![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Voor verder publicatie in het publiek domein-Eerst zien wat zij vandaag in het "Vlaams parlemenent" allemaal verzwijgen.
Aangezien in het BAM net zoals bij DEXIA een onderzoekscommissie er niet mocht komen. Guilty or not guilty? En wie zijn ze die vandaag die net zoals met DEXIA voor hoge schadevergoedingen kunnen zorgen? Hopelijk zijn ook de "cumulards" vandaag aanwezig en is de kostelijke zaal een beetje gevuld... Binnen een logisch.. denken van de Vlaamse regering, eerst beslissen en dan debatteren... Woensdag 19 februari 2014 - Plenaire vergadering Plenaire vergadering vanaf 14u Kijk live mee Regeringsbeslissing inzake tracé Oosterweelverbinding Na de goedkeuring van het plan-MER besliste de Vlaamse Regering vorige vrijdag om het zogenaamde Oosterweeltracé (= BAM-tracé) te kiezen voor de sluiting van de Antwerpse Ring en de aanpak van de mobiliteitsproblemen in en rond Antwerpen. Deze langverwachte regeringsbeslissing vormt de aanleiding voor een nieuw plenair actualiteitsdebat over het belangrijkste mobiliteits- en investeringsdossier van de afgelopen en komende jaren in Vlaanderen http://www.vlaamsparlement.be/vp/index.html Ook Linda De Win komt, met Villa politica maar met zo ongeveer 1u vertraging tegenover de uitzending via internet van de praatbarak zelf. Hebben zij vandaag hun les goed geleerd? Komt na de geweigerde onderzoekscommissie alles op tafel of wordt het een Dexia bis? BAM heeft NORIANT aangesteld. Van wie kwam de volmacht en wat was de haalbaarheid op dat ogenblik van het ganse project. Duizenden artikelen in de pers. Talrijke voltallige en commissie zittingen in het Vlaamse parlement. Hoorzittingen en zomaar verder. Met vandaag, een Marc Van Peel ,die als havenbaas, zich opstelt op de foto naast Kris Peeters als grote winnaar van het ganse. Hij, die nochtans samen met Karel Vinck het “referendum” tegen het volk van “A” heeft verloren. De haven van “A” die altijd maar geijverd heeft voor het BAM tracé. Hoe groot is de macht bij het MER? En waarom kwam het met het meccano tracé nooit tot een (eerlijke)grondige discussie? Dit en nog veel meer is wat de kiezers van 25.05.14 allemaal willen weten voor het stemmen gaan. Het kan niet dat de “Vlamingen” alweer” voor de “charlatans” gaan kiezen. Als men weet dat het alweer bepaalde “democratische” partijen zijn die tegen de BAM-NORIANT Vlaamse onderzoekscommissie hebben gestemd. “Noriant op zucht van bouw Oosterweel “ -De hamvraag blijft ook hoe de Oosterweel verbinding gefinancierd geraakt – De Tijd 20.09.11 Repliek: Hoe kon/kan de BAM, NORIANT aanstellen als er nog geen uitzicht is op financiering. Quid: schade vergoeding in geval dat het niet doorgaat? "Oosterweel legt bom onder Vlaamse begroting. De Tijd 03.06.09" “Rekenhof blijft somber over prijs en timing Masterplan” 21.01.10 “Crevits vraagt bonnussen van BAM-top niet terug. De Morgen 28.01.10” "Studie naar Meccanoplan bestaat niet. De Morgen 10.06.11" “BAM moet 4 miljoen Europese subsidies terugbetalen. De Tijd 17.04.10” “Politici spelen dubbel spel in Oosterweelsaga De Morgen 23.06.08” "BAM boos over Oosterweelbrochure. De Morgen 17.09.08" “Slangen na zijn vertrek bij BAM”-“Ik heb Open-Vld niet beschadigd , denk ik. Na die uitspraken van Kris Peeters op televisie konden wij niet anders dan ons terugtrekken uit dit project…” De Morgen 13.11.08” “ Referendum over het BAM-tracé: Ja of neen” De Morgen 24.09.09 “BAM trekt de boer op om oosterweel te verdedigen” De Tijd 10.06.09 “Oosterweelknoop nog niet ontward-vragen over BAM tracé en alternatief blijven” De Tijd 26.08.09 "Wat als de Antwerpenaars nee antwoorden op de volgende vraag. Nee, en hoe moet je dat interpreteren? De Morgen 05.09.09" "Vinnige videobooschappen tegen komst Lange Wapperbrug. De Morgen 14.08.09" "Lange Wapper bijna weg, zorgen voor regering niet. De Tijd 31.03.10" Plan MER voor de Oosterweelverbinding-publicatie BAM aanvraag. De Tijd 16.11.11 Deze persrubriek zal na de zitting worden aangevuld met nog meer duidelijke stellingen. Eerst laten wij vandaag de volksvertegenwoordigers een kans... Hopelijk gaan de kranten in de volgende dagen en weken hun "archief" brengen in verband met de BAM en op die manier het eerlijke "informatierecht" waar de Vlamse lezers toch wel recht op hebben geven in aanloop naar de 25.05.14. Zodanig dat hij een goede stem kan uitbrengen. Ook stukken van PLEN en COM vergaderingen met bepaalde "uitspraken" zullen in zicht komen van de kiezers die zillen weten wat er mis ging. Wie had er het meeste baat aan de BAM-Noriant deal? Ook nog dit in het Vlaams parlement, samenlopend met de Federale hervorming van de Raad van State. Omgevingsvergunningendecreet De Vlaamse Regering stelde een ontwerp van decreet op waarbij de stedenbouwkundige vergunning en de milieuvergunning in een omgevingsvergunning worden geïntegreerd. Dit moet leiden tot snellere procedures voor investeringsprojecten en betere en rechtszekere besluitvorming. De leden van de commissie zetten de bespreking van het ontwerp van decreet verder. Stuk 2334 http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=907375 http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...14/g2334-1.pdf Het ganse terwijl dat men niet goed weet of de scholenbouw PPS nu in de Vlaamse begroting moet van Europa of niet? Het ganse terwijl dat de Raad van State vragen heeft over de partijfinanciering De Standaard 12.09.13 Hoogtijd dat de pers-media terug aan "onderzoeksjournalistiek" gaan doen. Het is het enige dat een "democratie" kan rechthouden. Panorama met Phara De Aguirre kan het niet alleen. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 19 februari 2014 om 07:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Is het dan zo evident?
-Mag de Vlaamse regering zomaar beslissen over de Antwerpse ring? -Is de Antwerpse ring geen "lokale" bevoegdheid-autonomie? -Is het normaal dat Vlaanderen deze Antwerpse ring is gaan misbruiken en er met de jaren meer en meer een “snelweg” van doorgaand verkeer heeft van gemaakt? -Dit met alle gevolgen van mobiliteit en fijn stof voor de bewoners van “A” is dit normaal? -Is het niet vanzelfsprekend dat er niet meer geld mag besteed worden aan deze opgedrongen “snelweg”? -En dit gaat niet over Vlaanderen dit is grondgebied van “A” en op “A”, Vlaanderen heeft hier dus geen bevoegdheid. -Of is de lokale autonomie-bevoegdheid eenmaal geldig en andermaal niet? Stop die waanzin Kris Peeters & Hilde Crevits & Vlaanderen en doe eindelijk wat nodig is voor U doorgaand verkeer. En stop Antwerpen daarmee te belasten! Laat om te beginnen alle vrachtwagens langs de Liefhoekenstunnel gaan, verwijderd ze van de ring van "A". Wij zijn het beu dupe te zijn alleen maar omdat bepaalde partijen de tol van de Liefhoekenstunnel verder in hun zak zouden kunnen steken. http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...het-trace.aspx Frankrijk heeft jaren aan een stuk dezelfde fout gemaakt met de périphérique rond Parijs. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bouleva...9rique_(Parijs) Dit was voor elk doorgaand vehikel een “ronde rond Parijs” vooraleer op de A6 (autoroute du soleil) Lyon te kunnen bereiken. Hoeveel fijn stof heeft dat de Parijse inwoners in al die jaren bezorgd is dan ook een goede vraag? Maar ja, t'is maar het volk... Waarom heeft dit de visie van de ontwerpers niet gewijzigd bij het vastleggen van het negatief BAM tracé opnieuw door "A" ? Dat de politiek en deze die alleen maar “een grootschalig” project wilde gerealiseerd zien deze kant van het “algemeen belang” niet hebben ingezien, verbaast ons langs geen kanten. Politiek doet de laatste tijd niets dan falen op onze kosten, misschien omdat het een familiezaak is geworden vol met nitsnutten die niets anders kunnen. Ook Isabelle Durant is tot die conclusie gekomen en komt terug... Wanneer krijgt de Belgische¸en meer bepaald Vlaanderen opnieuw kwaliteit voor wat zij ervoor betaald? Belgische en nu Vlaamse hebben geen visie. Projecten van veel poen waarvan zij zelf niet weten wat het gaat kosten dat wel… Vandaag gecijferd op 4 miljard, terwijl dat iedereen weet net zoals bij de bouw van bepaalde “Justitiepaleizen” hoeveel het uiteindelijk wel gaat kosten. Kris Peeters is geen man van het volk hij is van op zijn paard een man van VOKA. Stop de bull-SHIT! http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...het-trace.aspx Nu alleen nog maar te weten komen waar Bart De Wever staat en dit voor 25 mei 2014 daarna is het te laat? Bart, wie ben jij werkelijk, zeg het ons? PS Bart, Wij zien je graag, maar de liefde mag niet blind zijn en zeker niet wanneer het over onze en Vlaanderen politieke (mobiliteit) toekomst gaat Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 februari 2014 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Mensen het is crisis, er is geen geld.
Er zijn in dit land-Vlaanderen en Brussel die ook geen geld heeft nog nooit zoveel openbare werken geweest. Dit terwijl dat de burger langer moet werken en dat er bij de werknemers alle dagen "verworven rechten" verdwijnen! Wie begrijpen kan? Waarbij men met zekerheid kan stellen dat bepaalde vakbonden wel degelijk de grootste "judassen" zijn van deze crisis 2007-2014-2015 enz... Vanaf 26.05.14 komt de bliksem in gang, de burger die eigendom heeft zal alles betalen. Begin maar met hamsteren.. Als je niet weet wat er met de kas gebeurd en wat er inzit dan ben je bedrogen. Het is een feit dat zij, vandaag het "publiek geld" van Belgie en van de ECB volledig in handen hebben. Wij met ons allen hebben er geen enkel zicht meer op. Kunnen wij zo verder en dus nog alleen maar werken voor de welvaart van "iedereen kent ons"? Middeleeuwen 300 % kan men stellen! Hier gaat het over de polders maar op televisie was daar een brug te zien die over de Dammevaart ging. Is dat het begin van het einde voor het prachtige Damme en haar omgeving? http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-polders.dhtml Schipdonkkannaal daar was toch ook veel protest tegen of niet? http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...eschoven.dhtml Gaan er dan echt na 25.05.14 decreten en wetten komen gestemd door de allerlei volksvertegenwoordigers die alleen maar daarvoor betaald worden. Zal de Vlamse burger zich dan echt niet meer kunnen verzetten tegen die projecten? En werkt de N-VA daar aan mee? Wie zijn die aannemers met wie zij werken en die vandaag en morgen "slapend rijk" zullen zijn/worden? En die erg dankbaar zijn/zullen zijn... Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 februari 2014 om 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.495
|
![]() zijn ze al begonnen aan dat ding nu?
Of moeten er nog studies zijn? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Met de ganse BAM affaire kan men vandaag stellen dat hiermee de operatie van vervreemding van het openbaar domein in Vlaanderen in een stroomversnelling is gekomen.
En dit is zacht uitgedrukt… Dit onder minister-president Patrick Dewael en met minister van openbare werken Steve Stevaert. Het manier waarop Steve Stevaert omging met het openbaar domein en de eigenaardige interpretatie dat hij en deze gaf waren opmerkelijk en meer bepaald in zijn PPS decreet. Terwijl dat men in Vlaanderen nog altijd niet weet in welke begroting men de kosten van de scholenbouw gaat onderbrengen. Aangezien het over een PPS formule gaat is er veel plaats nodig. Waar net zoals in het BAM men het gebrek aan kennis kan vaststellen tussen het openbaar domein en het privaat domein van de Overheden/Staat/Natie. Het kan ook zijn dat men de bestaande rechten die er kwamen na de Franse revolutie van 1789 gewoonweg genegeerd zijn. Het is duidelijk dat het “eigen” belang in al de grootschalige projecten zijn gaan primeren op het “algemeen belang”. Dit zonder enige tussenkomst van bekwaamde mensen uit Vlaanderen. Zij hebben dus deze publieke “gemeenschapsgronden” laten vervreemden. Allerlei soorten constructies werden daarvoor opgezet om het bezit van allen te vervreemden uit eigen of partijbelang. Het gebeurde dan ook meer en meer. Dit terwijl dat dit openbaar domein samengesteld door uitzonderlijke gronden gelegen op plaatsen die een uitzonderlijke waarde hebben meer en meer het doelwit ging worden van bepaalde vastgoedgieren. Jaren en misschien wel een eeuw zijn zij onaantastbaar geweest door een magistratuur gevuld door mensen met eer en met de grote zorg van een goede reputatie. Men wist dat deze “publiek gemeenschapsgoederen” bestemd waren voor een “collectief” gebruik en voor het behouden van een minimale leefbaarheid. De discussie en pogingen tot vervreemden van wat “inaliènable et imprescriptible” was begon zo ongeveer na de tweede wereldoorlog. Arresten van het Hof van Cassatie van die jaren en van 1800 staan er vol van. Ook bepaalde "discours" de la Cour spreken er over... Het verdwijnen van bepaalde illustere magistraten en politici die dit “openbaar domein” als heilig verklaarden ging nog sneller na de tweede wereldoorlog. Het is duidelijk dat de “liberalen” al de bestaande beschermingen van de baan wouden bij hen gebeurde dat openlijk. Bij de “socialisten” gebeurde dat op een verborgen manier. Zij gingen gewoon over tot vervreemding van bepaalde oppervlaktes of tot het in concessie geven. Concessievormen die nochtans met de Franse revolutie allemaal werden uitgesloten. Concessie van diensten en werken werden ingehaald door bepaalde “domeinconcessies” die men overal ging gaan toepassen. En dan kwam Steve “gratis” de held van het volk welke de groothandel in gang ging zetten met onder anderen het PPS decreet. Het ganse kon alleen maar plaatsvinden met de medewerking van bepaalde auteurs die het openbaar domein meer en meer gingen vrijgeven. De “judassen” er waren er zoveel die in dienst wilden komen van de Overheid of een betere job krijgen in het onderwijs. Talrijke “onteigeningen” die niets meer te maken hebben met “openbaar nut” in gans Vlaanderen zeker inbegrepen Zij hielpen allemaal mee aan dit bedrog; het vervreemden van het volksbezit. Daarbij ging er ook nog een deel van onze verworven rechten elke dag te deur uit. Zoals herhaaldelijk gesteld: het openbaar domein is bestemd voor “collectief” gebruik dat wil zeggen dat deze gronden of bezit altijd van het volk moet blijven. Als zij niet meer dienen, dan moeten zij gewoonweg terug een andere “publiek bestemming” krijgen. Stel dat er “publiek gronden” vrij komen en dat de “judassen het gaan verkopen waarbij de ganse opbrengst nooit volledig in de gemeenschapskas komt als zij er überhaupt in komt. Wat maakt dat de “gemeenschap” die deze gronden later gaat missen voor een sociale nood gronden zal moeten kopen. Talrijke “onteigeningen” die niets meer te maken hebben met “openbaar nut” in gans Vlaanderen zeker inbegrepen. Wat gaat zij kunnen aanschaffen en waar gelegen en aan welke prijs? Het is vandaag een feit er zijn grootschalige projecten overal in België/Vlaanderen, iedereen laat doen zolang men maar niet aan het “potje” van de anderen komt. Poen is nog alles wat telt in de huidige politiek. Hun reputatie verdwijnt in de opbrengsten. En allemaal van partij-politicus-ambtenaar zijn zij schakels zonder de welke het niet mogelijk zou zijn. Zoveel wetten, een Staatsblad dat nog nooit zo dik is geweest gevuld met allemaal wetten voor het volk, de burgers, en voor hen of om het “openbaar domein” terug aan te sluiten met haar vroegere nog rechtsgeldige wetten-decreten-Edit-, geen enkele. In tegendeel, zij kuisen of veranderen alle wetten en obstakels die in hun weg staan. Allemaal onder de “smile” van de professoren en soms ook politicus Grondwettelijke recht-Publiek recht. Onze Grondwet was al een stuk toilettenpapier maar dit volstond niet zij zijn nu ook akkoord gegaan om het artikel 195 telkens opnieuw te laten manipuleren. Talrijke “onteigeningen” die niets meer te maken hebben met “openbaar nut” in gans Vlaanderen zeker inbegrepen Hoeveel gronden is BAM toch nog gaan onteigenen sinds het referendum dat een einde stelde aan het BAM-Tracé? Hoeveel willekeurige onteigeningen heeft de NMBS Holding er gedaan in heel België. Hoeveel burgers hebben hun gronden hebben de BAM en de NMBS afgepakt? Shame on you! Bijlage, zoek na wat tegenstrijdig is in dit Decreet. Is dit opgemaakt door "amateurs" of is het van geen belang als het over ons bezit van allen gaat? 8028 MONITEUR BELGE — 19.02.2003 — BELGISCH STAATSBLAD VLAAMSE GEMEENSCHAP — COMMUNAUTE FLAMANDE MINISTERIE VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP N. 2003 — 690 [S − C − 2003/35216] 13 DECEMBER 2002. – Decreet houdende de oprichting van de naamloze vennootschap van publiek recht Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) (1) 2. BAM beheert de openbare en private domeingoederen waarvan zij eigenaar is of waarvan het beheer haar is toevertrouwd. Zij kan daartoe alle beheer handelingen stellen, zoals onder meer het onderhouden, het verbeteren, het ter beschikking stellen en het gebruiken van deze goederen. Zij kan er zakelijke en persoonlijke rechten op toekennen of de goederen vervreemden. Met betrekking tot de goederen waarvan enkel het beheer aan haar is toevertrouwd, mag BAM echter geen handelingen stellen die het eigendomsrecht aantasten tenzij zij het akkoord van de eigenaar heeft verkregen. Wat de private domeingoederen betreft, kan zij die affecteren, voorzover zij zelf eigenaar is van die goederen, of voor de affectatie het akkoord van de eigenaar heeft verkregen. De openbare affectatie van de openbare domeingoederen moet te allen tijde gewaarborgd blijven, tenzij voor zover zij zelf eigenaar is van die goederen of het akkoord van de eigenaar heeft verkregen. § 3. BAM kan alle voor de uitoefening van haar opdrachten vereiste roerende en onroerende goederen en rechten verwerven en vervreemden. § 4. Na machtiging door de Vlaamse regering kan BAM in eigen naam en voor eigen rekening onroerende goederen onteigenen die nodig zijn voor de uitvoering van haar opdrachten. De onteigeningen gebeuren overeenkomstig de spoedprocedure bepaald in artikel 5 van de wet van 26 juli 1962 betreffende de rechtspleging bij hoogdringende omstandigheden inzake onteigening ten algemenen nutte. Art. 9. BAM is gemachtigd om werken uit te voeren die nodig zijn voor de verwezenlijking van haar opdrachten, op of onder of over onroerende goederen die behoren tot het openbaar of privaat domein van de federale overheid, het Vlaamse Gewest, de Vlaamse Gemeenschap, de provincies, de gemeenten en de instellingen die eronder ressorteren, mits toestemming van de eigenaar. Deze toestemming wordt per aangetekende brief gevraagd en wordt geacht te zijn verworven bij gebreke aan een betekende beslissing binnen zestig dagen na postdatum van de aangetekende brief. Art. 10. BAM kan dadingen aangaan. De minister-president van de Vlaamse regering, P. DEWAEL De Vlaamse minister van Mobiliteit, Openbare Werken en Energie, S. STEVAERT En wat jullie moeten weten beste Vlamingen is dat dit niet alleen met het BAM gebeurd het gebeurd met alle “autonome bedrijven” dat het nu “haven of gemeentebedrijven” zijn. Zoals al zo dikwijls gesteld door RASPOUTINE zijn deze AGB het werktuig van het gesjoemel van de 21 eeuw. Men heeft u verteld dat zij er moesten komen om de BTW te recuperen op bepaalde overheidswerken, geloofd u dat werkelijk! Net alsof het ministerie van Financiën die die inkomsten allemaal kwijt is geen ander manier had kunnen vinden in die richting zonder dat er telkens een zeer kostbare werking van postjes, loon en kosten aan verbonden is. In een woord –Bedrog! Talrijke “onteigeningen” die niets meer te maken hebben met “openbaar nut” in gans Vlaanderen zeker inbegrepen 51 aandelen in de handen van het Vlaamse Gewest en de 49% andere aandelen wie heeft die en hoeveel moeten die opbrengen op de rug van de brave burger. Dat is ook het geval in Belgacom en B-Post bewijs dat de "modus operandi" in het politiek "gesjoemel" altijd dezelfde is! Daarom is het tolvrij maken van de Liefkenshoekstunnel zo moeilijk dat benadeeld bepaalde aandeelhouders van "iedereen kent ons" Als je dan verder ziet dat de BAM voor de BAM - Hilde Crevits achter advies gaat bij Karel Van Eetvelt dan weet je genoeg of niet? Het "publiek geld" is net zoals "A" voor iedereen. Uit "eigen "zak" dat is wat anders. En nog iets, wij komen met meer! Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 23 februari 2014 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Grote liefde tussen Vlaanderen-Oostende en Wallonië...
Terwijl dat bij B-Post - Van Gerven (als trouwe soldaat) beloond wordt voor de nodige discretie bij het aanduiden en verkopen van bepaalde postpunten-gemeenschapsgoederen. Publiek of onderhands is ook een goede vraag? Terwijl dat het in het VRT nieuws en Terzake gaat over het Vlaamse afvalbeheer. Dexia is een monster- Electrawinds-Groenkracht niet... 25.02.14 1.- http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...l/EP_140225_JL 2.- http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...rammas/terzake Waarbij men kan vaststellen dat de provincie West-Vlaanderen duidelijk sinds langer geniet over “de voorkennis” van wat er allemaal productief zal worden/zijn in Vlaanderen naargelang de keuzes van de “overheden”. En dat minister van leefbaarheid haar ogen sluit voor bepaalde zaken die bij het ondertussen bij elke Vlaming bekende “Electrawinds” allemaal gebeurd bleek in het Terzake goede werk een feit. Tot op het punt dat “TECTEO” als Waalse tante het allemaal wil opkopen met weliswaar “publiek geld” allemaal om haar Vlaamse nonkel Johan uit de bres te helpen. Voor hem (Electrawinds) mag de afval dag en nacht van heel België komen… Dat het nachttransport volgens de vergunningen verboden is speelt geen rol aangezien dat tante Joke van leefbaarheid de ogen sluit… Tecteo die na de oproep van Johan aan Papaoutai (Stéphane Moreau) deze zijn onmiddellijke medewerking kreeg. http://www.youtube.com/watch?v=aJX8IG36Hmk Wil dat dan zeggen dat de talrijke transporten (ook s ’nachts) van Wallonië naar Vlaanderen zullen blijven doorgaan in geval dat Tecteo koopt, is in deze (onnodige) pollutie ook een goede vraag? http://trends.knack.be/economie/nieu...0400730746.htm http://www.standaard.be/cnt/dmf20140212_00976994 Het ganse staat natuurlijk in alle exclusiviteit te lezen in “L’avenir” krant speciaal opgekocht door TECTEO met publiek geld. Deze krant staat in voor de directe communicatie van Tecteo. http://www.lesoir.be/348160/article/...ence-analysera ««L'autorité analysera... binnen honderd jaar of wat? Het enige wat nog niet in deze krant te lezen stond is: Hoeveel verdient Stéphane Moreau nu eigenlijk? Hoeveel keren meer dan Elio Di Rupo die ook met publiek geld betaald wordt? Verwant familienieuws: -19.02.14 -De Tijd- artikel van Christine Scharff-Bestuurders Tecteo niet op de hoogte van Electrawinds. -20.02.14- De Tijd- artikel: David Adriaen- Veel plannen maar nog geen oplossing voor Electrawinds. -21.02.14- David Adrian-Electrawinds kiest voor doorstatplan GIMV. BAM-BAM-BAM- Tracé- Geen panda’s in “A” lees Antwerpen! Dit zou wel eens het ultieme bewijs kunnen zijn in wat voor “fijne” lucht de bewoners van “A” wel moeten leven. Voor welk deel het BAM-Tracé dat na het referendum van “A” duidelijk is weggestemd daarvoor verantwoordelijk is. http://www.gva.be/dossiers/gemeenter...-verdelen.aspx Als “A” voor de panda’s niet leefbaar is, voor wie dan wel? http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...r-panda-s.aspx Of moeten de Antwerpenaren volgens Kris Peeters-Hilde Crevits creperen onder het “fijn stof” alleen maar voor zijn falend “doorgaand” verkeer? Bijlage: http://forum.politics.be/showthread.php?t=198336 http://forum.politics.be/showthread.php?t=195929 Vandaag in het Vlaams parlement: Dinsdag 25 februari 1.-Commissie Binnenlands Bestuur vanaf 14u Benoeming van voormalige kabinetsmedewerkers in de administratie Eind 2013 werden zeven (adjunct-)kabinetschefs benoemd in hoge functies in de Vlaamse administratie. Is de selectie van de kandidaten gebeurd volgens de geëigende procedure van Jobpunt Vlaanderen? Wat was de motivatie van de Vlaamse Regering om deze kandidaten aan te stellen? Kan minister Geert Bourgeois duiding geven? Interpellatie van Joris Van Hauthem 2.- Commissie Leefmilieu en Ruimtelijke Ordening vanaf 10u Handhaving omgevingsvergunning De Vlaamse Regering stelde een ontwerp van decreet op, het Omgevingsvergunningsdecreet, waarbij de stedenbouwkundige vergunning en de milieuvergunning in een omgevingsvergunning worden geïntegreerd. Dit moet leiden tot snellere procedures voor investeringsprojecten en betere en rechtszekere besluitvorming. Met een begeleidend ontwerp van decreet wil de Vlaamse Regering de bepalingen van de omgevingsvergunning handhaven. De leden van de commissie bespreken het ontwerp van decreet. Stuk 2419 http://www.vlaamsparlement.be/vp/index.html Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 26 februari 2014 om 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() BAM-TRACÉ deel 2
(lees verder het commentaar van Caroline Gennez sp-a boegbeeld van “A” onderaan. Wij allemaal samen wachten nog altijd op de antwoorden van de Vlaamse regering op de gestelde vragen van Dirk Van Mechelen de man die de “Ruimtelijke Ordening” �* la tête du client in gang ging zetten. Net zoals zoveel andere zaken die de P.V.V. van Verhofstadt allemaal heeft kunnen klaarzetten in de lange oppositie jaren voor 1999. Dankzij het complot van de “Dioxine” crisis konden zijn troepen alles gaan uitvoeren-zoals de man die onlangs een Staatsbegrafenis kreeg op een bepaald ogenblik stelde bij de Asielproblemen – dat hij in politiek veel goede zaken had meegemaakt maar ook slechte. Hoeveel slechte Paars I en II die daarop volgde er in hun valies toen hebben meegebracht en uitgevoerd is ook een goede vraag, misschien voor een historicus… Het ging dus bij paars 1-2 niet alleen over de bankencrisis die zij met, de alle sluizen open te zetten of ten minste niet te sluiten hebben toegelaten. Waarvoor onze dank... Een zaak is zeker-2000-2007 niemand was klaar voor al die zaken die met ruimtelijke ordening en stedenbouw te maken hadden. Terwijl dat het in landen zoals Spanje op de stedelijke en gemeentelijke televisie was bleef bij ons het licht liever uit. Zelf de "onteigeningen" van bepaalde liggingen moesten snel doorgaan. Iedereen binnen het volk was verrast en wist niet goed wat te doen. Verandering en de te stemmen decreten of wetten maakte deel van de voorbereiding voor de dag dat zij aan de macht zouden komen. Gecoro dat uitgekozen werd tussen vrienden kon er ook iets aan doen. Dus laat papa Schultz binnen hun Europa Verhofstadt maar naar huis sturen en liefst voor altijd. Sommigen zeggen dat het ook een wens is binnen zijn eigen partij… Europa zonder Verhofstadt en zonder de partij van Herman Van Rompuy die er sociaal toch niets van gemaakt hebben buiten hun zakken en dat van iedereen die voor hun EU gewerkt heeft gevuld te hebben. Laat ons dan binnen hun EU de socialisten maar een kans geven van mogelijke verandering. Stemgedrag alleen voor de EU, België en Vlaanderen dat is wat anders. Hier volgen de vragen van Dirk Van Mechelen in verband met zijn geliefd BAM-Tracé waar hij samen met anderen zoveel van verwacht… Plenaire vergadering nr. 25 (2013-2014) – 19 februari 2014 Bladzijde 13-14-15 Eén: hoe zit het met de ruimtelijke randvoorwaarden en de daaropvolgende stedenbouwkundige procedures? Wordt er een volledig nieuw gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan gemaakt of slechts een deel voor heel het tracé? Is dit reeds voorbereid door de administratie of wacht de administratie op de definitieve tracékeuze? Moet er in dit kader een nieuwe project-MER komen vooraleer de stedenbouwkundige vergunning kan worden aangevraagd? Hoeveel tijd is er nodig om deze procedures te doorlopen? Wat doen we ondertussen met de vernietiging van het integratiespoor door de Raad van State uit de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening? Twee: wat gaat u doen met het grondverzet? Wanneer men een tunnel boort, wordt er vanzelfsprekend veel grond naar boven gehaald. Dit was trouwens een van de grootste knelpunten bij het GRUP voor het spoor-Liefkenshoektunnel. Dat herinnert u zich vast. Voor met de werken wordt gestart, moet het duidelijk zijn waar men hiermee naartoe kan. Laat ons wel wezen: het gaat om vele tienduizenden vrachtwagens die af en aan zullen rijden. Ruw geschat zal er 500.000 kubieke meter grond worden verplaatst. Dat is goed voor een rij vrachtwagens van aan het Sportpaleis in Antwerpen tot op de Grote Markt in Brussel. Ook over andere milieuaspecten zijn er nog veel vragen. Zal de opgegraven grond uit de dokkencomplexen moeten worden gesaneerd en is daar een kostprijs voor geraamd? Wat met de milieusanering van het sterk vervuilde Lobroekdok? Tot nu toe gebeurde die sanering niet, juist vanwege de extreem dure kostprijs. Komen die kosten nu ten laste van het Oosterweelproject, of worden ze door kredieten van de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (OVAM) gedragen? Drie: bouwtechnisch zijn de uitdagingen voor het bouwen van tunnels groter dan die voor een brug. Reeds in eerdere studies – ik verwijs naar Horvath en Arup/Sum – werd hierop gewezen. Daarnaast zal het graven van deze tunnels gebeuren volgens de bouwputmethode, de zogenaamde cut-and-covermethode, in de zone van het Eilandje een niet te onderschatten technische uitdaging zijn. Hoe werd daar rekening mee gehouden bij de recente beslissing? Zou het boren van deze tunnels – in Antwerpen hebben we daar ervaring mee –, vanaf de Oosterweelknoop tot aan het Sportpaleis, niet beter worden overwogen? Mogelijk is dat een meerprijs, maar het zal zeker minder hinder veroorzaken. Vier: wie zal nu uiteindelijk de Oosterweelverbinding bouwen? Daar zijn twijfels over gerezen. Daar het BAM-tracé, op de linkeroever en onder de Schelde tot en met de Oosterweelknoop, niet wordt gewijzigd en vandaar grotendeels ondergronds – de tunnels –, in plaats van bovengronds – de brug – zal lopen, op een sterk vergelijkbaar traject als in het huidige GRUP, betekent dit dat hierdoor Noriant voor de Vlaamse Regering –BAM, Liefkenshoektunnel – de bevoorrechte partner blijft voor het uitvoeren van dit bouwproject. Zal in dit geval Noriant de nieuwe bouwplannen op de rechteroever uitwerken? Zal er daaropvolgend een nieuwe bouwaanvraag worden ingediend door Noriant, BAM, Liefkenshoektunnel, of overweegt men veeleer een aanpassing van de in 2009 ingediende plannen, die op dit ogenblik nog hangende zijn voor de Vlaamse Regering? Procedureel is dit alleszins een erg groot verschil. Of zal er integendeel uiteindelijk toch een volledige of gedeeltelijke nieuwe aanbesteding moeten gebeuren voor de realisatie van het Oosterweelproject? Kan een nieuwe groep in dat geval de bestaande plannen, bijvoorbeeld op Linkeroever, overnemen, en zo ja, onder welke voorwaarden? Is hierover nu eindelijk duidelijkheid ontstaan tussen de Vlaamse Regering en de Europese Commissie, op het moment dat er wordt gedaan alsof het project al is gerealiseerd? BAM heeft blijkbaar recent de gestandhoudingstermijn met Noriant verlengd tot 30 juni 2014. Is dat zo? Waarom en wanneer gebeurde dit juist? Wanneer is dat ondertekend? Wordt daardoor deze beslissing over wie gaat bouwen over de verkiezingen getild? Vijf: zal bij het opmaken van de plannen opnieuw de haalbaarheid en inzonderheid de veiligheid van de nieuwe tunnels worden onderzocht en afgetoetst aan de Europese Tunnelrichtlijn? Werd het dossier reeds ter beoordeling aan Europa voorgelegd? Is dat gebeurd en wat waren de conclusies ervan? Is over het bouwen en gebruik van deze tunnels overleg geweest met de Antwerpse petrochemische sector, die koele minnaars van de tunnels zijn? Wat was hun reactie? Zes: wanneer zal het viaduct van Merksem worden afgebroken en hoe zal men in die periode de mobiliteit op de Antwerpse ring vanuit de haven, Noord-Antwerpen – A12 – en Nederland – E19 – kunnen blijven garanderen? Kan men tijdens de bouw van de tunnels en sleuven onder dit viaduct, boven op het viaduct verder blijven rijden? Zeven: hoe integraal is dit mobiliteitsplan uiteindelijk? Als we de Vlaamse Regering mogen geloven, worden nu alle mobiliteitsproblemen opgelost. Maar inmiddels blijkt dat de bouw van de Oosterweelverbinding onvoldoende is om op lange termijn de files duurzaam op te lossen. Hoe wil de Vlaamse Regering dit ondervangen? Vraag acht ging over de timing voor de realisatie van de A102 en de R11-bis. Wanneer wordt dat uitgevoerd, in 2025, of veeleer 2030? Welke kostprijs wordt op dit ogenblik geraamd? Mijn negende vraag ging over het belangrijke aspect van de financiering, voorzitter, maar ik begrijp dat de spreektijd van 7 minuten heilig is in een dergelijk debat. Mij niet gelaten, dan doen we het op een andere manier. Zeven minuten spreektijd is beste Jan, is inderdaad bitter weinig! In de voorbije jaren heeft het vlaams parlement uren zitten lullen voor non-théma's. Deze gaat over, zeggen zij 3-4 miljard om te eindigen met.. Als de openbare werken in een gemeente zoals Blankenberge al 5o % meer kosten dan voorzien, hoeveel gaat dit dan aan de Vlamingen meer kosten is ook een goede vraag? Het zou beter zijn dat Kris Peeters op deze vragen met antwoorden komt in plaats zoals Lieten het ook al deed telkens wanneer dat zij (de Vlaamse regering) een probleem hebben waar zij hun eigen slecht bij voelen het parlement een inleidende tussenkomst geven. Net alsof dat de Vlaamse volksvertegenwoordigers (als ze aanwezig zijn) pipo’s uit West-Vlaanderen zouden zijn… Waar men aan het einde Betty van “Betties” de vraag zou kunnen laten stellen: “begrijp je”. Of SOS Piet laten vragen; wat heb je vandaag allemaal geleerd na de “speach” van Kris? PS De Morgen van 21 oktober 2009 artikel Jeroen Verhelst Titel: Gennez veegt “Lange Wapper” light van tafel. Met als dessert het volgende citaat van Caroline: ««Je kunt na de nee van zondag niet zomaar wat sleutelen en toch beginnen bouwen»» Waarbij men zich de vraag kan stellen, hoe consequent is het bestuur van de Sp-a? Of hadden ze die dag een “jointje” gerookt? Of Caroline chérie deze nuttige informatie over het partijstandpunt na de “referendum” al heeft doorgegeven aan de fractieleider van het Vlaams parlement is ons niet zeker. Of gaat het in verband net dit referendum en keuze van “A” weeral richting “bedrog” bij Sp-a Verder nuttige informatie: http://www.ademloos.be/nieuws/algeme...tafel?page=206 Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 1 maart 2014 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Een nieuw "duidelijk" referendum beloven voor 25.05.14 anders zullen deze die tegen het BAM-Tracé zijn regional voor Groen die tegen het BAM Tracé zou zijn, moeten stemmen en niet voor de anderen.
Dit voor het geval zij tegen die tijd geen duidelijk standpunt hebben ingenomen aangaande voor of tegen het BAM Tracé of referendum. Voor het ogenblik is SP-A, Open Vld, CD&V en NV-A voor het BAM tracé daar mag dus "regional" niet voor gestemd worden. Voor N-VA stemmen federaal is natuurlijk een must om PS versus N-VA te krijgen. Dat Groen nu zegt dat zij tegen het BAM-Tracé moet vanzelfsprekend bindend zijn na 26.05.14. Misschien kan er een gazet die "lastige vraag" duidelijk stellen voor de kiezers. Zelf Oekraïne zal een "referendum" krijgen, waarom zou dat niet kunnen voor "A"? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 4 maart 2014 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.164
|
![]() Er zijn hier blijkbaar mensen die enkel tot eer en glorie van zichzelf bladzijden volpennen die gezien de reacties niemand leest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.491
|
![]() Trek het u niet aan, maar er komt geen referendum.
Politici met ballen aan hun lijf nemen de beslissingen zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.110
|
![]() Jaren werd er op de zelfde manier gegoocheld en zaken voor de vrienden ingeplant in Brussel. En wij maar betalen.
Nu ze Brussel duidelijk kwijt zijn om hun zakken te vullen werd Antwerpen als vervangende factor gekozen. En wij zullen terug betalen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Nog een goede reden om tegen de verdere uitbreiding te zijn van de "autostrade" door de stad, door " A " onze Stad.
En dat de rest van Vlaanderen nu de baas niet komen spelen over onze stad en onze gezondheid. BAM Tracé of Meccano Tracé maar geef onze "Ring" terug en doe met uw "autostrade" wat je wil. Die had al lang "omgeleidt" moet worden naar een echte "snelweg". Blijf van onze gezondheid, t'is al genoeg dat verouderde "kerncentrales" in de nabijheid van Antwerepen open blijven. http://www.standaard.be/cnt/dmf20140325_01039979 Weg met die "shit" misschien kunnen wij die snelweg "omleiden" naar Puurs of Torhout... Nochtans had Vande Lanotte en SP-A beloofd voor een sluiting in wat was het nu weer 2015... Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 25 maart 2014 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Het slechte voorbeeld
http://www.gva.be/regio-waas/onteige...it-paniek.aspx In dienst van het privè domein van de « Overheden » terug naar de « gemeenschap ». http://www.gva.be/regio-waas/lebbeke...deropvang.aspx Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 2 april 2014 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Yasmine Kherbache zet de strijd in voor deze die tegen de BAM strijden en dreigen met stemmen te gaan lopen.
Aangezien dat Groen het in dat opzicht op gebied van stemmen goed doet. Verklaart Yasmine Kherbache zonder te wachten dat de “overkapping” in het volgende “regeerakkoord” van de Vlaamse regering moet komen. http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01092975 Hopelijk heeft zij het dan wel over de volledige 33 kilometer en niet een derde ervan. Ondertussen weet iedereen dat het geld gaat kosten, Madrid is daar een voorbeeld van. Of dit voorbeeld wel correct is, is een andere vraag? Heeft men in Madrid een correcte aanbesteding gehad is het lastenboek gerespecteerd geweest en zo verder. Of heeft de spaanse Noriant commissies uitbetaald en aan wie? Partijen in “A” beseffen elke dag meer dat de stemmen van 25.05.14 meer en meer te doen gaan hebben met het fijn stof. Zeker na de verklaring van bepaalde artsen. Die laat ons het even onderlijnen er al in 2007 waren en toch niets hebben veranderd. http://www.nieuwsblad.be/article/det...id=GQM17K5MP_1 http://www.gva.be/dossiers/oosterwee...ensbelang.aspx De spade moet in de grond maar aan welke voorwaarden? http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1957356 Gezondheid en langer leven hebben geen prijs. En dan de vraag; wie zijn de “charlatans” en wie zijn de “eerlijke”? Charlatans die vandaag gaan nuanceren omtrent de BAM en de totale overkapping om stemmen te winnen. Eerlijke die vandaag effectief gaan stellen dat het niet bij beloftes gaat blijven. Het inlijven in een regeerakkoord is de goede weg als het door partijvoorzitters en boegbeelden vandaag en niet morgen wordt bevestigd. Of Groen toch niet de stok achter de deur is die ons zekerheid kan brengen tegen elke verderzetting van het BAM tracé is ook een goede vraag? Misschien kan Groen ook nog zorgen voor een "bovengrond" van de ring met alleen maar groen,bommen en parken leefbare ruimte voor onze kinderen en schone lucht voor elke "A" bewoner. Spijtig dat N-VA niet zorgt voor een duidelijke positie. Hoorzitting en/of een nieuwe studie geven geen enkel waarborg van overkapping. http://www.gva.be/dossiers/oosterweel Iets wat deze partij ook niet doet voor wat betreft de groep bij wie zij in de EU gaat aansluiten. Nochtans willen wij dat weten voordat wij een EU stem op N-VA geven. Federaal zal het nu eindelijk een N-VA stem zijn. Iets wat eindelijk zal zorgen voor een waardig grote Vlaams front tegen de PS en de onderkruiperij en deelname met Vlaamse minderheid. Onze Vlaamse stem voor Vlaanderen aan wie geven wij die? Wie kunnen wij daar vertrouwen? Geven wij alle macht aan een partij N-VA of verdelen wij de krachten? PVDA en PTB schijnen in beide delen van België heel belangrijk te zijn tot het oprichten van nieuwe vakbonden welke een einde zullen brengen aan deze die ons al jaren niet meer geven wat wij willen. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 6 mei 2014 om 08:31. |
![]() |
![]() |