![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over een geldig adres, het domicilie adres of het vervangende 'referentie' adres. Als men de regelgeving erop naleest dan lijkt alleen een dakloze recht te hebben op een referentieadres. Mensen die zich geen 'normale' woonst meer kunnen permitteren hebben hier geen recht op en verliezen hierdoor al hun burgerrechten. Je kan pas terug je rechten laten gelden als je echt niets meer bezit – als dakloze dus. Wat doen al die mensen die zweven tussen 'het normale' leven en daklozenstatus? Met hoeveel zijn ze? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 mei 2014 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt een inkomen waarmee je je een reguliere woning kan permiteren. Dik in orde zou ik zo zeggen. Je hebt een inkomen waarmee je je geen reguliere woning kan permiteren of je verkiest mobiel te blijven. Geen recht op een referentie-adres, je verliest alle rechten en telt niet meer mee in de maatschappij. Je hebt helemaal geen inkomen en leeft op straat. Je hebt pas nu recht op een referentieadres en krijgt je rechten terug. Waarom wordt die tussengroep gestraft? Wat is hun misdaad? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat is er moeilijk aan het verwerven van een adres ?
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geld?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Zo is het. En als je het helemaal tot dakloze schopt heb je plots wel recht op een referentie-adres met bijhorende rechten.
Ben je eigenaar van een tent/caravan/woonwagen/jacht/megajacht omdat een vaste verblijfplaats ongewenst is dan heb je pech. Eerst dakloze worden en dan mag je opnieuw in het bevolkingsregister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
caravan-verblijven een aantal huurders die daar goedkoop vast woonden adresloos gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt een inkomen waarmee je je geen reguliere woning kan permiteren of je verkiest mobiel te blijven. Als die mensen volgens u de middenstand vertegenwoordigen mag je die voor mij part 'middenstand' noemen. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 mei 2014 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() en het zou beter allemaal losgelaten worden.
je kan veel kosten besparen met die caravan, tijdelijk goedkoper wonen en schulden afbetalen of sparen. De overheid zou minder moeten kijken naar waar en met wie je woont. Laat mensen vrij. we krijgen nu een systeem waar mensen moet shoppen in welk statuut ze willen passen Jongeren die net niet uit huis zijn getrokken krijgen geen inkomen bij werkverlies vergeleken met zij die officieel alleen wonen. je pensioen hangt af of je getrouwd of gescheiden bent. Ik geloof in samenhuizen, goedkoper voor iedereen. Maar de 'zwakken' kunnen het moeilijker want ze verliezen 'rechten'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Helemaal niets. Maar een groot aantal caravan staanplaatsen werd opgedoekt. Ook campings. Sommige wegens illegaal. Andere wegens niet conform de voorschriften. Ik herinner mij het geval van een oude dame die aan de uitbater nooit kwitanties van de huur gevraagd had. Daardoor weigerde het OCMW haar een noodopvang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wb eno2 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ach dat wist ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Heeft er hier iemand cijfers over? Aantal campings anno 1980 en aantal campings vandaag? |
|
![]() |
![]() |