationalisten, Brussel al opgegeven. En dan durven ze nog hopen ook dat Brussel 'omwille van het geld' voor Vlaanderen zal kiezen moest het er op aan komen. Van dwaasheid gesproken. Het geldnationalisme verraad de Vlamingen in Brussel lijkt het wel. Geld voor vernederlandsing is zelfs te veel gevraagd. Trek het van de transfers voor Brussel af zou ik zeggen. En als bouwen te moeilijk is. Koop dat scholen en vernederlands ze. Een beetje meer taalevenwicht mag er in de hoofdstad wel komen lijkt me. Of is die hoofdstad ondertussen al Antwerpen? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 april 2014 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Integendeel. Het zal hen geen windeieren leggen, vermits er steeds minder Vlaamse ouders zijn, en steeds meer allochtone ouders. 1 op drie kinderen is ondertussen al allochtoon in Vlaanderen, in Brussel allicht nog veel meer. In de grote steden zou Groen hiermee wel kunnen scoren, vermits zij praktische problemen voor Brusselse ouders willen verhelpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zo'n leraar, het is een Franstalige die redelijk goed Nederlands spreekt, zo kolen we er ook niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Vilvoorde zijn 100% alle scholen Nederlandstalig. En toch is de stad aan het verfransen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Onderwijs is natuurlijk maar een deel van het verhaal. Er moet voldoende onderwijs zijn om anderstalige kinderen te integreren in de Vlaamse samenleving. Maar er moeten natuurlijk wel nog Nederlandstalige kinderen zijn ook. De anderstalige kinderen moeten a.h.w. kunnen opgenomen worden. Maar de situatie in bepaalde dorpen/wijken in en rond Brussel is dat de Nederlandstalige gemeenschap er volledig verdwijnt. Het heeft weinig zin om het onderwijs in het Nederlands te organiseren als die anderstalige kinderen voor de rest nooit in contact komen met Nederlandstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groen in de regering? volgende verkiezingen weer vanaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook scholen kunnen niet vlug genoeg bijgebouwd worden en kunnen het "gekweek" van bepaalde van onze "landgenoten" niet volgen! Dan maar eens denken aan hoe onze maatschappij er binnen twintig en meer jaren zal uitzien indien die toestand blijft aanhouden... Het OCMW van de wereld spelen om bepaalde onverantwoordelijke politiekers te plezieren belooft ons een heel mooie toekomst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() De openingspost vormt een zeer tendentieuze kijk op want Groen wil en dat is namelijk dat geen énkel kind meer geweigerd wordt in het NL onderwijs.
Iedereen die NL-onderwijs wi,l dient dat te krijgen; dat is dus net het tegendeel dan Vlaamse kinderen weg sturen. Gen enkel kind zou mogen worden weggestuurd en d�*t is precies wat Groen wil. Elders schreef ik reeds: Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 april 2014 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eindelijk wordt een aanzet gegeven tot het voltrekken van de Kulturele Reconquista van Brussel via het NL-onderwijs. Dat is evenwel niet de intentie van Groen, maar een forse uitbreiding van het NL-onderwijs resulteert daar wel in.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 april 2014 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zou voor een Vlaamsnationalist de absolute beleidsprioriteit moeten zijn!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |