Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2014, 20:14   #1
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard Zijn er echt zoveel gevangenen

Kloppen die cijfers van de overheid wel , meer dan 11.000 gevangenen , een kleine 2.000 met enkelband .
Dit is onzin , er gebeuren jaarlijks een 150-200 moorden en doodslagen , dus niet poging tot , dat krijgt gemiddeld 20 jaar /3 = een goede 1.000 gevangenen .
Reken daar nog wat pedo's en geschifte verkrachters bij en komen aan 2.000 .
90% van wat inbreekt , dealt , oplicht en stuntelig overvalt krijgt een enkelband .
Er zouden zelfs meer dan 500 vrouwen achter tralies zitten , op een overspannen geit die haar kleine versmoord zie ik een vrouw op een winkeldiefstal na = hoogstens enkelband geen misdrijf te plegen .
Die cijfers kloppen niet , dit dient om de mensen te sussen , ze willen criminelen achter tralies maar het kost teveel , minstens 5.000 euro per maand voor zo'n geval .
Oud 30 april 2014, 20:28   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Kloppen die cijfers van de overheid wel , meer dan 11.000 gevangenen , een kleine 2.000 met enkelband .
Dit is onzin , er gebeuren jaarlijks een 150-200 moorden en doodslagen , dus niet poging tot , dat krijgt gemiddeld 20 jaar /3 = een goede 1.000 gevangenen .
Reken daar nog wat pedo's en geschifte verkrachters bij en komen aan 2.000 .
90% van wat inbreekt , dealt , oplicht en stuntelig overvalt krijgt een enkelband .
Er zouden zelfs meer dan 500 vrouwen achter tralies zitten , op een overspannen geit die haar kleine versmoord zie ik een vrouw op een winkeldiefstal na = hoogstens enkelband geen misdrijf te plegen .
Die cijfers kloppen niet , dit dient om de mensen te sussen , ze willen criminelen achter tralies maar het kost teveel , minstens 5.000 euro per maand voor zo'n geval .
Reken er ook een paar duizend psychiatrische patienten bij, dan ook enkele duizenden mensen in voorarrest.

En vergeet niet, voor elke cel die er bij komt sluit het parket 3 mensen meer op.
Oud 30 april 2014, 20:57   #3
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Reken er ook een paar duizend psychiatrische patienten bij, dan ook enkele duizenden mensen in voorarrest.

En vergeet niet, voor elke cel die er bij komt sluit het parket 3 mensen meer op.
Die psychiatrische patienten zitten in gestichten tegenwoordig ook pedo's , Voorarrest is tegenwoordig 3 dagen voor de gemiddelde inbreker of oplichter .
In mijn gemeente , Ongeveer 45.000 inwoners zitten er naar mijn weten 5 binnen , 2 moordenaars ( gezinsdrama ) , 3 pedo's , incest , ik weet zelfs niet waar , de gevangenis of een gesticht .
Af en toe gebeurt er een inbraak , zelden wordt iemand gesnapt , die loopt enkele dagen weer rond , dat wordt dan 1 of 2 jaar , enkelband dus .
De criminaliteit in mijn gemeente is uiteraard lager dan die in een grootstad maar hoger dan die in een klassieke plattelandsgemeente .
Pas ik die 5 toe op Belgische schaal , ik kom aan 1.000-2.000 gedetineerden .
En ik vraag mij af vanwaar die meer dan 500 vrouwen komen , iemand langer dan 3 dagen binnenhouden voor winkeldiefstal is onmogelijk .
Trouwens , winkeldiefstallen worden opgelost bij pv .
Betrokkene verschijnt daarna voor de politierechtbank en krijgt een boete .
Nog nooit heb ik iemand voor de onderzoeksrechter weten verschijnen voor winkeldiefstal .
Waar komen die meer dan 500 vrouwen vandaan , nog nooit heb ik een vrouw een overval , inbraak of autodiefstal weten plegen .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 30 april 2014 om 21:13.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2014, 22:09   #4
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er zitten zo'n 34% gevangenen in voorarrest alsmede zo'n , 10 % geïnterneerden , pschyatrische in de Belgische gevangenissen .
Waar de rest vandaan komt is een raadsel , behoudens moordenaars en zedendelinquenten lopen ze rond met een enkelband .
Oud 30 april 2014, 22:50   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zitten zo'n 34% gevangenen in voorarrest alsmede zo'n , 10 % geïnterneerden , pschyatrische in de Belgische gevangenissen .
Waar de rest vandaan komt is een raadsel , behoudens moordenaars en zedendelinquenten lopen ze rond met een enkelband .
Enkelbanden voor straffen tot drie jaar.

Veel veroordeelden zitten als de griffie klaar is met optellen boven de drie jaar en doen dus hun straf in de gevangenis.
Oud 1 mei 2014, 05:03   #6
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkelbanden voor straffen tot drie jaar.

Veel veroordeelden zitten als de griffie klaar is met optellen boven de drie jaar en doen dus hun straf in de gevangenis.
Die hebben dan al het grootste gedeelte uitgezeten met hun enkelband aan , hoe komen ze dan aan 3 jaar .
Hoe komen ze dan aan meer dan 500 vrouwen .
Per maand slaat er één door , vermoord baby , postnatale depressie of een sluwe gifmengster , dat krijgt dan gemiddeld 15 jaar voor vrouwen zijn ze altijd iets milder .
We komen dus op 5 jaar , 12 jaarlijks is 60 , waarvan meer dan de helft in een gesticht eindigt is minder dan 30 .
En die andere vrouwen dan , winkeldiefstal , ik heb nog geen vrouw gekend die in voorarrest/definitief arrest gezeten heeft voor de diefstal van een pot confituur .
Die cijfers kloppen niet .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 1 mei 2014 om 05:07.
Oud 1 mei 2014, 12:06   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hebben dan al het grootste gedeelte uitgezeten met hun enkelband aan , hoe komen ze dan aan 3 jaar .
Hoe komen ze dan aan meer dan 500 vrouwen .
Per maand slaat er één door , vermoord baby , postnatale depressie of een sluwe gifmengster , dat krijgt dan gemiddeld 15 jaar voor vrouwen zijn ze altijd iets milder .
We komen dus op 5 jaar , 12 jaarlijks is 60 , waarvan meer dan de helft in een gesticht eindigt is minder dan 30 .
En die andere vrouwen dan , winkeldiefstal , ik heb nog geen vrouw gekend die in voorarrest/definitief arrest gezeten heeft voor de diefstal van een pot confituur .
Die cijfers kloppen niet .
Iemand krijgt twee jaar voorwaardelijk, volgende inbraak waar hij mee gepakt wordt levert hem een jaar effectief op en de 15 gram wiet die ze toen tijdens de huiszoeking gevonden hebben levert hem twee jaar effectief voor handel en bezit op. De man wordt aangehouden op de zitting of staat geseind als hij daar niet opdaagt.

Samen vijf jaar, waarvan hij er een drietal van uitzit in Merksplas = geen bandje.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 mei 2014 om 12:07.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 18:13   #8
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Iemand krijgt twee jaar voorwaardelijk, volgende inbraak waar hij mee gepakt wordt levert hem een jaar effectief op en de 15 gram wiet die ze toen tijdens de huiszoeking gevonden hebben levert hem twee jaar effectief voor handel en bezit op. De man wordt aangehouden op de zitting of staat geseind als hij daar niet opdaagt.

Samen vijf jaar, waarvan hij er een drietal van uitzit in Merksplas = geen bandje.
Vraag is , zijn die straffen cumulitatief , voorbeeld , 1 jaar voor inbraak , 1 jaar voor autodiefstal , 2 jaar voor overval = 4 jaar .
Wordt dat opgeteld of apart uitgewandeld met enkelband , geen idee van .
Feit is dat ik maar weet heb van 5 gevangenen in mijn gemeente , 45.000 inwoners , gemiddelde criminaliteit , mijn bronnen zijn gerechterlijk en politiek .
Ik volg de streekpers heel goed , bijna nooit wordt iets opgehelderd en al die zogezegde gevangen .
Feit blijft , meer dan 500 vrouwen , dat kan nooit , zelfs een kleptomane die meer dan 10 diefstallen op een maand pleegt beland niet in de gevangenis maar in een gesticht .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 1 mei 2014 om 18:19.
Oud 1 mei 2014, 18:18   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag is , zijn die straffen cumulitatief , voorbeeld , 1 jaar voor inbraak , 1 jaar voor autodiefstal , 2 jaar voor overval = 4 jaar .
1 + 1 + 1 = 3 = bandje.

1 + 1 + 2 = 4 = geen bandje maar straf doen in de gevangenis.
Oud 1 mei 2014, 18:23   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat ik maar weet heb van 5 gevangenen in mijn gemeente , 45.000 inwoners , gemiddelde criminaliteit , mijn bronnen zijn gerechterlijk en politiek .
Ik volg de streekpers heel goed , bijna nooit wordt iets opgehelderd en al die zogezegde gevangen .
Feit blijft , meer dan 500 vrouwen , dat kan nooit , zelfs een kleptomane die meer dan 10 diefstallen op een maand pleegt beland niet in de gevangenis maar in een gesticht .
Doe uw onderzoek eens voor de verrijkte steden.
Niet vergeten dat 80% (tachtig procent) van de gevangenen allochtonen zijn, zowel reeds snel gebelgden, als vreemden als illegalen.

Uw rekensommetje zal snel kloppen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2014, 18:26   #11
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1 + 1 + 1 = 3 = bandje.

1 + 1 + 2 = 4 = geen bandje maar straf doen in de gevangenis.
Ik was mijn vorige post nog aan het aanpassen , wist niet dat je zo snel ging reageren maar soit .
Nog even dit , een man die voor de derde keer een overval gepleegd had moest weer binnen , 5 jaar .
Er werd meteen gezegd , voor de derde keer gaat hij 2/3 moeten zitten .
Hij zat inderdaad 3,5 jaar , maar , hij staat wel nog met 2 jaar voor vechtpartijen , het schijnt dat hij zijn 2 jaar + 1,5 jaar met enkelband gaat mogen uitwandelen .
Tik in je zoekmachine overval spar Lotenhulle en je weet over wie ik het heb .
Oud 1 mei 2014, 18:36   #12
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Doe uw onderzoek eens voor de verrijkte steden.
Niet vergeten dat 80% (tachtig procent) van de gevangenen allochtonen zijn, zowel reeds snel gebelgden, als vreemden als illegalen.

Uw rekensommetje zal snel kloppen.
Ik blijf objectief , de criminaliteit is het hoogst in de grootsteden , gevolgd door de rand , waar ik woon , rand Gent en gevolgd door het platteland .
De criminaliteit in mijn gemeente is gemiddeld .
Reken daarbij dat 75% van de inbraken niet opgelost raakt en het aantal autodiefstallen blijvend daalt .
Het zal wel zijn dat een paar honderd hardleerse inbrekers en autodieven in de gevangenis zit maar duizenden kan niet .
Het zijn meestal oostblokkers die voor de eerste keer met het Belgisch gerecht in aanmerking komen = 1/3 zitten .
Nadien verdwijnen ze naar een ander land .
Oud 1 mei 2014, 18:36   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was mijn vorige post nog aan het aanpassen , wist niet dat je zo snel ging reageren maar soit .
Nog even dit , een man die voor de derde keer een overval gepleegd had moest weer binnen , 5 jaar .
Er werd meteen gezegd , voor de derde keer gaat hij 2/3 moeten zitten .
Hij zat inderdaad 3,5 jaar , maar , hij staat wel nog met 2 jaar voor vechtpartijen , het schijnt dat hij zijn 2 jaar + 1,5 jaar met enkelband gaat mogen uitwandelen .
Tik in je zoekmachine overval spar Lotenhulle en je weet over wie ik het heb .
Hm, normalerwijze is het zo dat als je binnengaat de griffie nakijkt welke straffen er nog openstaan omdat die dan meevallen. En als iemand aan een straf van 3.5 jaar bezig is, en er komt door een uitspraak twee jaar bij, dan doet hij een deel van die twee jaar in de gevangenis, hij krijgt daar geen bandje voor.

Alle straffen worden samengeteld en daar doet hij zijn wettelijk bepaald deel van. Boven de drie jaar, geen bandje.
Oud 1 mei 2014, 19:11   #14
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vraag is , hoe kan iemand met een enkelbandje nog misdrijven plegen , of ze moeten thuisblijven of ze mogen enkel buiten voor te gaan werken .
Voorbeeld , vechtpartij, 1 jaar = enkelband .
Inbraak , 1 jaar na uitgezeten straf voor de vechtpartij = 1 jaar enkelband .
Nadien reeks inbraken na eerste veroordeling voor inbraak te hebben uitgezeten = 2 jaar .
In tussentijd kunnen ze nauwelijks iets uitspoken ze worden gecontroleerd .
Voorbeeld , in een café zat een pipo met een enkelband aan , hij kwam terug van zijn werk en ging een pint drinken .
Het werd 18.05 uur ...
Ging zijn telefoon , hij moest thuis zijn .
Zei die vermaledijde , ik sta in de file in Antwerpen .
Kreeg hij als antwoord , nee gij zit in die gemeente , die straat , dat huisnummer in die café .
Die had je moeten zien spurten .
Meer dan 90% van de misdrijven gebeuren s'avonds en s'nachts , snodaards met een enkelbandje kunnen weinig kattekwaad uitspoken , wellicht bestaan die cumulatieve straffen maar ze hebben weinig kans om te cumuleren .
Oud 1 mei 2014, 22:46   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag is , hoe kan iemand met een enkelbandje nog misdrijven plegen , of ze moeten thuisblijven of ze mogen enkel buiten voor te gaan werken .
Voorbeeld , vechtpartij, 1 jaar = enkelband .
Inbraak , 1 jaar na uitgezeten straf voor de vechtpartij = 1 jaar enkelband .
Nadien reeks inbraken na eerste veroordeling voor inbraak te hebben uitgezeten = 2 jaar .
...
Uw berekening klopt niet.

Even los van het verschil tussen 12 maand en een jaar in de uitspraak, want daar zit nogal verschil op. Iemand die 12 maand krijgt moet +- zo'n drie maanden zitten, iemand die een jaar krijgt moet vier maanden zitten.

Nu:
vechtpartij, 1 jaar = 4 maand enkelband, 8 maand blijft openstaan.
Inbraak, 1 jaar + 8 maand = +- 7 maand enkelband, +-13 maand blijven openstaan.
Reeks inbraken, 2 jaar + 13 maand = boven de drie jaar = geen bandje = +- 18 tot 24 maand gevangenis of zelfs wat meer als hij een vonnis heeft dat effectief in recidive uitgesproken is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 mei 2014 om 22:47.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2014, 02:15   #16
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw berekening klopt niet.

Even los van het verschil tussen 12 maand en een jaar in de uitspraak, want daar zit nogal verschil op. Iemand die 12 maand krijgt moet +- zo'n drie maanden zitten, iemand die een jaar krijgt moet vier maanden zitten.

Nu:
vechtpartij, 1 jaar = 4 maand enkelband, 8 maand blijft openstaan.
Inbraak, 1 jaar + 8 maand = +- 7 maand enkelband, +-13 maand blijven openstaan.
Reeks inbraken, 2 jaar + 13 maand = boven de drie jaar = geen bandje = +- 18 tot 24 maand gevangenis of zelfs wat meer als hij een vonnis heeft dat effectief in recidive uitgesproken is.
Wellicht heb je een punt .
Anderzijds , die inbraken en autodiefstallen worden meestal gepleegd door rondtrekkende oostblokbendes , die wachten hun veroordeling en enkelband niet af .
Zelfs als ze nog in voorarrest zitten , 1/3 van de gevangenisbevolking , hoe komen ze dan aan een kleine 12.000 gedetineerden .
Dat wil zeggen een kleine 7.000 definitief veroordeelde gedetineerden .
Dit is onmogelijk .
Oud 2 mei 2014, 07:11   #17
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

En waar we ook niet aan uit raken , die meer dan 500 vrouwelijke gedetineerden , nogmaals voor het stelen van een pakje solo vlieg je niet in de bak .
De cijfers kloppen niet .
Oud 2 mei 2014, 08:51   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar we ook niet aan uit raken , die meer dan 500 vrouwelijke gedetineerden , nogmaals voor het stelen van een pakje solo vlieg je niet in de bak .
De cijfers kloppen niet .
Drugs.
Oud 3 mei 2014, 12:00   #19
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Drugs.
30% zit binnen voor drugs zegt de pers .
Af en toe wordt hier eens een pubertje of verouderd pubertje opgepakt voor drugsdealen .
Dat wordt dan verhoor door de politie , terugbrengen naar de ouders , gevolgd door een speech waarin gezegd wordt dat ze dat niet mogen doen .
Alsof de maatschappij 5.000 euro per maand wil investeren in het opsluiten van zo'n paljaskes .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 3 mei 2014 om 12:01.
Oud 3 mei 2014, 12:12   #20
vlaams realist
Banneling

Standaard

50 percent van de gevangenen zijn politieagenten die handtastelijk werden tijdens fouilles. Het zal ze leren. Bron? mijn duim.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be