Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2014, 01:53   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard Steriele verpleging druist in tegen Allahs wil

Zijn die nu helemaal zot geworden?

U kent toch allemaal de vertrouwde beelden uit televisiereeksen waarin dokters en verplegers staan te schrobben vooraleer ze aan een operatie beginnen?

Niet zo in het Verenigd Moslim Koninkrijk. Daar moet het moslim verplegend personeel dat niet meer doen. Ze willen het gewoon niet want het zou tegen de wetten van ‘bescheidenheid‘ van de sharia indruisen.

En wij maar denken dat in het operatiekwartier alles steriel moet zijn.

Het Ministerie van Gezondheid ziet er geen graten in: “Het is een evenwichtsoefening tussen maatregelen om infecties tegen te gaan en het omgaan met culturele beleving.”

http://www.golfbrekers.be/steriele-v...-wil/#comments

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 april 2014 om 02:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 05:40   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Zou het een ramp zijn indien islamieten een of andere infectie oplopen tijdens een operatie? Ik dacht het niet...Uiteraard moet je vermijden om als niet islamiet in de handen van islamitische chirurgen te vallen. Maar dat soort volk moet je eigenlijk in alle omstandigheden zo veel mogelijk vermijden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 06:31   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik had al gehoord dat ze zich niet wilden desinfecteren met desinfectie alcohol, maar dat ze het nu zelfs vertikken om hun handen en onderarmen steriel te maken, lijkt me toch wel een reden om officieel te weigeren om door zo iemand te worden verzorgd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 06:57   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik had al gehoord dat ze zich niet wilden desinfecteren met desinfectie alcohol, maar dat ze het nu zelfs vertikken om hun handen en onderarmen steriel te maken, lijkt me toch wel een reden om officieel te weigeren om door zo iemand te worden verzorgd.
Kunnen ze weer gaan janken over discriminatie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 06:58   #5
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Totaal van de pot gerukt. Ik hoop dat het ginder in de UK eens goed ontploft allemaal.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 08:31   #6
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Is dit echt waar?

Dat is toch volkomen onbegrijpelijk als je weet hoeveel moeite er gedaan wordt om de opmars van bv. de ziekenhuisbacterie in te dijken.

Iemand die weigert zulke voorschriften te volgen kan mijns inziens gewoonweg niet in een dergelijke job tewerkgesteld worden. En dat heeft nu eens geen jota met discriminatie te maken zie.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 09:56   #7
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Is dit echt waar?

Dat is toch volkomen onbegrijpelijk als je weet hoeveel moeite er gedaan wordt om de opmars van bv. de ziekenhuisbacterie in te dijken.

Iemand die weigert zulke voorschriften te volgen kan mijns inziens gewoonweg niet in een dergelijke job tewerkgesteld worden. En dat heeft nu eens geen jota met discriminatie te maken zie.
Het is inderdaad al ver gekomen. Religie boven hygiënische veiligheid stellen. Het is me wat. Mocht ik ooit in het ziekenhuis opgenomen worden, zal ik pertinent weigeren om door een moslimverpleger/verpleegster behandeld te worden. Dat hun bacteriën van hunne kak op hun eigen handen blijven.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 12:15   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Enige optie : DE ISLAM BUITEN DE WET STELLEN.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 12:29   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Toch niet zo erg? Als ze alleen hun rechterhand gebruiken, hun linker hand dient toch voor euh..., juist ja.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 12:44   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErikB Bekijk bericht
Uh? Dat doen ze toch zelf al ?

Is dat zo ?? Ik vind anders wel dat die religie hier niks in de weg wordt gelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 13:15   #11
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet zo in het Verenigd Moslim Koninkrijk. Daar moet het moslim verplegend personeel dat niet meer doen. Ze willen het gewoon niet want het zou tegen de wetten van ‘bescheidenheid‘ van de sharia indruisen.
Broodje Aap. Of zoals het men het tegenwoordig noemt een "hoax".

Dat moslim verplegend personeel zijn handen niet meer zou hoeven te wassen is pertinent onwaar. Wat wel mag is het dragen van lange mouwen op het moment dat men geen omgang met patiënten heeft...

http://blogs.channel4.com/factcheck/...lim-staff/1828
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 01:55   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Het is inderdaad al ver gekomen. Religie boven hygiënische veiligheid stellen.
Vanaf het ontstaan van geloofsgeloof , zijn de moeilijkheden begonnen !!
Een wereld zonder geloofsgeloof (= religie) , een verlossing !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Het is me wat. Mocht ik ooit in het ziekenhuis opgenomen worden, zal ik pertinent weigeren om door een moslimverpleger/verpleegster behandeld te worden. Dat hun bacteriën van hunne kak op hun eigen handen blijven.
Bij maakt het zelfs geen moer uit wie of wat je bent ,
wie de hygiëneregels niet volgt , komt gewoonweg niet aan mijn lijf !!!!!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Is dit echt waar?

In geval van ja , zo denk ik exact hetzelfde over !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 10:30   #13
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht

Dat moslim verplegend personeel zijn handen niet meer zou hoeven te wassen is pertinent onwaar. Wat wel mag is het dragen van lange mouwen op het moment dat men geen omgang met patiënten heeft...

Ik noem dat takiyya, de waarheid verdraaien voor het 'goede doel'. Dit is al een oud verhaal dat op internet circuleert. Maar los van het feit dat dit verhaal totaal uit zijn verband gerukt is, is er wel een probleem met die gerechtelijke uitspraak. Het principe van een seculiere samenleving is heel duidelijk, geloof en culturele overtuigingen zijn privé. In een hospitaal moet de medische cultuur primeren. Dat islamisten het seculier principe willen ondermijnen, is geen geheim ze komen daar openlijk voor uit. Daar heb ik ook geen probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat politiek en gerecht hen in bepaalde opzichten wil tegemoet treden. Door de verwrongen voorstelling dat het hun integratie zou bevorderen. Het moet toch duidelijk zijn dat ze andere intenties hebben dan de wil tot integratie.
Oud 25 april 2014, 13:00   #14
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht

Totale onzin wat hier verkocht wordt. Ook het verhaal van geen konten willen wassen is een uit de duim gezogen verhaal. Bijna 40 jaar in de verpleging en al die jaren ook moslims als collega gehad. En die wassen mannen en vrouwen hun konten. Ons vak, iemand uit de stront halen.
Momenteel werken er al zoveel allochtonen in verzorging en verpleging dat we in Nederland niet eens meer zonder zouden kunnen.

Wat hygiene betreft kun je nog beter door een moslim verzorgd worden dan door een gewone Nederlandse, ze wassen hun handen beter en vaker

Laatst gewijzigd door Adrian M : 25 april 2014 om 13:05.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 13:09   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hygiene betreft kun je nog beter door een moslim verzorgd worden dan door een gewone Nederlandse, ze wassen hun handen beter en vaker
Kan U daar een bewijs van geven aub? of is dit gebaseerd op de hear-say van de "properheid" van moslims die zich dagelijks ritueel moeten reinigen tot aan de elleboog, terwijl wij vuilaards gewoon een douche nemen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 april 2014, 13:23   #16
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad zo dat moslims geregeld met van dat wereldvreemd antiwetenschappelijk gedoe afkomen. De opgegeven bron echter is van behoorlijk bedenkelijke kwaliteit. De meeste beschaafde landen kennen bovendien strenge regelgeving omtrent hygiënisch werken in de gezondheidszorg.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 13:58   #17
Adrian M

Standaard

Citaat:
Kan U daar een bewijs van geven aub? of is dit gebaseerd op de hear-say van de "properheid" van moslims die zich dagelijks ritueel moeten reinigen tot aan de elleboog, terwijl wij vuilaards gewoon een douche nemen?
Gewoon mee werken (in de verpleging) dan merk je het vanzelf, simple as that.
Als autochtone verpleging willen wij er nog wel eens wat makkelijker in zijn, even snel onder de kraan, desinfectie middel na, en hup klaar.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:11   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Gewoon mee werken (in de verpleging) dan merk je het vanzelf, simple as that.
Als autochtone verpleging willen wij er nog wel eens wat makkelijker in zijn, even snel onder de kraan, desinfectie middel na, en hup klaar.
so? moslims gebruiken dat desinfectiemiddel niet omwille van het mogelijke alcoholgehalte. Afspoelen, desinfecteren.... lijkt me voldoende.

Oud 25 april 2014, 16:00   #19
Zwitser

Standaard

Citaat:
so? moslims gebruiken dat desinfectiemiddel niet omwille van het mogelijke alcoholgehalte. Afspoelen, desinfecteren.... lijkt me voldoende.
Moslims hebben geen problemen met desinfectiemiddelen waar alcohol in zit.
Het is de consumptie van alcohol die hen verboden is, niet het gebruik er van.

Toch wel grappig om zoveel verontwaardiging te zien om een nieuws item dat eigenlijk gewoon verzonnen is.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 18:27   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn die nu helemaal zot geworden?

U kent toch allemaal de vertrouwde beelden uit televisiereeksen waarin dokters en verplegers staan te schrobben vooraleer ze aan een operatie beginnen?

En wij maar denken dat in het operatiekwartier alles steriel moet zijn.

Het Ministerie van Gezondheid ziet er geen graten in: “Het is een evenwichtsoefening tussen maatregelen om infecties tegen te gaan en het omgaan met culturele beleving.”

http://www.golfbrekers.be/steriele-v...-wil/#comments
Projecteert die mensen terug naar de middeleeuwen daar waar ze thuis horen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gu%C3%A9delon Raar dat ze een BMW niet te modern vinden om in hun cultuur te passen. Moet dat volgens de sharia geen kameel zijn?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be