![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EINDELIJK!
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben republikein maar ik zie de laatste koningshuizen liever niet op die manier ten onder gaan. Ze hebben altijd vooral aan zichzelf gedacht en slechts als het eens uitkwam aan het algemeen belang maar zo toch naast enorme rampen ook goede dingen verwezenlijkt. Denk bvb aan de creatie van de Vlaamse Beweging om de Waalse republikeinse macht te breken. Hendrik Conscience werd er voor tot ridder geslagen. Ik zie ze dus liever in vrede buiten gestampt worden dan in een oprisping van wokewaanzin.
Ik ben niet vertrouwd met de situatie in Canada maar wel met die van West-Australië waar iets dergelijks heeft plaats gevonden met de gestolen generaties. Daar heeft iedereen wel over gehoord vermoed ik. Nu blijkt dat het aantal blanke 'gestolen' kinderen in diezelfde periode bijna tien keer hoger lag dan het aantal 'gestolen' aborigineskinderen en dat ze op sommige plaatsen op sommige tijdstippen evengoed werden mishandeld en misbruikt, soms samen. Er zullen wel minder blanke dan aborigineskinderen aan westerse ziekten zijn gestorven. Vermoedelijk wordt daar in Canada weeral alles totaal uit de context gerukt en is men op de graven van slachtoffertjes van een plaatselijke epidemie gestoten. Vermoedelijk want ik ga niet ontkennen dat er soms plaatselijk op bepaalde ogenblikken bloedbaden hebben plaatsgevonden maar het zou me verwonderen dat men zo laat in de geschiedenis nog een massa kinderen in een kostschool moedwillig afslachtte.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |