![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Op HLN lees ik volgende zin:
' In Brussel gaat het met PS/cdH/FDF om een meerderheid van 42 op de 72 zetels van het Franstalige kiescollege.' Als ik de chart bekijk op onderstaande url voor Bxl, dan kom ik aan 82 zetels ipv 72. Hoedanook, als je PS/cdH/FDF op de chart bekijkt, kom je niet aan de helft van 82. Wat is er nu fout? De chart of het aantal zetels? Of beide? http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...-snel-af.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Brusselse regering moet een meerderheid hebben in beide taalgroepen. Ook belangrijk, in elke taalgroep wordt er een bijkomende meerderheid gevormd voor resp. de COCOF en de VGC, dus voor de Gemeenschapsinstellingen binnen Brussel. Samen bepalen zij ook de meerderheid binnen de GGC/COCOM.
![]() |