Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2004, 11:59   #1
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard WALLOBRUX boycot economische groei van Vlaanderen

Schuld afschuiven. De Stndaard 16/9 Bart Sturtewagen

ER bestaat geen goede oplossing voor het dossier DHL. Om de wensen van de onderneming in te willigen is een te grote toename van het aantal nachtvluchten nodig. Daar kan geen maatschappelijk draagvlak voor worden gevonden. Zelfs niet als het Vlaamse en het Brusselse Gewest een politiek akkoord zouden bereiken over de billijke spreiding ervan. Maar wie wil verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van arbeidsplaatsen als het koeriersbedrijf de wijk neemt naar Frankrijk of, waarschijnlijker, naar de Duitse heimat? De posities die partijen en regeringsleiders hierover innemen dienen niet om een oplossing naderbij te brengen, maar om de schuld voor een mislukking bij voorbaat van zich af te schuiven. Het is geen fraai spektakel. Het debat doet verscheidene fundamentele vragen rijzen. Is het in het België van vandaag nog wel mogelijk om met de verschillende, nevengeschikte overheden een coherent beleid te voeren? Nu er op die onderscheiden niveaus andere meerderheden aan de macht zijn, is dat probleem acuter dan ooit. De middelpuntvliedende krachten zijn in het systeem ingebakken. We staan ver van het ideaal van een samenwerkingsfederalisme dat het samenleven niet alleen mogelijk maar zelfs vruchtbaar maakt.

Dat was nochtans de bedoeling van opeenvolgende staatshervormingen. De blokkeringen in het Belgische huishouden opheffen door bevoegdheden te verdelen. Op vele domeinen is daardoor vooruitgang geboekt en voor andere is duidelijk dat door verdere taaksplitsing de efficiëntie van het bestuur nog kan worden verbeterd. Maar het dossier DHL toont aan dat structuren alleen niet het antwoord bieden. Als Wallobrux straks een apart land is, zal Vlaanderen met de regering ervan moeten onderhandelen over de mate waarin vliegtuigen die in Zaventem opstijgen, over haar grondgebied mogen vliegen. De aardrijkskunde verandert niet met een pennentrek, zelfs niet met een tweederde meerderheid in het parlement.


Een tweede vraag die in dit verhaal te weinig wordt gesteld is wat er gebeurt als Zaventem de facto tot een tweederangsluchthaven wordt gedegradeerd. Het gaat niet alleen over de banen die rechtstreeks en onrechtstreeks verloren gaan, al is dat op zich al erg genoeg. Ten gronde gaat het over de vraag welke roeping wij in een snel evoluerende Europese en globale omgeving willen invullen. Nog steeds zijn we een uitvoerland, vooral van halfafgewerkte industriële producten. Daarom gaat het ons nu, bij de opleving van de conjunctuur, al beter dan in de buurlanden. Maar dat biedt te weinig toekomstkansen. De toegevoegde waarde van onze economie moet omhoog.


Door ons op te stellen als logistiek knooppunt kunnen wij een nieuwe pijler onder onze welvaart schuiven. Maar die positie moeten we nog verwerven. Ons verkeersnet slibt dicht als er één vrachtwagen dwarsgaat op de Brusselse ring. Onze armlastige spoorwegmaatschappij geraakt gekneld tussen reuzenconcurrenten. Voor de ontsluiting van de Antwerpse haven, wellicht onze belangrijkste groeipool, zijn grote investeringen nodig. En een hub voor internationaal luchtverkeer willen we dus niet.


Misschien zijn we inderdaad een te dichtbevolkte regio om deze ambities waar te maken en tegelijk de levenskwaliteit hoog te houden. OK, maar dan moeten we wel hoogdringend een ander plan bedenken. Als onze welvaart ons lief is.


Niet Vlaanderen maar Brussel en haar Waalse collaboteurs boycotten de economische groei in Vlaanderen.
De Brusselse boycot in het DHL-dossier heeft NIETS met geluidsoverlast te maken, maar enkel met hun vrees dat de economische voordelen (in termen van nieuwe arbeidsplaatsen) voornamelijk naar Vlaanderen zullen gaan.
Schande voor de Brusselse beleidsmakers die overigens uit het handje van de Vlaamse belastingbetalers willen blijven eten !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 12:17   #2
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Schuld afschuiven. De Stndaard 16/9 Bart Sturtewagen

ER bestaat geen goede oplossing voor het dossier DHL. Om de wensen van de onderneming in te willigen is een te grote toename van het aantal nachtvluchten nodig. Daar kan geen maatschappelijk draagvlak voor worden gevonden. Zelfs niet als het Vlaamse en het Brusselse Gewest een politiek akkoord zouden bereiken over de billijke spreiding ervan. Maar wie wil verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van arbeidsplaatsen als het koeriersbedrijf de wijk neemt naar Frankrijk of, waarschijnlijker, naar de Duitse heimat? De posities die partijen en regeringsleiders hierover innemen dienen niet om een oplossing naderbij te brengen, maar om de schuld voor een mislukking bij voorbaat van zich af te schuiven. Het is geen fraai spektakel. Het debat doet verscheidene fundamentele vragen rijzen. Is het in het België van vandaag nog wel mogelijk om met de verschillende, nevengeschikte overheden een coherent beleid te voeren? Nu er op die onderscheiden niveaus andere meerderheden aan de macht zijn, is dat probleem acuter dan ooit. De middelpuntvliedende krachten zijn in het systeem ingebakken. We staan ver van het ideaal van een samenwerkingsfederalisme dat het samenleven niet alleen mogelijk maar zelfs vruchtbaar maakt.

Dat was nochtans de bedoeling van opeenvolgende staatshervormingen. De blokkeringen in het Belgische huishouden opheffen door bevoegdheden te verdelen. Op vele domeinen is daardoor vooruitgang geboekt en voor andere is duidelijk dat door verdere taaksplitsing de efficiëntie van het bestuur nog kan worden verbeterd. Maar het dossier DHL toont aan dat structuren alleen niet het antwoord bieden. Als Wallobrux straks een apart land is, zal Vlaanderen met de regering ervan moeten onderhandelen over de mate waarin vliegtuigen die in Zaventem opstijgen, over haar grondgebied mogen vliegen. De aardrijkskunde verandert niet met een pennentrek, zelfs niet met een tweederde meerderheid in het parlement.


Een tweede vraag die in dit verhaal te weinig wordt gesteld is wat er gebeurt als Zaventem de facto tot een tweederangsluchthaven wordt gedegradeerd. Het gaat niet alleen over de banen die rechtstreeks en onrechtstreeks verloren gaan, al is dat op zich al erg genoeg. Ten gronde gaat het over de vraag welke roeping wij in een snel evoluerende Europese en globale omgeving willen invullen. Nog steeds zijn we een uitvoerland, vooral van halfafgewerkte industriële producten. Daarom gaat het ons nu, bij de opleving van de conjunctuur, al beter dan in de buurlanden. Maar dat biedt te weinig toekomstkansen. De toegevoegde waarde van onze economie moet omhoog.


Door ons op te stellen als logistiek knooppunt kunnen wij een nieuwe pijler onder onze welvaart schuiven. Maar die positie moeten we nog verwerven. Ons verkeersnet slibt dicht als er één vrachtwagen dwarsgaat op de Brusselse ring. Onze armlastige spoorwegmaatschappij geraakt gekneld tussen reuzenconcurrenten. Voor de ontsluiting van de Antwerpse haven, wellicht onze belangrijkste groeipool, zijn grote investeringen nodig. En een hub voor internationaal luchtverkeer willen we dus niet.


Misschien zijn we inderdaad een te dichtbevolkte regio om deze ambities waar te maken en tegelijk de levenskwaliteit hoog te houden. OK, maar dan moeten we wel hoogdringend een ander plan bedenken. Als onze welvaart ons lief is.


Niet Vlaanderen maar Brussel en haar Waalse collaboteurs boycotten de economische groei in Vlaanderen.
De Brusselse boycot in het DHL-dossier heeft NIETS met geluidsoverlast te maken, maar enkel met hun vrees dat de economische voordelen (in termen van nieuwe arbeidsplaatsen) voornamelijk naar Vlaanderen zullen gaan.
Schande voor de Brusselse beleidsmakers die overigens uit het handje van de Vlaamse belastingbetalers willen blijven eten !
wat een idioot artikel
ik ben blij dat ik de standaard niet meer betaal, hun niveau heeft de laatste 2 jaar een enorme duik gemaakt

en wat een hypocrisie bij jou:

"Niet Vlaanderen maar Brussel en haar Waalse collaboteurs boycotten de economische groei in Vlaanderen.
De Brusselse boycot in het DHL-dossier heeft NIETS met geluidsoverlast te maken, maar enkel met hun vrees dat de economische voordelen (in termen van nieuwe arbeidsplaatsen) voornamelijk naar Vlaanderen zullen gaan.
Schande voor de Brusselse beleidsmakers die overigens uit het handje van de Vlaamse belastingbetalers willen blijven eten "

1. Niemand heeft de Vlaamse regering gedwongen om hier een communautaire knoeiboel van te maken.
2. De Brusselse boycot heeft ALLES te maken met geluidsoverlast. Wat voor nut heeft DHL voor hen? Geen jobs (want in de "nationale" luchthaven praat men vooral vlaams), en bovendien is het een EUROPEES sorteercentrum, de pakjes zijn dus meestal niet voor hen.
3. Het wordt tijd dat Brussel eens laat voelen aan de Vlamingen wie nu eigenlijk onderhoudt. Sommige Vlamingen lijken te denken dat ze maar kunnen blijven nemen van Brussel zonder iets terug te geven (behalve een jaarlijkse aalmoes).
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 13:41   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Troost je windkracht 10.
De tijd dat Vlaanderen Brussel kon uitzuigen is bijna ten einde...
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:25   #4
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

Ik ben weliswaar geen expert op dit gebied maar ik denk dat er eens over nagedacht moet worden om een aan -en afvluchtroute grotendeels op vrijwillige basis vrij te maken van bewoning.

Ik weet niet of het betaalbaar is maar de overheid zou kunnen overwegen om in deze routes de bewoners een voorstel op basis van vrijwilloige onteigening te doen. Die mensen die zich dan niet willen laten onteigenen, hebben dan ook geen enkel recht meer om te klagen.

Zaventem is een steeds belangrijkere levensader van België en de vluchten daar beperken betekend het economische einde van België.

Wanneer men bijvoorbeeld 100.000 huizen zou onteigenen dan zou dit niet meer dan ongeveer 20.000.000.000 euro kosten. Op zich is dit wel een enorm bedrag maar de economische inpact van het vliegveld op zich is op de duur nog vele malen groter. Bovendien zullen zeker veel minder dan 100.000 huizen effectief onteigend worden om tot een tevredenstellend resultaat te komen.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:28   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
wat een idioot artikel
ik ben blij dat ik de standaard niet meer betaal, hun niveau heeft de laatste 2 jaar een enorme duik gemaakt

en wat een hypocrisie bij jou:

"Niet Vlaanderen maar Brussel en haar Waalse collaboteurs boycotten de economische groei in Vlaanderen.
De Brusselse boycot in het DHL-dossier heeft NIETS met geluidsoverlast te maken, maar enkel met hun vrees dat de economische voordelen (in termen van nieuwe arbeidsplaatsen) voornamelijk naar Vlaanderen zullen gaan.
Schande voor de Brusselse beleidsmakers die overigens uit het handje van de Vlaamse belastingbetalers willen blijven eten "

1. Niemand heeft de Vlaamse regering gedwongen om hier een communautaire knoeiboel van te maken.
2. De Brusselse boycot heeft ALLES te maken met geluidsoverlast. Wat voor nut heeft DHL voor hen? Geen jobs (want in de "nationale" luchthaven praat men vooral vlaams), en bovendien is het een EUROPEES sorteercentrum, de pakjes zijn dus meestal niet voor hen.
3. Het wordt tijd dat Brussel eens laat voelen aan de Vlamingen wie nu eigenlijk onderhoudt. Sommige Vlamingen lijken te denken dat ze maar kunnen blijven nemen van Brussel zonder iets terug te geven (behalve een jaarlijkse aalmoes).
Hahaha... deze frustratiekramp doet mij denken aan Dolf in negenendertig op de dag dat de WOII begon:
(excuseer mijn Duits)
"Von Heutemorgen shiessen wir zurück"

gM0 is als franskiljon blijkbaar zo kwaad dat men in Zaventem ook Nederlands verstaat dat hij, het schuim op de lippen, mordicus tegen heug en meug wil bewezen zien dat Brussel minder zou profiteren van de Vaamse werkdiscipline...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:34   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 33.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Hahaha... deze frustratiekramp doet mij denken aan Dolf in negenendertig op de dag dat de WOII begon:
(excuseer mijn Duits)
"Von Heutemorgen shiessen wir zurück"

gM0 is als franskiljon blijkbaar zo kwaad dat men in Zaventem ook Nederlands verstaat dat hij, het schuim op de lippen, mordicus tegen heug en meug wil bewezen zien dat Brussel minder zou profiteren van de Vaamse werkdiscipline...
Dat ik weet is gm10 geen Franstalig, maar wel een Vlaming..........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:43   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat ik weet is gm10 geen Franstalig, maar wel een Vlaming..........


Een BELG, Everytime, maar zeker geen 'Vlaming'!8)
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:52   #8
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 33.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel


Een BELG, Everytime, maar zeker geen 'Vlaming'!8)
In andere woorden is een Vlaming die niet zoals u denkt, geen Vlaming?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:57   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
In andere woorden is een Vlaming die niet zoals u denkt, geen Vlaming?
Misschien verduidelijkt deze uitspraak van Hans, Voorzitter der BUBbeltjes iets voor jou:

Citaat:
Ik ben Brusselaar, Brabander en Belg.
Voor het geval je nog altijd twijfelt, gelieve 'windkracht 10' te vragen of hij Vlaming genoemd wenst te worden...
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 september 2004 om 14:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 14:58   #10
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
wat een idioot artikel
ik ben blij dat ik de standaard niet meer betaal, hun niveau heeft de laatste 2 jaar een enorme duik gemaakt

en wat een hypocrisie bij jou:

"Niet Vlaanderen maar Brussel en haar Waalse collaboteurs boycotten de economische groei in Vlaanderen.
De Brusselse boycot in het DHL-dossier heeft NIETS met geluidsoverlast te maken, maar enkel met hun vrees dat de economische voordelen (in termen van nieuwe arbeidsplaatsen) voornamelijk naar Vlaanderen zullen gaan.
Schande voor de Brusselse beleidsmakers die overigens uit het handje van de Vlaamse belastingbetalers willen blijven eten "

1. Niemand heeft de Vlaamse regering gedwongen om hier een communautaire knoeiboel van te maken.
2. De Brusselse boycot heeft ALLES te maken met geluidsoverlast. Wat voor nut heeft DHL voor hen? Geen jobs (want in de "nationale" luchthaven praat men vooral vlaams), en bovendien is het een EUROPEES sorteercentrum, de pakjes zijn dus meestal niet voor hen.
3. Het wordt tijd dat Brussel eens laat voelen aan de Vlamingen wie nu eigenlijk onderhoudt. Sommige Vlamingen lijken te denken dat ze maar kunnen blijven nemen van Brussel zonder iets terug te geven (behalve een jaarlijkse aalmoes).
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, een vroege aprilgrap!!!
Te veel franskijonidolatrie is schadelijk voor de geestelijke gezondheid.
Gm 10 a perdu les pédalles !
Ocharme.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:04   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat ik weet is gm10 geen Franstalig, maar wel een Vlaming..........
Zeg onnozel flamingantje, spreek eens Nederlands. Iedereen weet ondertussen dat ge geen echte Fransman zijt hoor.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:05   #12
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 33.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, een vroege aprilgrap!!!
Te veel franskijonidolatrie is schadelijk voor de geestelijke gezondheid.
Gm 10 a perdu les pédalles !
Ocharme.
Les pédales, Spolpoel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:11   #13
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
In andere woorden is een Vlaming die niet zoals u denkt, geen Vlaming?
In het geval van GM10 kunnen we spreken van een gestoorde Belg die het vreselijk vindt om met Vlamingen geassocieerd te worden. Om zijn ego niet verder te irriteren, kwalificeert u hem best niet als Vlaming. 8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:12   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Everytime
Dat ik weet is gm10 geen Franstalig, maar wel een Vlaming..........
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeg onnozel flamingantje, spreek eens Nederlands. Iedereen weet ondertussen dat ge geen echte Fransman zijt hoor.
Wat stak nu het ergste dat je het niet kon laten om te reageren, Patriot: een fransgezinde Brusselaar die een Vlaming wordt genoemd door een andere francofone Brusselaar of het feit dat Everytime nog veel liever een Fransman zou zijn?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:12   #15
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat ik weet is gm10 geen Franstalig, maar wel een Vlaming..........
wel geografisch ben ik een vlaming, aangezien geboren te kortijk en opgegroeid te deerlijk
op mijn 18de vertrokken naar brussel
ondertussen 6 jaar brussel, 6 jaar VK en ergens tussenin 1 jaar Leuven (alwaar ze me dikwijls lieten gevoelen dat ik niet van daar was, nochtans ben ik Vlaming???)

als jullie me vlaming willen noemen, fijn
zelf voel ik me belg, en nooit of te nooit zal ik een vlaamse nationaliteit aanvaarden
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:13   #16
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
In het geval van GM10 kunnen we spreken van een gestoorde Belg die het vreselijk vindt om met Vlamingen geassocieerd te worden. Om zijn ego niet verder te irriteren, kwalificeert u hem best niet als Vlaming. 8)
heeft niet met ego te maken, maar met identiteit
ik voel me belg, ik wil niet gedefinieerd worden als vlaming
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:14   #17
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, een vroege aprilgrap!!!
Te veel franskijonidolatrie is schadelijk voor de geestelijke gezondheid.
Gm 10 a perdu les pédalles !
Ocharme.
Argumenten graag.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:17   #18
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Hahaha... deze frustratiekramp doet mij denken aan Dolf in negenendertig op de dag dat de WOII begon:
(excuseer mijn Duits)
"Von Heutemorgen shiessen wir zurück"
tja jij kan het natuurlijk beter dan ik

Citaat:
gM0 is als franskiljon blijkbaar zo kwaad dat men in Zaventem ook Nederlands verstaat dat hij, het schuim op de lippen, mordicus tegen heug en meug wil bewezen zien dat Brussel minder zou profiteren van de Vaamse werkdiscipline...
ik ben helemaal geen franskiljon, vlamingenhater of dergelijke meer
dat zijn van die verzuurde termen waarmee je niks bereikt

ik stel enkel vast dat ze in zaventem de nationale luchthaven willen runnen maar achteraf vergeten tot welke natie ze wel behoren
dat is hypocriet, ofwel spreek je de nationale talen in de nationale luchthaven, ofwel spreek je de regionale taal in de regionale luchthaven (wat ook al problematisch is aangezien vlaams geen taal is)
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:17   #19
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Les pédales, Spolpoel.
Het moest rap gaan Everett.8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:18   #20
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
en nooit of te nooit zal ik een vlaamse nationaliteit aanvaarden
Waren er maar wat meer van dit soort fundo's.

Ik ben wel te vinden voor zo'n soort ethnische zelfregulerende zuivering.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be