![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
Bekijk resultaten enquête: Hoe bent u van plan op Europees vlak te stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,56% |
Groen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,50% |
OpenVLD |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,25% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
14 | 21,88% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
Sp.a |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,81% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
27 | 42,19% |
Ik ga niet stemmen (verklaar u nader) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iedereen schijnt hier gefixeerd te zijn op de Vlaamse en federale verkiezingen, maar volgens de definitie van dit subforum gaat het hier evengoed over de Europese verkiezingen. Hoe plant u daarvoor te stemmen? Er zijn immers redenen genoeg te bedenken waarom dat stemgedrag zou afwijken van dat van het Vlaamse of federale niveau.
|
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Europese verkiezingen zijn in mijn ogen veel belangrijker dan al de rest.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik al 'Europees' ga stemmen, zal ik voor de "Piraten" stemmen (als ze opkomen). En anders krijgt Bart Staes (Groen!) mijn stem. Dat heeft hij te danken aan zijn optreden in Doel (al zou hij wat vaker zijn tanden mogen tonen).
Voor het Brussels parlement weet ik het nog niet. Op de kieslijst van Groen! staat een sympathiek meisje dat ik nog van vroeger ken, maar ze staat op een plaats die gegarandeerd géén zetel zal opleveren. Ook BUB komt op, maar dan wel als Franstalige partij. Van strategie hebben die jongens en meisjes ook al niet veel begrepen ![]() ProBruxsel daarentegen heeft zowel een Nederlandstalige als een Franstalige lijst. Maar hun programma trekt mij niet aan. N-VA is een mogelijkheid. Als Brusselaar zie ik de "Brusselkeuze" echt wel zitten. Voor de Kamer wordt het misschien de lijstduwer van N-VA (Godfroid Olivier). Voor het Vlaams Parlement is er een kans dat ik voor de lijstduwer van Groen! (Luckas Vandertaelen) opteer. Mocht ik alhier voor Barbara Pas van het VB kunnen stemmen, dan zou ik het moeilijker hebben. Haar optreden ten gunste van Doel heeft mij aangenaam verrast. Mochten de 'toonaangevende' Franstalige politiekers niet telkens weer zo dik content zijn dat het percentage Vlaamse kiezers/stemmen in Brussel BLIJFT afnemen, dan bleef ik wellicht gewoon thuis. Ik kan die racistische klootzakken echter hun pleziertje niet gunnen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 10 mei 2014 om 16:04. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Sinds ik in 2000 voor het eerst mocht gaan stemmen heb ik altijd en overal VB gestemd. Mocht Frank Vanhecke met een partij beginnen die mijn standpunten verkondigd zou ik daar op stemmen.
Er komt een rechts-nationale eurokritische golf af op de EUSSR graaiers.... |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stem nooit. Puur tijdverlies.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() [foutje
![]() Laatst gewijzigd door ilfalco : 10 mei 2014 om 18:41. |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Sanne Doms, sp.a. Zij zorgde ervoor dat legalisering van cannabis een partijstandpunt werd. Daarmee wil ik het signaal geven dat de sp.a onbevreesd progressieve thema's op de agenda moet blijven plaatsen.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Europa bepaalt het beleid in België. Daarom is het stemgedrag in Europa veel belangrijker. De paarse bende kan alleen aan de kant worden geschoven door een rechtser Europa.
#9 |
Minister-President
|
![]() Triest dat onze beslissingsmacht al verwaterd is met paar 100 miljoen ....
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gerolf Annemans
|
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Kun je europees niet stemmen voor de piratenpartij?
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart Staes
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() België is bevoorrecht in Europa. In België kan je kiezen voor Guy Verhofstadt ( Open VLD). Andere EU lidstaten benijden ons dit voorrecht.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 mei 2014 om 20:41. |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Voor Verhofstadt natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
een beetje vergelijkbaar met wat in Belgie is. Een Waalse stem ( kleine gemeenschap ) is meer waard dan een Vlaamse stem ( grotere gemeenschap ). Een Vlaming heeft dus meer stemkracht in Europa dan bijvoorbeeld een Duitser. ik besluit,hoe kleiner het land hoe sterker de stem dus, Belgie splitsen zodat we kleiner worden en onze stem sterker. Maar ook, hoe kleiner het land , hoe meer kans op een "compromis politieker" die de hoogste positie mag bekleden. zie Vanrompay en wellicht na hem een Luxemburger ( klein landje ).
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |