![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ons nog eens over verkiezingen 2014 en tactiek hebben, in plaats van Thatcher aan de schelde of de borsten van Maya of de subsidies aan gazetten.
Wat vinden jullie van deze hint van Bart Eeckhout over de steriele campagne aanpak van de CD&V ? Ik vind zijn idee goed en het zou dynamiek in een dooie campagne brengen die nu zinloos op n-va versus ps focust. En nu BDW toch zachtjes opening maakt naar een mogelijke kandidaat premier stelling is er geen reden dat zijn grootste opponent op dat vlak de heilige maagd blijft uithangen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gelezen, maar ik denk dat het te laat is voor cd&v. Ze hebben al verschillende keren gezegd dat ze Vlaamse regering weer willen leiden met Kris Peeters. Peeters is dan ook op de Vlaamse lijst gaan staan en is zo bekend gemaakt.
Mijns inziens is het strategisch nu zeer gevaarlijk om het geweer terug van schouder te veranderen voor de cd&v. Ze hadden dan beter Peeters van den eerste keer op de federale lijst gezet. Als ze nu opeens de kar draaien gaan ze het moeilijk hebben om dat uit te leggen vrees ik |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als CD&V nog die 20% wil halen, moeten ze ergens nog een aas in hun zak hebben zitten die niemand verwacht. Enkel met campagne voeren en debatten gaan ze het niet halen, zéker niet nu dat BDW volop het gaspedaal in de campagne gaat induwen.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zouden ook kunnen redeneren : het merk Kris Peeters is een sterk merk, en dat werkt altijd. (eigenlijk is dat in essentie ook de aanpak van n-va met Bart De Wever). Of het geloofwaardig 'in de markt' kan gezet worden is natuurlijk de hamvraag. Persoonlijk geloof ik niet dat CD&V dit gaat durven en doen. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo. Dat zal ook de achterliggende gedachte van Eeckhout geweest zijn voor dit opiniestuk.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenmaal dat psychologisch verwerkt, kunnen ze zich op dat punt focussen en proberen ervoor te gaan zo sterk mogelijke uitgangspositie te verkrijgen om in die coalitie te zitten. dat is de raad die ik zou geven aan de cd&v top moest ik hun campagneman zijn |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de verkiezingen kan Peeters hoedanook doen wat hij en zijn partij willen, maar dan is het te laat om het campagnematig nog in te zetten. Het is tussen nu en 25 mei dat ze nog iets kunnen bijsturen, theoretisch dan. (ik zie het hen niet doen in de praktijk, tsjeven zijn de perfecte overlevers maar zijn zelden vernieuwers in hun aanpak) |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat alles samen doet me denken dat het cd&v stemmen gaat kosten als ze nu opeens zouden switchen. Ik weet zelfs niet of er nog een mogelijkheid is om de lijst aan te passen. Indien niet is het zelfs debiel om te zeggen dat Peeters kandidaat premier is. Dat, uiteraard, allemaal vanuit persoonlijk neutraal oogpunt. Vanuit mijn politieke voorkeur hoop ik van harte dat Peeters nog snel snel de overstap maakt van de lijst ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die laatste wordt zo klein als het Hollandse CDA. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de wever heel goed weet dat niemand hem kan tegenhouden moest hij nu, of net voor of densnoods na de verkiezingen beslissen om 'toch maar' MP te worden. We zijn die moves niet gewoon, maar ze zijn wel degelijk mogelijk. Denk maar aan de stoelendans van patrick dewael indertijd. Of de schift van Leterme. Je hebt wel een sterk argument dat Peeters dan de perceptie zou ondersteunen dat hij de handschoen voor het vlaamse niveau in de ring gooien. Maar wat voor zin heeft het, als n-va 'zijn' MP-schap toch opeist van als een lemming mee in de troep te blijven lopen richting afgrond ? Puur tactisch bekeken kan hij dan beter iets totaal onverwacht doen dat hem in de race brengt voor een (andere) toppositie ? |
|
![]() |