![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...ar-achterstand
In artikel wordt vastgesteld dat bij een betere mix, lees minder allochtonen op de school, de allochtone leerlingen beter scoren. Hieruit kan men twee logische en voor de hand liggende conclusies trekken. 1 Getto's zoals die in Laag Molenbeek zijn nefast, ook voor de allochtonen. 2 Het zijn vooral invloeden vanuit de allochtone gemeenschap die verantwoordelijk zijn voor de achterstand van hun jeugd en niet de staat, de school, de autochtonen hun vermeende racisme... Hoog tijd dat deze gemeenschap eens aan zichzelf begint te werken in plaats van alle verantwoordelijkheid steeds bij derden te leggen... En, o ja. Ook in dit artikel wordt de mantel der liefde niet geschuwd... Men vergeet ook te melden dat in een school met een hoog aantal allochtoonse studenten ook het resultaat van de autochtonen naar beneden gaat... Ik pleit dus inderdaad voor een 'gezonde' mix. Namelijk zo weinig mogelijk allochtonen in eender welke Vlaamse school. En dus zeker geen maatregelen, zoals in Brussel, die integendeel een (hoog) minimum aan allochtone leerlingen nastreven door de voorrang voor autochtone Vlamingen in Vlaamse scholen te beperken en extra in te zetten op de aantrek van leerlingen van vreemde afkomst. En ik zou aan de Waalse gemeenschap voorstellen hetzelfde te doen. Het 'experiment' van Moureaux is duidelijk mislukt...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() En waar ga je het geld en gemotiveerde leerkrachten halen die de overstroom aan allochtonen opvangen? Want als je zo'n regel bv in Antwerpen zou toepassen, moet je scholen gaan bijbouwen. Voor specifieke groepen, ze zijn schoolplichtig.
Maar maak U geen zorgen Joris, ze hebben hier allemaal een Belgische pas! Zeker hun kindjes ![]() Het lot is verzegeld. Ons rijk kome. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je ziet pecheke, jullie blijven ons last bezorgen en geld kosten.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk lijkt me het geen slecht idee om kinderen met leerachterstand in aparte klassen te zetten, waardoor kinderen zonder achterstand ook behoorlijk onderwijs krijgen. Zeker voor basisonderwijs moet dit realiseerbaar zijn. Zet leerlingen uit 1 ste en 2 de met achterstand samen en zet wie geen achterstand heeft ook samen, het zal een anapassing zijn, maar wel zorgen voor beter onderwijs. Wie de achterstand inhaalt, kan overstappen op de andere groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik denk hier nog nooit iemand beledigd heb en altijd open en eerlijk tegen Joris ben geweest. Ik kan hem goed pruimen. Ik zal nooit iemand bedreigen vanwege een overtuiging. Ons rijk kome = het piekpunt van al onze collectieve keuzes. Ons is ook mijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rijk van de klote islam, een bende boko haram barbaren... Als dat het lot van de wereld is, dan weze het zo. Het is niet de pest, de cholera, het is de islam. Synoniemen... Enne, we hebben geen scholen, gevangenissen, sociale woningen enz tekort, we hebben "een bepaalde soort" vreemdelingen teveel! En inderdaad, wie wil nog "leerkracht" spelen voor een bende losgeslagen apen die tegen hun zin op school zitten en het gros van hun tijd verdoen met nietsdoen, last verkopen, onbeschoft zijn en terzelfdertijd nog een kort lontje hebben als men ze daarop aanspreekt! Hun uitleg: racisme! Misschien er een soort "Erasmusstudenten" van maken en in een zandbakland naar de Koranschool sturen en ze daar laten blijven? Stel dat je huis onder water loopt door een gesprongen waterleiding, wat baat het steeds maar meer dweilen en emmers te vragen en niets aan de waterleiding te doen... Laatst gewijzigd door andev : 8 mei 2014 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over beledigen en bedreigen gesproken: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140508_01096929 Citaat:
En madam komt straks terug om verder onze belastingcenten op te souperen zeker? Laatst gewijzigd door andev : 8 mei 2014 om 17:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() ik vond het gemeen dat ze allereerst verdeelden in slim en kansarm.
Dan moeten de slimmen dienen om de kansarmen op te trekken? Ik had liever aangepast onderwijs voor de slimsten. Helaas kan ik beamen dat ik liever niet tot mijn 14jaar in de klas zat met medekinderen die nog geen Nederlands kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals proberen? Gaan we besnijdenissen verbieden? Gaan we de hoofddoek verbieden op het straatbeeld? En het kaalscheren van vrouwen dan? Gaan we halal verbieden? En koosjer dan? Ik heb nooit de problemen ontkent, maar ik zal er altijd voor blijven pleiten de problemen niet in één hokje te drummen. Liefde is wat ik oog te zaaien, en dan oogst ik verwijten bedreigend over te komen en dat ik met alles de spot drijf? Er zijn tijden dat ik de spot drijf, maar de boodschap an sich is duidelijk. The game of love... https://www.youtube.com/watch?v=ygB7Q2j-ot4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() [quote=andev;7131165]Ons rijk kome???
Het rijk van de klote islam, een bende boko haram barbaren... Als dat het lot van de wereld is, dan weze het zo. Het is niet de pest, de cholera, het is de islam. Synoniemen...[/quote Ja, we hadden beter gisteren aan vandaag gedacht, maar we kunnen vandaag nog aan morgen denken. Als we het op deze manier gaan blijven doen, ja wat gaat ge krijgen? Gaat onze brave Jan die studeert op zijn schooltje op kunnen tegen de anarchie die kan losbreken? Citaat:
Aparte scholen zijn zinloos, want de probleemcategorie heeft reeds de Belgische nationaliteit. Ge moet dus iets oprichten voor "probleemkinderen" te herscholen. Ze gewoon laten doen in een aparte school is toch een bom plaatsen in je maatschappij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=andev;7131180]
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 8 mei 2014 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() [quote=daiwa;7131460]En ondertussen ook nog eens goed spugen op de hardwerkende autochtone Vlamingen...
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 8 mei 2014 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Doge : 8 mei 2014 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Maar zijn we het dan niet allemaal eens?
De beste manier dat vreemdelingen en moslims zich hier integreren en "aanpassen" is door ze samen met autochtonen op school te laten gaan. Als ge ze apart gaat zetten schept ge juist een gescheiden samenleving. Laten we toch consequent zijn mensen ^^ Laatst gewijzigd door Peche : 8 mei 2014 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Af en toe lezen wat er staat zou niet slecht zijn...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Men zou al eens kunnen beginnen met kinderen die niet in staat zijn op een bepaald niveau te studeren ook niet tot die scholen toe te laten.
Kinderen die niet genoeg de taal beheersen gewoon niet aan scholing laten beginnen tot ze het wel kunnen. Kinderen die vanwege hun taalniveau het lesniveau niet aankunnen een jaartje laten zakken in plaats van naar een hoger niveau, waar ze dan helemaal niet kunnen volgen, te laten delibereren. Weg met de speciale regelingen die enkel voor allochtonen gelden, iedereen gelijk voor de wet én de school. Dat zou op termijn verschillende positieve gevolgen hebben. - het niveau van de leerlingen wiens ouders wel de moeite deden om het de taal waarin het geschoold wordt bij te brengen wordt niet aangetast en naar beneden gehaald door onwilligen. - Door het feit dat zij zien dat hun kinderen anders uit de boot vallen zal onwillige of ongeïnteresseerde ouders aangezet worden om, ter wille van hun kinderen, toch inzet te gaan vertonen. - Onaangepaste leerlingen zullen wel een hoger niveau kunnen behalen en niet automatisch naar beroepsonderwijs afzakken daar zij in plaats daarvan herkansen en dus de kans krijgen hun achterstand in te halen. Zachte heelmeesters maken in het onderwijs al veel te lang stinkende wonden...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 9 mei 2014 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...e-school.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() of de leerplicht te verlagen tot 16jaar.
Zodat er een deel een andere taak in de maatschappij vervult ipv zijn broek te verslijten en onze tijd te verspillen. Van deze schoolverlaters zullen er toch nog een deel doorstoten met hun praktische kennis. Het maakt wel dat er een alternatief lessenpakket moet worden gegeven die zich meer buigt over wat je nodig hebt in de maatschappij ipv op ontwikkeling. |
![]() |
![]() |