Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2004, 01:08   #1
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard Greyhounds in nood

Wellicht hoort dit hier niet echt thuis maar voor k&k vond ik het te zwaar. Mijn vriendin heeft een van die beestjes geadopteerd. Een kweekteef van 10 jaar. Ik stond er niet achter gezien de situatie maar indien er hier mensen zijn die de tijd en de mogelelijkheid hebben om hieraan steun te verlenen door middel van adoptie of enkel financiële steun wil ik hen ertoe aanmoedigen bij deze. Zoals u op de site of het forum kan zien zijn het door en door brave beesten. Ze zijn wel lelijk naar mijn mening maar dat valt wel mee eens je ze leert kennen.

Voor meer info, opgepast voor gevoelige zielen, kan je hier terecht http://www.greyhoundsinnood.be/

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 11:24   #2
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Wellicht hoort dit hier niet echt thuis maar voor k&k vond ik het te zwaar. Mijn vriendin heeft een van die beestjes geadopteerd. Een kweekteef van 10 jaar. Ik stond er niet achter gezien de situatie maar indien er hier mensen zijn die de tijd en de mogelelijkheid hebben om hieraan steun te verlenen door middel van adoptie of enkel financiële steun wil ik hen ertoe aanmoedigen bij deze. Zoals u op de site of het forum kan zien zijn het door en door brave beesten. Ze zijn wel lelijk naar mijn mening maar dat valt wel mee eens je ze leert kennen.

Voor meer info, opgepast voor gevoelige zielen, kan je hier terecht http://www.greyhoundsinnood.be/
Niet alleen doodbraaf maar ontzettend lief en trouw.
Mijn hond is een kruising ts een labrador en een greyhound en het is vooral het greyhound karaktertje dat enorm vertederend is. Eén van de zachtaardigste rassen die je je kan voorstellen.
Mensen die denken aan adoptie van zo'n greyhound moeten wel heel goed nadenken voor ze er aan beginnen. Deze honden zijn enorm getraumatiseerd. Een vriendin van me heeft zo'n Spaanse geadopteerd en het heeft meer dan 2 jaar geduurd eer die hond volledig gerecupereerd was. Zowel lichamelijk als psychisch. Je moet daar echt het nodige geduld, inzicht en vooral de nodige tijd voor kunnen hebben. Maar eens je de beslissing genomen hebt zal je'r geen spijt van hebben. Schitterende honden. Mijn volgende is gegarandeerd ook zo'n geadopteerde.
Oud 9 september 2004, 11:41   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Yep, mijn volgende zal ook zo'n geadopteerd beestje zijn. Ik zou het al eerder gedaan hebben, maar ik heb er nu al vier rondlopen en als ik nog met eentje thuiskom, gooit mijn vriend me gegarandeerd met honden en al op straat...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 16:04   #4
George
Staatssecretaris

Standaard

Voorbije zaterdag zijn we ze gaan halen, op de adopiedag. Enkele honden dienden gedragen te worden, echt geen prettig zicht, Allerhande verwondingen en of graatmager.
Veija, de hond van mijn vriendin begint na 1 week een beetje interesse te tonen voor haar omgeving. Na een wandelingetje van 1 km is haar pijp al bijna uit en moet ze rusten. Ze eet amper de helft van hetgeen normaal zou zijn. Het zal z'n tijd wel nodig hebben vermoed ik.

Hierbij een fotootje van Veija

Lamzakl
Oud 9 september 2004, 16:13   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Helaas heb ik (nog) niet de infrastructuur om een hond of 2 te houden. Maar vermits ik dit toch van plan was op een zeker moment niet zo ver in de toekomst, zal ik ernstig een greyhound overwegen. Het zien er mij zeer sportieve beestjes uit, wat zeer handig is voor een zeer sportief baasje
Oud 9 september 2004, 16:18   #6
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Voorbije zaterdag zijn we ze gaan halen, op de adopiedag. Enkele honden dienden gedragen te worden, echt geen prettig zicht, Allerhande verwondingen en of graatmager.
Veija, de hond van mijn vriendin begint na 1 week een beetje interesse te tonen voor haar omgeving. Na een wandelingetje van 1 km is haar pijp al bijna uit en moet ze rusten. Ze eet amper de helft van hetgeen normaal zou zijn. Het zal z'n tijd wel nodig hebben vermoed ik.
Mooi beestje en ja, tijd, tijd, tijd, nog eens tijd en evenveel geduld en liefde.

Dit is mijn sara, de mix windhond, zoals je ziet heeft ze meer van een windhond dan van een labrador. Ik zou geen ander ras meer willen. Een grote hond (ik wil geen kleine keffers) en een speelkameraad buiten, anderzijds de meest rustige en aangename hond binnen.

In tegenstelling tot wat mensen denken zijn dat geen marathonlopers. Het zijn sprinters en moeten dus helemaal geen urenlange wandelingen hebben, als ze zich maar kunnen uitleven en hun energie effe kwijt kunnen heb je een droom van een hond in huis. In tegenstelling tot mijn labrador die veel meer energie te ontladen had in haar jonge jaren.

Laatst gewijzigd door oriana : 9 september 2004 om 16:19.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 18:20   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een hond van 10 jaar oud is meestal een dementerent beest die niks anders doet dan zich te bekakken in huis. Geef euthanasie ook eens een kans, ik dacht dat velen dat zo'n geweldig instrument vonden voor hun lastige ouders en om de pensioenen in te dijken om nog maar te zwijgen hoe graag ze er een pak gedetineerden mee om zeep zouden willen helpen. Nu tegen zo een kakbeest sentimenteel gaan doen, waf waf!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 18:24   #8
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Het spijt me, maar ik hou geen dieren die rapper lopen dan mij. Ge moet mij eens bezig zien als mijn kiekes weer eens ontsnapt zijn.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 18:31   #9
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Een hond van 10 jaar oud is meestal een dementerent beest die niks anders doet dan zich te bekakken in huis. Geef euthanasie ook eens een kans, ik dacht dat velen dat zo'n geweldig instrument vonden voor hun lastige ouders en om de pensioenen in te dijken om nog maar te zwijgen hoe graag ze er een pak gedetineerden mee om zeep zouden willen helpen. Nu tegen zo een kakbeest sentimenteel gaan doen, waf waf!
Die kunnen tot 16 jaar worden. Ik ken iemand met een tekkel van 12 jaar en dat beest koerst nog vrolijk rond.

Lamzakl
Oud 9 september 2004, 18:42   #10
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Het spijt me, maar ik hou geen dieren die rapper lopen dan mij. Ge moet mij eens bezig zien als mijn kiekes weer eens ontsnapt zijn.
Dan is nen Tekkel meer iets voor u, die lopen zo snel niet. He kan natuurlijk ook een hond in huis nemen die de kippen voor jou vangt hé.

Lamzakl
Oud 9 september 2004, 18:42   #11
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, die foto van Sara is onlangs getrokken, zij is nu 8, niets dementerend aan. Haar moeder daarentegen is nu de 16 voorbij, die is nu al een tijdje wat dement ja. En dan nog omdat ze een kleine beroerte heeft gehad en nu bv moeite heeft met richtingen. Roep je haar van de ene kant van de kamer loopt ze gegarandeerd de andere kant uit. Verder eet ze nog goed, maakt ze haar dagelijkse wandelingetje nog rond de tuin en slaapt ze meer dan de helft van de dag. Zolang het beest geen pijn heeft.... (hout vasthouden)
Uiteraard weet ik dat ik haar binnenkort zal moeten laten inslapen, maar 't is niet omdat je die mogelijkheid hébt, dat je'r te snel gebruik van moet maken.

De greyhounds die ter adoptie worden gesteld zijn nog relatief jonge dieren, 4, 5, 6 jaar oud. Als je weet dat zo'n greyhond makkelijk 12 wordt is het gewoon belachelijk om die te euthanaseren.

Zelfs deze hond, klaar om een spuitje te krijgen:

is door veel zorg, liefde en vriendschap uiteindelijk gered en heeft hier een beter lot gekregen.
Het adopteren van zo'n hond is een heel zinnige daad, windhonden zijn zachtaardige dieren die op een beestachtige manier worden mishandeld. Wie kan er nu iets op tegen hebben dat je zo'n dier een goeie thuis wil geven?
Oud 9 september 2004, 20:45   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb er niets op tegen, integendeel zelfs ook al vermoed je door mijn eerdere post dat ik er wel iets op tegen heb.
Maar kijk eerst eens in ons eigen asiel hé. Ze worden daar met containers tegelijk afgemaakt omdat geen mens die oude beesten wil hebben. En er zitten prachtige bij.
De zomer heeft alweer heel wat "gevonden" beesten gebracht. Geen nood want als de cellen vol zitten, dan is het vilbeluik nabij.
Die greyhounds hebben toch alweer maar een commerciel addertje onder hun staartje zitten, door tuttebel mediageile madam hoe heet ze ook alweer.
Oud 9 september 2004, 23:19   #13
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb er niets op tegen, integendeel zelfs ook al vermoed je door mijn eerdere post dat ik er wel iets op tegen heb.
Maar kijk eerst eens in ons eigen asiel hé. Ze worden daar met containers tegelijk afgemaakt omdat geen mens die oude beesten wil hebben. En er zitten prachtige bij.
De zomer heeft alweer heel wat "gevonden" beesten gebracht. Geen nood want als de cellen vol zitten, dan is het vilbeluik nabij.
Die greyhounds hebben toch alweer maar een commerciel addertje onder hun staartje zitten, door tuttebel mediageile madam hoe heet ze ook alweer.
En er wórden hier ook honden uit het asiel gehaald (trouwens mijn ouwetje komt uit het asiel in de bredastraat, toen was ze'n jaar of 5)
Waarom kan het geen én/én situatie zijn, waarom moet dit een of/of discussie worden? Gaan we nu ook al een "eigen hond eerst" slogan krijgen

Ik ga je zelfs nog iets geven om over na te denken, als ik moet kiezen tussen een hond hier euthanaseren op een 'hondvriendelijke' manier, of eenzelfde hond vanuit Spanje redden van de marteldood, benzine in z'n strot forceren en levend in brand steken, ophangen, uithongeren en je kan 't zo gruwelijk niet bedenken... dan kies ik voor zo'n sukkelaar uit Spanje.

En wat je opmerking over die media-geile madam betreft, zij heeft nu eenmaal reclame nodig, als ze niet in de boekjes of niet op tv komt dan kan ze't vergeten. Dat noemt men public relations en is broodnodig, tenslotte gaat enkel de zon voor niks op.
Je kan hetzelfde zeggen van Mieke Schuddink van de poezenboot in Gent, ook een dame die graag in 't middelpunt van de belangstelling staat. Maar ondertussen hebben ze al wel DUIZENDEN poezen en honden van een verschrikkelijk lot gered.

Er zijn heel wat anderen die nóg mediageiler zijn, en van ze leven nog niks significants hebben uitgevreten.
Oud 10 september 2004, 08:42   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat uw latijn vanonder is kan ik enkel maar raden, maar zo' vulgarius stratius mogen van mij blijven waar ze zijn ook al noemen ze greyhounds. In landen als spanje heerst een andere mentaliteit tegenover honden, ze zijn een last. Van tijd tot tijd gaan ze daar de bergen in om de roedels honden, die de mensen aanvallen te gaan uitroeien. Die adoptie houdt alleen maar de cyclus in gang. Eentje gered en weer 10 extra in de roedel. En dat vastbinden doen ze hier evenveel hoor!
Oud 10 september 2004, 09:55   #15
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Begint er hier al ene het Vlaams Blok gedachtengoed op honden toe te passen.

Eigen Hond Eerst!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 10:52   #16
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat uw latijn vanonder is kan ik enkel maar raden, maar zo' vulgarius stratius mogen van mij blijven waar ze zijn ook al noemen ze greyhounds. In landen als spanje heerst een andere mentaliteit tegenover honden, ze zijn een last. Van tijd tot tijd gaan ze daar de bergen in om de roedels honden, die de mensen aanvallen te gaan uitroeien. Die adoptie houdt alleen maar de cyclus in gang. Eentje gered en weer 10 extra in de roedel. En dat vastbinden doen ze hier evenveel hoor!
Je wordt alvast niet gehinderd door enige kennis van zaken, dat staat vast.
De greyhounds in kwestie zijn geen loslopende roedelhonden, deze greyhounds zijn eerst compleet uitgeput in de hondenraces en zodra hij niet meer kan winnen wordt die opgehangen, in brand gestoken, doodgeknuppeld en wat nog meer.
Dit zijn gedomesticeerde honden die zelfs niet KUNNEN overleven als ze in 't wild rondlopen.
Dat men hier een hond vastgebonden aan een boom achterlaat is geweten, dat er mensen zijn die hun hond hier evenzeer verwaarlozen eveneens. Gelukkig zijn het bij ons nog uitzonderingen terwijl het ginder een gewoonte is.
of wil jij zeggen dat hier ook dagelijks, zulke toestanden te zien zijn?

Niemand vraagt jou om ook maar één vinger uit te steken, integendeel, met jouw mentaliteit blijf je maar beter van honden of dieren in 't algemeen weg.
Nogmaals, hoe kan je er nu iets op tegen hebben dat er mensen zijn die deze beestachtige toestanden aanklagen en die dieren willen helpen?
Dat zegt veel meer over diegenen die zo nodig kritiek moeten uiten dan over die mensen met het hart op de juiste plaats.

Laatst gewijzigd door oriana : 10 september 2004 om 10:55.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 20:43   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Je wordt alvast niet gehinderd door enige kennis van zaken, dat staat vast.
De greyhounds in kwestie zijn geen loslopende roedelhonden, deze greyhounds zijn eerst compleet uitgeput in de hondenraces en zodra hij niet meer kan winnen wordt die opgehangen, in brand gestoken, doodgeknuppeld en wat nog meer.
Dit zijn gedomesticeerde honden die zelfs niet KUNNEN overleven als ze in 't wild rondlopen.
Dat men hier een hond vastgebonden aan een boom achterlaat is geweten, dat er mensen zijn die hun hond hier evenzeer verwaarlozen eveneens. Gelukkig zijn het bij ons nog uitzonderingen terwijl het ginder een gewoonte is.
of wil jij zeggen dat hier ook dagelijks, zulke toestanden te zien zijn?

Niemand vraagt jou om ook maar één vinger uit te steken, integendeel, met jouw mentaliteit blijf je maar beter van honden of dieren in 't algemeen weg.
Nogmaals, hoe kan je er nu iets op tegen hebben dat er mensen zijn die deze beestachtige toestanden aanklagen en die dieren willen helpen?
Dat zegt veel meer over diegenen die zo nodig kritiek moeten uiten dan over die mensen met het hart op de juiste plaats.
Hup daar gaan we weer.
Greyhounds en andere honden rassen worden voornamelijk in spanje in het wild losgelaten. Dat ze wel of niet overleven maak hun niet uit. De mengeling van al die honden (inmiddels verwilderd) troepen samen in "de bergen". Hier en daar eentje aan een boom of ergens anders met alle wansmakelijke folteringen er bovenop natuurlijk. Die troepen honden "roedels dus" hinderen mensen en vooral toeristen en net voor het grote toeristen seizoen gaan daar de jagers op pad. Enfin wie een geweer heeft dus. En ze worden neergeschoten!
Greyhounds worden gebruikt voor de race, geen winnaar betekend geen toekomst.
Beetje te vergelijken met de pitbuls voor de gevechten, de haantjes voor de hanengevechten, de beren voor de toeristen en ga zo maar verder.
Nu zijn die gasten ook niet op hun achterhoofd gesukkeld en van alle kennis ontdaan zodat ze al heel snel in de mot hebben dat de belgen hun arme verloren en mishandelde hondjes komen "adopteren" waar een flink financieel luchtje bij komt te kijken. Je weet dat de liefde door de portemonnee gaat nietwaar!
Publiciteit, transport, opvang, dierenarts, en gans dat boeltje in één of ander vzw tje natuurlijk met donateurs en peetje's en ga zo maar verder.
En wat gaan ze hier met die beesten doen? kweken natuurlijk!
Oud 10 september 2004, 20:47   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En met mijn mentaliteit? Hoe reageer jij dan op de mentaliteit van heel vele dieren opvang in België die geregeld de hokken "leegmaken"? Allemaal met de beste bedoelingen natuurlijk!
Weer wat anders zeker?
Oud 10 september 2004, 20:48   #19
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat gaan ze hier met die beesten doen? kweken natuurlijk!
En onze vlaamse honden worden door die spaanse verdrukt want onze honden hebben te kleine nestjes tegenwoordig hee?
Je hebt gelijk man, helemaal gelijk
Oud 10 september 2004, 20:54   #20
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
En met mijn mentaliteit? Hoe reageer jij dan op de mentaliteit van heel vele dieren opvang in België die geregeld de hokken "leegmaken"? Allemaal met de beste bedoelingen natuurlijk! Weer wat anders zeker?
Jaja, ik ben een voorstander van het euthanaseren van dieren.

Nog straffer, ik zal eens zeggen waar ik wél voorstander van ben:
Een hondenbewijs, net zoals een rijbewijs, vooraleer je een hond mag houden, dwz eerst de baas naar school om de nodige opvoedkundige kennis op te doen, daarna met de hond zodat deze gesocialiseerd wordt.
ALLE honden chippen, net zoals elke auto een chassisnr. heeft. wantoestanden kunnen dan uitgezocht worden.
Je zal wel 2 keer nadenken vooraleer je je hond aan een boom hangt.
En al die moeite zal de impulsieve aankoop van dat kleine schattige puppieke wel in de kiem smoren, zodat diezelfde pup als ie een kolos van 40kg is, niet in het asiel eindigt.

Maar zolang dat niet gebeurt, zijn er mistoestanden, zowel hier als elders.
En ik heb een hond geadopteerd hier, uit 't asiel, en mijn volgende wordt er ene van ginder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be