Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2014, 06:26   #1
Doge
Banneling

Standaard Vlaamse kinderen moeten dommer worden

Dat is toch de conclussie van De Koning Boudewijnstichting, Vlaamse leerlingen behoren tot de top in Europa maar het blijkt dat de allochtonen hier (lees moslims) even dom zijn als in andere landen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1960911

Dat moslims en Roma de gewoonte hebben om binnen de familie te trouwen zeggen ze er natuurlijk niet bij, het is logisch dat daar geen top-leerlingen uit voortkomen want deze inteelt zorgt voor een grote daling van IQ. Kijk maar naar Koning Flipke.

Nog een probleem is dat leraren in concentratiescholen niet lang blijven, de Blokkendoos in gedachten is dat eigenlijk niet meer dan logisch. De oplossing van die politiek correcte eikels is dan om onze beste leerkrachten daar te plaatsen, hoe hij dat wil doen zonder pistool tegen hun slaap te houden weet ik echter niet.
"Jacobs stelt dat in die scholen de beste leerkrachten voor de klas zouden moeten staan, terwijl dat nu doorgaans niet het geval is."

"40 procent van de allochtone leerlingen in Vlaanderen bereikt niet het minimale niveau dat eigenlijk mag verwacht worden op 15-jarige leeftijd."
Uiteraard het gevolg van moslim inteelt want onze scholen zijn bij de beste van Europa, wanneer wordt dit nu eens politiek bespreekbaar?

"Een teken dat in Vlaanderen het beleid van gelijke onderwijskansen niet volstaat, vindt professor Jacobs" Dus moeten we de slimste leerlingen van Europa dommer maken?
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 07:08   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Er is een spreekwoord dat zegt: van ezels kan je geen koerspaarden maken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 07:16   #3
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Maar je kan koerspaarden wel tot ezels maken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 07:24   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Aan de andere kant is het allemaal hun eigen schuld als ze marginaal en arm blijven: ze moesten zich maar integreren en niet allemaal op 'n hoop zitten. Echt typisch.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 16:28   #5
Doge
Banneling

Standaard

Een betere mix in zwarte scholen helpt het niveau sterk omhoog en de oplossing om dit te bereiken blijkt net het tegenovergestelde te zijn van wat de linkse knuffelaars doen.

Volgens een onderzoek gaat de kwaliteit sterk vooruit als de school zich duidelijk profileert als een strenge Vlaamse school, geen hoofddoeken toelaat en enkel Nederlands in klas en op de speelplaats. De uitstraling moet oer Vlaams zijn zodat witte ouders niet vluchten en dat lijkt te helpen, de mix wordt 'witter' en dat helpt ook de 'zwarte' leerlingen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...e-school.dhtml

Volgens mij is vooral een strenge aanpak van belang, een staats-school die ik ken had een slechte reputatie al was dit in een Vlaamse buurt met overwegend witte kinderen. Door de losse aanpak trokken ze echter al het vuiligheid aan en vertrokken de goeie leerlingen, enige jaren geleden hebben ze het roer volledig omgegooid met een strenge aanpak, slechte elementen werden buiten geketst wat in het begin zorgde voor te weinig leerlingen. Het beleid werd echter consequent doorgezet en ondertussen is die reputatie omgekeerd en verdubbelde het aantal leerlingen, hoofddoeken zijn uiteraard ook verboden.
Oud 8 mei 2014, 22:21   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dat is natuurlijk de natte droom van de sossen: alleenheerschappij over oerdomme volgzame burgers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 03:49   #7
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Dat is toch de conclussie van De Koning Boudewijnstichting, Vlaamse leerlingen behoren tot de top in Europa maar het blijkt dat de allochtonen hier (lees moslims) even dom zijn als in andere landen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1960911

Dat moslims en Roma de gewoonte hebben om binnen de familie te trouwen zeggen ze er natuurlijk niet bij, het is logisch dat daar geen top-leerlingen uit voortkomen want deze inteelt zorgt voor een grote daling van IQ. Kijk maar naar Koning Flipke.

Nog een probleem is dat leraren in concentratiescholen niet lang blijven, de Blokkendoos in gedachten is dat eigenlijk niet meer dan logisch. De oplossing van die politiek correcte eikels is dan om onze beste leerkrachten daar te plaatsen, hoe hij dat wil doen zonder pistool tegen hun slaap te houden weet ik echter niet.
"Jacobs stelt dat in die scholen de beste leerkrachten voor de klas zouden moeten staan, terwijl dat nu doorgaans niet het geval is."

"40 procent van de allochtone leerlingen in Vlaanderen bereikt niet het minimale niveau dat eigenlijk mag verwacht worden op 15-jarige leeftijd."
Uiteraard het gevolg van moslim inteelt want onze scholen zijn bij de beste van Europa, wanneer wordt dit nu eens politiek bespreekbaar?

"Een teken dat in Vlaanderen het beleid van gelijke onderwijskansen niet volstaat, vindt professor Jacobs" Dus moeten we de slimste leerlingen van Europa dommer maken?
Ik denk niet zozeer dat inteelt het probleem is. Huwelijken met partners uit het thuisland daarentegen....
Die spreken natuurlijk geen Nederlands onder elkaar, waardoor de kinderen, die ook op de opvang geen Nederlands leren omdat hun moeders meestal niet werken en dus thuis voor de kinderen zorgen, iedere keer opnieuw met een serieuze taalachterstand aan school beginnen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 04:09   #8
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is natuurlijk de natte droom van de sossen: alleenheerschappij over oerdomme volgzame burgers.
Mag ik nogmaals er op wijzen dat de Katholieken (CVP) hier dat die "sossen" reeds decennia lang voorgedaan hebben?
Dat u en velen anderen met zulke uitspraken enkel maar bewijst zelf tot de oerdomme en volgzame burgers te behoren? Meer bepaald die van de tegengestelde partij politieke stroming dan.
Want jullie illusie dat jullie veel intelligenter, vrij zijn van gedachte en , zijn merendeels niets anders dan schijn en spiegels die jullie jezelf voorhouden.

Nu ondanks ik op uw post reageer spreek ik dus toch eerder algemeen dan persoonlijk he hypo.

Soit het kiesvee verdient wat ze kiest of niet voor kiest blijkbaar ook; al moet men het door uw strot rammen en verkopen als democratische lucht.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 06:13   #9
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik denk niet zozeer dat inteelt het probleem is. Huwelijken met partners uit het thuisland daarentegen....
Die spreken natuurlijk geen Nederlands onder elkaar, waardoor de kinderen, die ook op de opvang geen Nederlands leren omdat hun moeders meestal niet werken en dus thuis voor de kinderen zorgen, iedere keer opnieuw met een serieuze taalachterstand aan school beginnen...
Inteelt zorgt voor gemiddeld een stuk dommere kinderen en meer gehandicapten, het is dan nog een gewoonte om gehandicapten uit te huwelijken met z'n nicht uit het thuisland om in de mantelzorg te stappen en nog meer scheve kinderen te kweken.

Nederland heeft in 2009 een poging gedaan om dat te stoppen maar dat is niet gelukt.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieu...SEVIER231284W/

Citaat:
‘Ze worden als mantelzorgster/echtgenote naar Nederland gehaald.' De wethouder wil dat daar een eind aan komt. ‘Deze vrouwen krijgen levenslange vonnissen met dergelijke huwelijken, waaruit ook vaak weer zwakbegaafde kinderen worden geboren.'
Het is probleem bovenop probleem bovenop ...
Oud 9 mei 2014, 09:29   #10
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat u en velen anderen met zulke uitspraken enkel maar bewijst zelf tot de oerdomme en volgzame burgers te behoren? Meer bepaald die van de tegengestelde partij politieke stroming dan.
Want jullie illusie dat jullie veel intelligenter, vrij zijn van gedachte en , zijn merendeels niets anders dan schijn en spiegels die jullie jezelf voorhouden.
.
Verlaat misschien 's je vlaamsche mesthoop, ga de wereld in, je zal snel zien dat er een reden is waarom belgische bedrijven internationale bedrijven kunnen verslaan.

Maar ik begrijp het, het past niet in je ganzenbord.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:17   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Inteelt is een gigantisch probleem onder Marokkanen.
Die partners uit het thuisland zijn dikwijls volle neven of nichten.
Het blijft evenwel een taboe om er over te spreken , omdat het niet past in het discours van de politiek correcten.
Ik ken een verpleegster die er evenwel dagelijks mee te maken heeft. Vader en moeder een redelijke slag van de molen en de kinderen gigantisch achterlijk.
En dan , inderdaad nog eens die taalachterstand daarbij.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:27   #12
Doge
Banneling

Standaard

Inteelters hebben 10 keer meer genetische aandoeningen en gemiddeld 10 IQ punten dommer, we gaan dat eens wiskundig bekijken.

De helft van de moslims hier doet aan inteelt, wat zou resulteren in 5 keer meer medische steunzoekers. Mat hun 10% van de bevolking zouden ze dus 40-50% van de medische kosten kunnen veroorzaken en verantwoordelijk voor de grootste groep schoolverlaters.

Natuurlijk is niet alles erfelijk dus zal het eerder 30-40% van kosten voor moslims zijn, jammer dat niemand daar cijfers over heeft. Je zou je kunnen afvragen waarom die er niet zijn.

Laatst gewijzigd door Doge : 9 mei 2014 om 11:28.
Oud 9 mei 2014, 18:48   #13
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Hi,

Ik ben nu 67 en toen ik in het college (SJ) les volgde hadden we, bovenop de andere, "gewone" vakken, elke week, ook nog eens 9 uur Latijn en 6 uur Grieks te verwerken.

Wie toen uit de Rhetorica kwam, meestal ongeveer 99% geslaagd, ging gewoon verder naar een universiteit. De normale gang van zaken.

Ik bedoel we LEERDEN iets in deze school, huiswerk tot het ons langs de oren uitkwam, nix internetm nix idiote vidospelletjes. Maar ik herinner me nog goed dat sommigen onder ons, tijdens de "speeltijd" (in de poesis en rhetorica) de surveillanten de gordijnen in joegen door onder mekaar grieks of latijn te spreken, hetgeen we hoogst plezant vonden.

Bon, dat was een andere generatie. Later "vernieuwde" men het onderwijs, lees de nivellering langs onderen.

Wanneer ik nu merk dat de grote hoop (van welke afkomst dan ook) nog nauwelijks zonder fouten kan schrijven, geen hoofdrekenen nog kan enzovoorts, begint stilaan mijn nikkel te vallen.

Ik hoorde ooit iemand zeggen: "De baron zei tegen de pastoor: "Houdt gij ze dom, ik zal ze wel arm houden".

Vervang nu baron en pastoor door "Politiekers" en ge bekomt hetzelfde resultaat: arm en dom.

Stel U voor: een land waarin de meeste kiezers ook maar her flauwste idee zouden hebben waarvoor ze eigenlijk kiezen. Dat ware een echte nationale ramp.

Dus: hoe dommer, hoe beter.

Gaat op voor alle EU landen, trouwens, hier in Frankrijk vind ik zelfs gruwelijke taal- en spelfouten in formulieren, opgesteld door de overheid. Ik stuur ze (ingevuld) terug met de fouten in het rood onderlijnd en in de marge 6/10 of zo vermeld.

LOL.

Jan.
Oud 9 mei 2014, 19:16   #14
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
Hi,

Ik ben nu 67 en toen ik in het college (SJ) les volgde hadden we, bovenop de andere, "gewone" vakken, elke week, ook nog eens 9 uur Latijn en 6 uur Grieks te verwerken.

Wie toen uit de Rhetorica kwam, meestal ongeveer 99% geslaagd, ging gewoon verder naar een universiteit. De normale gang van zaken.

Ik bedoel we LEERDEN iets in deze school, huiswerk tot het ons langs de oren uitkwam, nix internetm nix idiote vidospelletjes. Maar ik herinner me nog goed dat sommigen onder ons, tijdens de "speeltijd" (in de poesis en rhetorica) de surveillanten de gordijnen in joegen door onder mekaar grieks of latijn te spreken, hetgeen we hoogst plezant vonden.

Bon, dat was een andere generatie. Later "vernieuwde" men het onderwijs, lees de nivellering langs onderen.

Wanneer ik nu merk dat de grote hoop (van welke afkomst dan ook) nog nauwelijks zonder fouten kan schrijven, geen hoofdrekenen nog kan enzovoorts, begint stilaan mijn nikkel te vallen.

Ik hoorde ooit iemand zeggen: "De baron zei tegen de pastoor: "Houdt gij ze dom, ik zal ze wel arm houden".

Vervang nu baron en pastoor door "Politiekers" en ge bekomt hetzelfde resultaat: arm en dom.

Stel U voor: een land waarin de meeste kiezers ook maar her flauwste idee zouden hebben waarvoor ze eigenlijk kiezen. Dat ware een echte nationale ramp.

Dus: hoe dommer, hoe beter.

Gaat op voor alle EU landen, trouwens, hier in Frankrijk vind ik zelfs gruwelijke taal- en spelfouten in formulieren, opgesteld door de overheid. Ik stuur ze (ingevuld) terug met de fouten in het rood onderlijnd en in de marge 6/10 of zo vermeld.

LOL.

Jan.
Dat Latijn en Grieks is er nét iets teveel aan maar dat het niveau terug omhoog moet spreekt voor zich. Sinds de jaren tachtig (toen ik op de schoolbanken zat) is het enkel gedaald. Zo'n soort Rhetorica, waar de einduitslag meteen telt als ingangsexamen voor de universiteit - waarom niet?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be