Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 2 mei 2014, 12:37   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Wil de N-VA de sociale uitkeringen laten zakken?

Op alle 1 mei speeches werden leugens verteld over het nva-programma.

Om leugens te ontkrachten:

http://www.n-va.be/sites/default/fil...lan_v_-_qa.pdf .

Tsja, ik kan het hier maar 'bewijzen', dat het leugens zijn.
Wat moet ik anders doen? Op mijn beurt leugens vertellen over de oude machtspartijen? Bijvoorbeeld dat het niet onder hun bewind gebeurd is dat onze staatsschuld .., onze pensioenen ..., onze justitie... onze veiligheid ;.. immigratiesuccessen ... transparante en efficiënte staatsstructuur ... uniforme interpretatie van taalwetten, faciliteiten ..., rode diesel in paleizen pas afgeschaft nadat ...,

Citaat:
5. Wil de N-VA de sociale uitkeringen (voor pensioenen, personen met een beperking, invaliden,…) laten zakken?
Neen, alle sociale uitkeringen blijven geïndexeerd. De laagste sociale uitkeringen vallen ook buiten de indexsprong.
Meer nog, we verhogen de laagste sociale uitkeringen (zoals het leefloon, de laagste pensioenen en de uitkeringen voor personen met een beperking) tot op het niveau van de Europese armoedegrens. We voorzien 425 miljoen euro extra voor het leefloon, 900 miljoen euro extra voor de laagste pensioenen, en voor de gemiddelde pensioenen 600 miljoen euro extra.
Wij voorzien dus een betere sociale bescherming dan vandaag het geval is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 mei 2014, 14:30   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op alle 1 mei speeches werden leugens verteld over het nva-programma.

Om leugens te ontkrachten:

http://www.n-va.be/sites/default/fil...lan_v_-_qa.pdf .

Tsja, ik kan het hier maar 'bewijzen', dat het leugens zijn.
Wat moet ik anders doen? Op mijn beurt leugens vertellen over de oude machtspartijen? Bijvoorbeeld dat het niet onder hun bewind gebeurd is dat onze staatsschuld .., onze pensioenen ..., onze justitie... onze veiligheid ;.. immigratiesuccessen ... transparante en efficiënte staatsstructuur ... uniforme interpretatie van taalwetten, faciliteiten ..., rode diesel in paleizen pas afgeschaft nadat ...,
Waarom wil NVA FEITELIJK de index afschaffen ???

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 mei 2014 om 14:31.
Boduo is offline  
Oud 2 mei 2014, 17:02   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom wil NVA FEITELIJK de index afschaffen ???
Om dezelfde reden dat hij niet ingevoerd wordt in Nederland, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk .... en ga zo maar verder voor de rest van de wereld.

(nu, persoonlijk ben ik wel pro automatische aanpassing van de lonen aan de index .... maar niet in tijden van crisis.
In feite heerste een dergelijke toestand ten tijde van Dehaene met zijn drie indexsprongen ..
en in feite heerste deze toestand ook al de laatste jaren, waar cao-afspraken gemaakt werden in de trend van "x procent opslag, index-aanpassingen inbegrepen".

Nu, als de index behouden blijft voor sociale uitkeringen, dan kan ik me daar bij neerleggen.
Er zou voor de privé nog net iets moeten komen zoals de ambtenaren de perequatie kennen, om te vermijden dat privé pensioenen zeer stilletjes achteruit gaan hinken, indien de algemene welvaart sneller stijgt dan de index, vb. in tijden dat het geen crisis is ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be