Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2014, 23:49   #1
Snerror
Europees Commissaris

Standaard Partijprogramma's; wat voor de werkende vrijgezellen?

Ik heb de partijprogramma's eens doorgenomen. Ik zie nergens iets staan dat vrijgezellen, of koppels die niet samen wonen en niet getrouwd zijn, ten goede komt.

Er staan enkel voordelen in voor werklozen, ondernemers, armen, rijken, gepensioneerden, het leger, de horeca, de landbouwers, kleine gezinnen, grote gezinnen, gehandicapten, etc. Dit geldt voor álle partijen.

Het enige voordeel dat ik zie voor deze doelgroep is iets lagere belastingen, maar dat is dan ook verwaarloosbaar. In de praktijk waarschijnlijk nog verwaarloosbaarder.

Mijn vraag, waarom wordt er geen rekening gehouden met deze groep?

Het milieu, communautaire en immigratiepolitiek buiten beschouwing gelaten, want dat is niet specifiek voor deze doelgroep.

Laatst gewijzigd door Snerror : 16 mei 2014 om 23:49.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 05:51   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik heb de partijprogramma's eens doorgenomen. Ik zie nergens iets staan dat vrijgezellen, of koppels die niet samen wonen en niet getrouwd zijn, ten goede komt.

Er staan enkel voordelen in voor werklozen, ondernemers, armen, rijken, gepensioneerden, het leger, de horeca, de landbouwers, kleine gezinnen, grote gezinnen, gehandicapten, etc. Dit geldt voor álle partijen.

Het enige voordeel dat ik zie voor deze doelgroep is iets lagere belastingen, maar dat is dan ook verwaarloosbaar. In de praktijk waarschijnlijk nog verwaarloosbaarder.

Het milieu, communautaire en immigratiepolitiek buiten beschouwing gelaten, want dat is niet specifiek voor deze doelgroep.
Gewoon verhuizen jongen, hier wordt alles gedaan voor de migrant, kindrijke gezinnen minimaal 5 kinderen levert u een 1000euro inkomsten , werken als ambtenaar is ook een must, zelf van het sociale systeem profiteren, ofwel iets verkopen dat ze subsidieren. Al de rest is slavenarbeid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 05:55   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Gewoon verhuizen jongen, hier wordt alles gedaan voor de migrant, kindrijke gezinnen minimaal 5 kinderen levert u een 1000euro inkomsten , werken als ambtenaar is ook een must, zelf van het sociale systeem profiteren, ofwel iets verkopen dat ze subsidieren. Al de rest is slavenarbeid
Het moet van ergens komen he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 07:55   #4
Len
Burger

Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

zit je ook in het hoofdstuk besparingen te kijken?
De magische grens is 3000euro. verdien je meer dan dat brutto, dan heb je niks nodig.
Maar als je ooit genoeg hebt bezuinigd om te kopen dan kan je een woonbonus opvragen. binnenkort enkel als je ook isoleert.
Len is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 13:54   #5
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
De politiek zoekt altijd de weg van de minste weerstand. Traditionele partijen komen op voor kinderen en (jonge) gezinnen, gezinsherenigingen, ...
De alleenstaanden zijn niet vertegenwoordigd.
Daardoor kan deze groep zo zwaar belast worden dat zij incl gemeentetaxatie 63,5% van hun bruto-loon moeten afgeven aan de Belgische Staat.
Dit is de hoogste taxatie ter wereld.
Dit komt overeen met de miljardairtaxen van sommige linkse regimes. Hier gaat het om modale verdieners.
Dit is de belangrijkste reden waarom steeds meer alleenstaanden met een full-time inkomen uit arbeid onder de armoedegrens komen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 16:02   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De politiek zoekt altijd de weg van de minste weerstand. Traditionele partijen komen op voor kinderen en (jonge) gezinnen, gezinsherenigingen, ...
Daardoor kan deze groep zo zwaar belast worden dat zij incl gemeentetaxatie 63,5% van hun bruto-loon moeten afgeven aan de Belgische Staat.
Dit komt overeen met de miljardairtaxen van sommige linkse regimes. Hier gaat het om modale verdieners.
Dit is de belangrijkste reden waarom steeds meer alleenstaanden met een full-time inkomen uit arbeid onder de armoedegrens komen.
Nu nog leren hoe belastingsschalen werken en ge komt er demonen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 16:22   #7
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we een gemiddelde nemen van 8% gemeentetaks. Blijft er iets over van ongeveer 55,5% belastingen aan de staat. Ik denk dat ge dan toch al ruim 10.000 netto per maand moet verdienen om aan dat tarief te geraken.
bron: http://www.admb.be/nl/admb/e-tools/bruto-netto-module

Je kan natuurlijk altijd en een (kust-)gemeente gaan wonen zonder gemeentetaks. Dan moogt ge nog wat meer verdienen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 mei 2014 om 16:23.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:08   #8
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Laten we een gemiddelde nemen van 8% gemeentetaks. Blijft er iets over van ongeveer 55,5% belastingen aan de staat. Ik denk dat ge dan toch al ruim 10.000 netto per maand moet verdienen om aan dat tarief te geraken.
bron: http://www.admb.be/nl/admb/e-tools/bruto-netto-module

Je kan natuurlijk altijd en een (kust-)gemeente gaan wonen zonder gemeentetaks. Dan moogt ge nog wat meer verdienen.
Vooral kinderloze alleenstaanden worden zwaar belast in België. Zo draagt een alleenstaande met een hoger inkomen liefst 60 procent af aan belastingen en aan sociale bijdragen. Voor een alleenstaande die het gemiddelde jaarloon ontvangt bedraagt de belastingdruk 55,4 procent.
http://trends.knack.be/economie/nieu...5009107928.htm
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:18   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral kinderloze alleenstaanden worden zwaar belast in België. Zo draagt een alleenstaande met een hoger inkomen liefst 60 procent af aan belastingen en aan sociale bijdragen. Voor een alleenstaande die het gemiddelde jaarloon ontvangt bedraagt de belastingdruk 55,4 procent.
Volgens de Leider is er iets mis met uw cv, demonen....
Dat is de reden waarom jij geen werk vindt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:48   #10
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan ook erger. Alleenstaande met bezoekrecht. Voor de belastingen is dat een alleenstaande, kindergeld ziet hij nooit, andere voordelen ook niet.
Toch moet ook hij slaapkamers, kleding, voeding en een leuk weekend programma voorzien. Kan hij dat niet, dan ziet hij zn kinderen niet meer.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:51   #11
vlaams realist
Banneling

Standaard

En als je die situatie goed door hebt, dan heb je direct ook de verklaring van de gezinsdrama's en de zelfmoorden in die context door.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:54   #12
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

De Belgische singles betalen de hoogste belastingen ter wereld. Zij dienen om het PS-model te financieren.
De partijen zouden beter wat meer aandacht geven aan die groep die steeds groter wordt.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 22:00   #13
Guy Do
Vreemdeling

Standaard Wat voor singles?

Citaat:
Citaat:

Heel terechte vaststelling. Iets om er een stevige petitie rond te lanceren en in de volgende Kamer te deponeren. Tegenwoordig perfect begeleid door http://www.petitie.be.
Guy Do is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 07:38   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
De Belgische singles betalen de hoogste belastingen ter wereld. Zij dienen om het PS-model te financieren.
De partijen zouden beter wat meer aandacht geven aan die groep die steeds groter wordt.
Zij zijn de twee schapen in die democratie met 3 wolven en 2 schapen, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be