Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zijn de waarschuwingen voor terrorisme op echte gegevens gebaseerd?
Ja: op echte gegevens; de Amerikanen worden terecht gewaarschuwd. 3 27,27%
Beide: er is echt wel internationale dreiging, maar het Bush-regime maakt daar handig misbruik van. 5 45,45%
Neen, het internationale gevaar wordt overdreven; Bush heeft duidelijk een eigen agenda. 2 18,18%
Neen, er is zelfs geen internationale dreiging; eigenlijk is Bush dus een terrorist die zijn volk in angst gijzelt. 1 9,09%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2004, 23:09   #1
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard Een maand van terrorisme ...

Na de "dag van de klant" is er alweer een nieuwigheid, ditmaal niet gelanceerd door de middenstand, maar wel door een meer en meer door verkiezingskoorts opgezweept Bush-regime: "de maand van het terrorisme". De Amerikaanse regering raadt aan extra voorzichtig te zijn, en overal te letten op mogelijk verdachte bewegingen. Wie weet bevinden er zich wel terroristen onder de bedden van de kinderen ...
Ik begin me echt af te vragen wat het "echte" terrorisme is, en wie dus de "echte" terrorist: de fysieke aanslag (die weliswaar ingrijpend was, dat hoor je me niet zeggen), of de psychische gevolgen daarvan bij de overlevenden (begrafenissen zijn immers, tegen de algemene opinie in, ook geen zaak van de doden, maar wel van de levenden: zij willen hun verdriet uiten), en vooral het misbruik dat het regime van die angst maakt door ze als het ware te institutionaliseren, en georganiseerd aan te wakkeren.
Was het punt van 9/11 immers niet dat de Amerikanen NIET gewaarschuwd waren? Betekent dit dat er in september helemaal niets zal gebeuren, niet omdat de Amerikanen beter "opletten" (en vooral angstig afwachten - gegijzeld door hun regering), maar wel omdat de regering eigenlijk maar wat uit haar duim zuigt om haar eigen belangen te dienen? Is dit een verkiezingszet (zoals de democraten suggereren)?

Laatst gewijzigd door Tacitus : 11 augustus 2004 om 23:11.
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 01:52   #2
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

De "maand van het terrorisme" is nu ongeveer halfweg. Gelukkig nog geen erg totnogtoe.
Oud 14 september 2004, 09:21   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen helderziende, noch een almachtige god, dus hoe kan ik antwoorden op die poll? Op goed geluk?
Oud 14 september 2004, 10:31   #4
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen helderziende, noch een almachtige god, dus hoe kan ik antwoorden op die poll? Op goed geluk?
Dat geld voor het merendeel van de polls op deze site. Het gaat erom wat je denkt. Jouw mening. Als iedereen helderziend is, wat is dan het nut van een poll?
Oud 14 september 2004, 16:13   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik kan moeilijk een 'mening' geven over deze zaak. Dit is iets waar objectieve feiten voor nodig zijn. Zonder bewijzen ga ik niemand beschuldigen van eender wat.
Oud 14 september 2004, 16:26   #6
Brecht
Vreemdeling

Standaard

Een maand van terrorisme? Alé dat gelooft ge toch zelf niet?
Het is makkelijk zeggen dat het een maand is van terrorisme en wanneer er dan niets gebeurt is het nog makkelijker om te zeggen dat jij het bent die terroristische aanslagen hebt belet door jouw beleid.
Toevallig dus nét nu, nu het bijna verkiezingen zijn...
Brecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 22:02   #7
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is inderdaad daarover dat deze thread gaat: manipuleert Bush de boel, of niet, los van het gegeven of er nu al dan niet sprake is van reële terroristische dreiging; en wat zijn zijn eventuele motieven daarbij - speelden die motieven overigens ook reeds vroeger, bijvoorbeeld bij de legitimatie van de inval in Irak?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be