![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Tot welke Europese fractie zal N-VA toetreden? | |||
Europese Vrije Alliantie (zonder groenen) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Europese Vrije Alliantie (met groenen) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Europese Conservatieven en Hervormers |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Eurokritische fractie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Onafhankelijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Ander |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Momenteel is N-VA lid van de Europese Vrije Alliantie, maar die zit samen in één fractie met de groenen. Maar hoe zal dat zijn na de verkiezingen? Zal de N-VA toetreden tot een andere fractie of zal de EVA (EFA) breken met de groenen? Wat denken jullie hierover? Ik weet niet of er enigszins indicaties zijn om ons op te baseren. Er werd eerder gespeculeerd dat N-VA zou toetreden tot de conservatieve fractie. Als de EVA samen blijft met de groenen acht ik de kans inderdaad klein dat ze in dezelfde fractie als nu blijven. Maar als de EVA een eigen fractie vormt (zonder groenen) lijkt die kans wel groter. Maar dat laatste is pas echt mogelijk als de partijen binnen de EVA voldoende groot worden. Momenteel beschikken ze maar over een zeer klein aantal zetels maar ik weet niet of er zaken zijn die wijzen op een groei van de partijen binnen de fractie.
Ik denk dat de kans reeël is dat de N-VA zal toetreden tot de conservatieve fractie. De partijen in de huidige fractie zijn bijna allemaal links/progressief. De enige band met sommige (slechts enkele) partijen is het nationalisme/regionalisme. Ik vrees wel dat dit een nadeel zou kunnen berokkenen voor de regionalistische stem binnen Europa.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 18 mei 2014 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ander, ik denk ALDE of EVP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Nu de partijen van de ALDE (zelfs VVD) zich achter Eurofederalist Verhofstadt hebben geschaard lijkt me dat toch sterk, niet? De N-VA is misschien geen eurokritische partij maar de ideeën van iemand als Verhofstadt stemmen toch ook niet direct overeen met die van de N-VA. Wat de partijen binnen de ALDE van werkelijk van Verhofstadt (en diens ideeën) vinden is me wel niet meteen bekend.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 18 mei 2014 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Johan Van Overtveldt sloot zelfs eurobons niet uit. Deze morgen in de zevende dag zei hij ook nog dat er nog veel werk is voor de Bankenunie. N-VA wil een vrije markt-Europa, en een ver uit gebouwde Europese staat. Waarin zit het eurokritische precies? Vergeet niet dat bij de Europese conservatieven ook sociaal-conservatieven zitten, daar waar N-VA op ethisch vlak extreem progressief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Nog een reden waarom ik ALDE of EVP vermoed: het compleet belachelijke mist spuien dat N-VA al weken ten toon spreid. Als ze nu al zouden toegeven bij ALDE of EVP te gaan, zouden CD&V en vld kunnen zeggen 'dan kunnen de mensen evengoed voor ons stemmen' of 'N-VA heeft Europees geen eigen verhaal', enz..
Laatst gewijzigd door mvd : 18 mei 2014 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() MVD heeft gelijk .... je kan dus net zo goed op het tsjeefse origineel of verafstoot stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De N-VA durft geen voorkeur voor een fractie uitspreken en zal dus onafhankelijk en irrelevant worden. Om Europees medestanders te vinden voor de eigen voorstellen, heb je fractiegenoten nodig. Partijen uit andere fracties hebben hoe dan ook geen oren naar een regionaal partijtje zonder Europese invloed. Europees N-VA stemmen is dus nutteloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ridicuul kiezersbedrog wat de N-VA hier pleegt. Vooraf, voor de verkiezingen horen de kiezers te weten waar de partij toe behoort. Niet achteraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Allicht de eurokritische fractie waarin onder andere de Tories (die tegen de Schotse onafhankelijkheid zijn) en de homofobe Poolse PiS-partij zetelen. Hoeft niet te verwonderen dat ge dat niet op voorhand wilt communiceren.
De communicatie hierover is rampzalig ("We gaan na 25 mei kijken..."). Wie wilt er nu in godsnaam een kat in een zak kopen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien zitten daar ook mensen van de Letse Nationale Alliantie, de Kroatische Partij dr. Ante Starcevic, iemand van het Italiaanse La Destra, enz.. Met die partijen heeft N-VA niks te maken, trouwens als Van Overtvldt in die fractie gaat, gaan ze hem daar in het zeer progressieve Vlaanderen vijf jaar lang mee rond de oren slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() @ juan= Vanoverteveldt zei onlangs in knack dat : " het belangrijkste het bestrijden van de EU sceptici was"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, leg mij nu eens uit wat er zo goed is aan samenwerken met partijen die tegen onafhankelijkheid zijn voor regio's/landen (UKIP, FN). Ik vrees dat de NVA ook met zo'n partijen zal samengaan, of toch tenminste met partijen die niet "nationalistisch" zijn, maar dat is voor mij even erg.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De NVA wil in de eerste plaats meer Vlaamse zelfstandigheid en ziet de EU als een middel om België overbodig te maken. Daardoor is die partij stekeblind voor het totale falen van het EU-beleid en het antidemocratische karakter van de EU. Zelf zou ik het wel iets anders formuleren, want wie pro-Europees is, moet eurokritisch zijn. Ik bedoel: de EU is zichzelf aan het vernielen door het volk links te laten liggen - links en rechts. Willen we de EU redden, dan moeten we eurokritisch en eurosceptisch zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 20 mei 2014 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 mei 2014 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hiet over de EU en centralisatie, niet over je fixatie op homo's en anderen hun vermeende 'homofobie'. Probeer even bij de zaak te blijven, je wordt al vlug het homo-equivalent van forummers als circe met haar moslims.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 mei 2014 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |