Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 07:48   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Ex-VLD-politicus voor rechter na drugsdode

Ex ... allez, ze hebben hem tijdig kunnen buiten sjotten.

Triest voor de man zelf: niks was of is zijn schuld. 't Is een hernia, of een slecht huis, of de producten van zijn vriend ...

titel: Ex-politicus voor rechter na drugsdode
link: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...dode-a1906176/

Citaat:
Oud-gemeenteraadslid van Gent Arafat Bouachiba (39) moet zich voor de rechter verantwoorden voor de dood van een vriend. De man werd in zijn woning in Maldegem dood teruggevonden nadat hij samen met Bouachiba heroïne had gebruikt. "Ik zit erg verveeld met deze zaak, maar ben ervan overtuigd dat het niet door mijn heroïne komt dat hij er niet meer is."
JURGEN EECKHOUT

In een ver verleden was Arafat Bouachiba een notoir heroïnegebruiker die samen met zijn jeugdvriend en gangster Jelloul Selini inbraken pleegde om zijn verslaving te bekostigen. De man van Algerijnse afkomst stapte naar een afkickcentrum en kon zo een tijdje van de verdovende middelen afblijven. Hij ging werken als opvoeder en hield de jeugd van de drugs. Zijn levenswandel kende een spectaculaire 'from-zero-to-hero-wending' toen Bouachiba in de politiek ging en het zelfs schopte tot gemeenteraadslid voor Open Vld in Gent. Hij vond dat iedereen recht heeft op een tweede kans en zette dan ook alles op alles om drugs uit de Brugse Poort en Gent te weren. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 stond hij weer op de lijst, maar raakte niet verkozen.

In 2013 herviel Bouachiba in zijn slechte gewoontes. "Mijn vader was gestorven en ik deed een slechte investering in een huis dat later onbewoonbaar werd verklaard", zegt hij. "Ook op medisch vlak ging het niet goed, met een driedubbele hernia. Hierdoor nam ik weer morfine en raakte ik verslaafd." Op 27 mei dat jaar kende het drugsgebruik van Bouachiba een wel erg tragische afloop. Samen met een vriend spoot hij heroïne in diens woning in Maldegem. Het duo dronk samen nog een koffie, waarop Bouachiba vertrok. "Hij gedroeg zich wel vreemd, maar leek nog in orde."

Geen partijlid meer

Maar dat was hij niet. De man overleed. Het gerecht acht het oud-gemeenteraadslid nu verantwoordelijk voor de dood van de vriend. Daarom moest hij gisteren in Gent voor de rechtbank verschijnen. De zaak werd echter uitgesteld naar 8 september. Experten zullen het dan hebben over wie de schuldige is voor de dood van de man. "Ik ben er zeker van dat het niet door de heroïne kwam dat hij stierf", stelt Arafat. "Hij gebruikte ook andere producten en ik ben er dan ook van overtuigd dat de oorzaak daar ligt. Ik zou hem ook niet achtergelaten hebben, mocht hij er slecht aan toe geweest zijn. Had ik hem kunnen redden, dan zouden zijn ouders mij eeuwig dankbaar zijn geweest. Ik zit dan ook erg verveeld met deze zaak."

Bij Open Vld Gent reageert voorzitter Daman verrast over de nieuwe rechtszaak. "Ik had zelfs geen weet meer van de nieuwe zaak. Sinds de vorige gemeenteraadsverkiezingen hebben we geen contact meer met elkaar en zijn Open Vld en Arafat uit elkaar gegroeid. Hij is dan ook geen lid meer van de partij."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be