![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alhoewel ik best begrijp dat de betaalbaarheid van pensioenen wegens de vergrijzing zwaar onder druk komt te staan vind ik het NVA pensioenplan wel erg drastisch.
Om te kunnen genieten van een volwaardig pensioen moet: – men werken tot zijn 65 jaar; – moet men er een loopbaan van 45 jaar hebben; (behalve politici want voor hen volstaat 20 jaar) ook loopbaanonderbreking, werkeloosheid of ziekte worden niet meer meegetelt. Per jaar dat men vroeger stopt met werken of niet aan zijn 45 jaar komt verliest men 5% van zijn pensioen. Dus iemand die begint te werken op 23 en wil stoppen op 60 jaar verliest en dus 50% van zijn pensioen hetgeen ik wel erg drastisch vind. Laatst gewijzigd door speurneus : 25 april 2014 om 07:58. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"In het N-VA voorstel werkt iedereen hoe dan ook tot 65, een volwaardig pensioen is er pas na 45 jaar werken. En tot 65 werken, én 45 jaar aan een stuk werken. Anders geen volwaardig pensioen" |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat wat u zegt, dat ze 50% van hun pensioen kwijt zouden zijn, niet juist is. En ik geef u mee wat het wel moet zijn. Dat men net geen 8 miljard extra wil steken in de pensioenen om die op te trekken, vergeet u ook. Zie het V-plan, waar alles in detail staat. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand vindt een concrete berekening in de nva-programma's.
En dat is al krak hetzelfde zo bij de andere politieke partijen. Wellicht omdat de berekening zo'n grote soep is. Of geworden is. Dank zij ... de oude machtspartijen. Niemand vindt die cijfers precies, maar vooral De Morgen zal daar toch eens concrete cijfers op plakken. Weet ge wat dat is? Pure propaganda, dat is dat !! Ik heb in ieder geval gezien in de congresteksten van de nva: - dat de automatische koppeling aan de index behouden blijft voor uitkeringen en pensioenen; - dat ook het wettelijk pensioenstelsel versterkt moet worden. Ik heb nog niemand horen pleiten tegen een oplijsting van 'fysiek zware beroepen'. (een naaste gebuur is verpleegster: zij krijgt meer vakantie naarmate ze ouder wordt; om het werken tot 60 of verder, draaglijker te maken; een verdere gebuur is rijkswachter: zijn vroeg pensioen - 56 dacht ik me te herinneren- is voor hem een verworven recht, maar de jonge gasten mogen pas aan 58 ...) Maarre ... wat is er nu in hemelsnaam verkeerd aan, dat iemand die tot zijn 63° werkt, inderdaad meer pensioen trekt dan iemand die tot zijn 62° gewerkt heeft ?? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Werklozen zullen toch maar weinig meer krijgen dan een minimumpensioen, waar ze niet aan willen raken, tenzij ge mensen in de armoede wilt duwen. Die periodes van diplomabonificatie zijn waarschijnlijk het verschil tussen een vet of een héél vet pensioen. Durven ze daar aan raken? Laatst gewijzigd door pajoske : 25 april 2014 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 25 april 2014 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar tientallen euro dan ? |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als er staat dat je 45 jaar moet bijgedragen hebben om een volwaardig pensioen te halen, is uw vraag toch beantwoord?
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen die het land lamleggen? Ik zou enkel de topambtenaren in dienst houden, die hebben de vaardigheden om het werk van hun nietsdoende ondergeschikten, alleen op te knappen. Al de rest mag naar de groendienst van de gemeente waar ze woonachtig zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan ze dus een leefloon geven a rato van 1100 euro per maand (hun eigen plan) wat een paar honderd euro meer is dan het gemiddeld pensioen van een zelfstandige die 40 jaar heeft bijgedragen ?
Laatst gewijzigd door Pericles : 25 april 2014 om 15:25. |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie niks kan bijdragen is hier niet welkom. Wie zich wil en kan integreren des te meer.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Maximum 3 letters typen: "Ja" of "Nee". |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
graag extra info stel - u werkt vanaf 16 jaar en aan 61 jaar leeftijd heeft u 45 jaar gewerkt ( legerdienst inbegrepen ) - u werkt vanaf 18 jaar en aan 63 jaar leeftijd heeft u 45 jaar gewerkt ( legerdienst inbegrepen ) wat zegt de NVA daarover. stel - u werkt als "gewone" arbeider al 45 jaar en betaald 1000 euro belastingen per maand - u werkt als universitair al 40 jaar en betaald 2000 euro belastingen per maand. beide willen op 63 op pensioen. Wat zegt de NVA over deze situatie ?