![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik sleur af en toe ook aan een giek....
Meer uitleg hoeft dit niet en ik vraag me af waar dat allemaal naartoe gaat? Het is toch altijd hetzelfde hier niet? Als de groep benadeelden klein genoeg is dan is er wel hier of daar een tipke dat zich wil profileren op de kap van die minderheid. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 mei 2014 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Je begrijpt toch wel dat surfers pesten belangrijker is dan pakweg een verbod op onverdoofd slachten dat ook voor godsdienstwaanzinnigen geldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Men hoeft maar rond te kijken om te beseffen dat alle regeltjes die met de burger en de ondernemer door de strot jaagt heel het land verlammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Griezelig landje op het gebied van wetgeving dat België. Ik zeg het vaker: een bureaucratische dictatuur.
Maar als je rond leest op dit forum besef je vlug waar die neiging om alles te controleren, te verbieden of te verplichten in dit land vandaan komt. Zowel 'links' als 'rechts' heeft dit virus te pakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut. Politici zouden eens wat meer naar de neveneffecten op langere termijn van hun verbodszucht dienen te kijken. Universiteiten zouden de kost voor de samenleving eens dienen te bestuderen. Want het is echt niet meer gezond. En uiteindelijk brengt die mentaliteit ons ook economische schade toe, naast de kankerende gezichten en de onverdraagzaamheid die alzo gestimuleerd worden.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2014 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ze zullen rap ergens rond 7 binnen blijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat hen dat wat kan schelen hoor. Er zal wel een corrupte reden geweest zijn om dat in te voeren.
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische kust,alle 65 kilometer ervan,is eigendom van de babyboomers.Ze wonen in wat vroeger de duinen waren,ze kuieren en liggen overal op strand en dijk,overrompelen het openbaar vervoer en de parkeergelegenheden aan de kust,en ze zitten zelfs in het starndwater.
Dynamische aangelegenheden ,uitgevoerd door jonge mensen,zijn niet (meer) gepast in de particuliere zoutwater-golfslagvijver van het grootste bejaardenhuis op deze planeet. Zelfs die zeilkarren(dit kon een "Vlaams/Noord-Franse sport van wereldformaat geworden zijn!!!),die toch al zo lang bestaan,zijn amper nog inzetbaar... Jonge mensen moeten zich beperken tot de gesteriliseerde omgevingen van Sun-Parcs en Plopsaland. leer er maar mee leven..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 mei 2014 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Willen we eens een lijstje maken van onze verkozenen en kijken of ze een basis hebben die hun toelaat om te oordelen over anderen? Ongetwijfeld is het de meeste burgers al opgevallen hoe lang slimme 'vreemde eenden' het uithouden in de politiek. Ondernemers, dokters, professors, noem maar op – eens ze door hebben hoe het 'spelleke' wordt gespeeld verdwijnen ze als de weerlicht en wie kan dat hen kwalijk nemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat hoeft niet. Een half uurtje bollen en je bent over de grens.
Ander land, andere wetten, opnieuw vrijheid. In Frankrijk mag ik met mijn vliegtuigske enkel Parijs niet overvliegen. In België mag ik over geen enkel dorp en moet vliegroutes uitkiezen om zo weinig mogelijk huizen te overvliegen. Ze doen maar hé en dan klagen dat de economie niet meer draait. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of anders heb je een heel apart vliegtuigske.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het niet zozeer de windsurfers zijn die meer gevaar lopen, maar eventuele reddingsoperaties veel moeilijker zorden indien er toch iets mis zou lopen.
Maarbon, zo een regelgeving heeft enkel nut bij draagvlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
En nu kunnen we beginnen over vliegroutes, no fly zones, .... Doet niks af aan de regelneverij in België , of wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Meer realistisch gaan ze het niet kunnen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
De meeste werk voor de reddingsdiensten is moterpech bij windstilte. Men zou juist het zeilen bij minder dan 2 beaufort moeten verbieden ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Verdekke grote jaer op tv met 'windkracht 10', maar als hun coiffuur overhoop dreigt te waaien vloeien de traantjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat ze wind surfers moeten laten verdrinken wanneer ze surfverbod negeren.
Ze mogen surfen, maar op eigen risico van leven. Faire deal toch? Ze zullen het wel leren. Laatst gewijzigd door giserke : 20 mei 2014 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |