![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Naar alle waarschijnlijkheid, zal BDW de koning adviseren om Didier Reynders aan te stellen als formateur.
Hij moet dan een Geel-blauw-roomse coalitie trachten samen te stellen. De" blauwen" zullen van NVA gouden dukaten krijgen als hij slaagt CD&V op haar beurt gouden Vlaamse dukaten. De vraag is dan, wat bied de PS tegenover om Di Rupo II te maken? Ondertussen langs Vlaamse kant "algemene stilstand" Zowel de OVLD als CD&V wachten het resultaat van DR af. Of zie ik dit verkeerd? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In een later fase kan Reynders gevraagd worden formateur te worden , Eerst zal een verkenner/informateur moeten onderzoeken welke combinatie er federaal mogelijk is met de liberalen. Het is de vraag of het Dinsdag al zover is. De Vlaamse informatie en vervolgens formatie, kan gewoon doorgaan. Dit betekent wel, dat de Liberalen zowel aan Vlaamse kant als aan Federale kant meedoen. Of CD&V meedoet hangt van hun eisen af, want ook de Groenen kunnen meedoen. Overigens het lijkt me wel slim om de MR het voortouw te geven bij de formatie. Laatst gewijzigd door cato : 28 mei 2014 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Blijkbaar wordt het niet DI RUpo II Ik heb al ergens gelezen dat DR naar Europa zou versassen.
Niet dat dat de onderhandelingen zal vergemakkelijken, want Magnette is veel erger dan DR, naar buiten toe toch, want ik vermoed dat DR eerder achterbaks zijn willetje doet. |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb dat vandaag ook gelezen, ik vermoed in de online versie van de Knack.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Krachtig in het gebruik van termen alleszins, dat weten we intussen wel al.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een Leider, zoals BDW ook een Leider is. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk nooit dat BDW zal spreken over een "onmogelijke opdracht". Wat de andere partijen ook mogen zeggen: als de wil er is, is er kans op slagen. BDW gaat niet voor een mislukking. Reynders krijgt de kans van zijn leven, en het is nu of nooit. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reynders zal 2 keer nadenken alvorens in een bootje te stappen met de man die als missie heeft het land te splitsen. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De N-VA zit gevangen in en één-tegen-allen. De uitslag is de uitslag. Een federale regering met de N-VA is een illusie en onder de precaire omstandigheden eigenlijk niet gewenst. De Vlaamse angsthazen stemden in meerderheid traditioneel. Alleen de N-VA-ers en de VB-ers durfden veranderen. De Wever heeft nu nog even de kans als informateur om de te vormen federale regering een vergiftigd geschenk te geven. Adviseer de koning een soort Di Rupo II zonder di Rupo met als Vlaams schaamlapje een PS-er, de tweetalige Magnette als premier. Gegarandeerd slaan Magnette en Reynders mekaar de kop in en het land rijdt de ravijn in. Eénmaal dit duidelijk wordt, trekt de VLD of de CD&V de stekker uit. Dan begint na een jaar het spel opnieuw voor de N-VA uit een betere positie. Alle energie moet naar de Vlaamse regeringsvorming gaan ten spijt dat de hefbomen nu nog federaal liggen. Het moet eerst slechter gaan voordat het zal beteren. De angsthazen moeten komen schuilen bij de N-VA. Zet Magnette aan het roer van de Titanic.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 28 mei 2014 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de samenhorigheid van de Walen vooral niet onderschat moet worden. Anderzijds mag de eerzucht van Reynders zeker ook niet onderschat worden.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Proven technology. 3. Snelle doorstart. 4. Grotere meerderheid op alle niveaus ( federaal, Waalse Brussel). 5. Groen/Ecolo en FDF blijven buiten het speelveld. 6. Loyale uitvoering staatshervorming. 7. De PS supportert voor de Rode Duivels. 8. Vermogenskadaster en rijkentaks. 9. Liberale premier.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 mei 2014 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Dat wordt dringen daar. Het kan toch niet zo zijn dat Belgie altijd wordt overbedeeld voor een EU functie Laatst gewijzigd door cato : 28 mei 2014 om 18:07. |
|
![]() |